[ 2,3 ng] wariacje silniczka krokowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
tak ale ja juz wcześniej sprawdzałem i jest ok a ten czujnik prędkości obrotowej silnika gdzie jest ? Aj niby z założenia proste auto, ale potrafi sprawic sporo problemu tą audi mam od pażdziernika poprzednią mi ukradli tez ng, ale była na samym paliwie i wszystko było tip top nic nie falowało, dobrze odpalała i jeżdziła potem założyłem gaz i też była bez zarzutu, a w tej poprzedni właściciel montował gaz w jakimś kiepskim zakładzie i strzeliła im. Widac, że kombinowali żeby zaczęła dobrze pracować, nie dali rady i sprzedali. Ja kupiłem i myślałem, że ogarne ją, ale po malu mnie przerasta:) Jedna zaleta, że ma silnik jak dzwon cichutko pracuje i nie spala oleju. Jutro troche pobawie sie przy niej może dojde do czegoś
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
dziś ze wzgledu na brzydko pogode nie bawiłem sie za duzo ale zmierzyłem potencjometr przepływki i przy 1,5 tyś obrotów napiecie jest 3,2v przy 2tyś jest 3,3v a przy 3 tyś jest 3,4v jak to ustawić bo naprawde co do elektroniki to jestem cienki talerzyk ustawiłem na 1,9 mm od strony rozdzielacza a jak ustawic te właściwe napięcie na potencjometrze?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
Takie powinny być napięcia. Na początek sprawdź napięcie zasilania na tej 3 pinowej wtyczce na zewnętrznych pinach. Ma być coś około 5V . Ogólnie to potencjometr jest 'wymienialny' ale nowy kosztuje coś około 500zł... Aha i mierzy się między środkowym pinem a masą pojazdu. Tak mierzyłeś ?
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
Takie powinny być napięcia. Na początek sprawdź napięcie zasilania na tej 3 pinowej wtyczce na zewnętrznych pinach. Ma być coś około 5V . Ogólnie to potencjometr jest 'wymienialny' ale nowy kosztuje coś około 500zł... Aha i mierzy się między środkowym pinem a masą pojazdu. Tak mierzyłeś ?
na podłączonej kostce potencjometra zerwałem troche izolacji srodkowego kabla a minus do masy i takie wartości mi pokazał miernik. A nie można go ustawić bo czytałem coś o ustawianiu tego potencjometra czy może jesli daje takie napięcie to tylko wymiana ? jutro jeszcze zmierze profesjonalnym miernikiem bo ten mój jest taki zwykły. a i na samym włączonym zapłonie pokazywało mi napięcie 2,44v
Witam, potencjometr można ustawić, na jego rogach są cztery śruby typu torx - zaklejone taką czarną gumą. Musisz ją najpierw zdrapać. Zacznij od zdrapania gumy i odkręcenia samego potencjometru, ruszając nim ustawiasz napięcie. Jednak przemyśl czy na pewno chcesz go ruszać bo czasami można pogorszyć sytuację - zwłaszcza że po tych 20 latach potencjometry są wytarte i napięcie przeskakuje w niektórych miejscach.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec