Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 2,3 ng] wariacje silniczka krokowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 08 mar 2012, 21:36

Powiem tak, może ginie gdzieś ten sygnał ? Sprawdź wszystkie możliwe bezpieczniki, możliwe, że Ci pada kostka od stacyjki, nie kosztuje możesz zaryzykować zmianę.

ArturooK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 paź 2011, 17:41

Post autor: ArturooK » 09 mar 2012, 11:36

też myslałem w tym kierunku ale po wymianie dalej to samo, a powiedz mi z czego krokowiec bierze sygnał żeby otworzyć sie więcej czy tam mniej ? Jeśli obroty spadają to skądś musi to wiedzieć zeby bardziej sie otworzyć

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 09 mar 2012, 16:00

Na pewno z czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika temperatury, i myślę, że z potencjometru przepustnicy . Chyba pisałem żebyś sprawdził styki przepustnicy w momencie braku napięcia na krokowcu ?

ArturooK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 paź 2011, 17:41

Post autor: ArturooK » 09 mar 2012, 22:03

tak ale ja juz wcześniej sprawdzałem i jest ok a ten czujnik prędkości obrotowej silnika gdzie jest ? Aj niby z założenia proste auto, ale potrafi sprawic sporo problemu :( tą audi mam od pażdziernika poprzednią mi ukradli tez ng, ale była na samym paliwie i wszystko było tip top nic nie falowało, dobrze odpalała i jeżdziła potem założyłem gaz i też była bez zarzutu, a w tej poprzedni właściciel montował gaz w jakimś kiepskim zakładzie i strzeliła im. Widac, że kombinowali żeby zaczęła dobrze pracować, nie dali rady i sprzedali. Ja kupiłem i myślałem, że ogarne ją, ale po malu mnie przerasta:) Jedna zaleta, że ma silnik jak dzwon cichutko pracuje i nie spala oleju. Jutro troche pobawie sie przy niej może dojde do czegoś

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 11 mar 2012, 08:46

A czujnik prędkości nie wiem gdzie jest, zczytałem z instrukcji. Ale jakby był walnięty to były by większe problemy. Mi to wygląda na walnięta stacyjkę. Spróbuj wymienić.

ArturooK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 paź 2011, 17:41

Post autor: ArturooK » 11 mar 2012, 09:38

stacyjka dobra bo sprawdzałem i dobrze kostkie załącza

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 11 mar 2012, 11:06

To może po kablu od krokowca dojdź do końca tego kabla czyszcząc po kolei wszystkie złacza ?

ArturooK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 paź 2011, 17:41

Post autor: ArturooK » 11 mar 2012, 17:01

dziś ze wzgledu na brzydko pogode nie bawiłem sie za duzo ale zmierzyłem potencjometr przepływki i przy 1,5 tyś obrotów napiecie jest 3,2v przy 2tyś jest 3,3v a przy 3 tyś jest 3,4v jak to ustawić bo naprawde co do elektroniki to jestem cienki talerzyk ustawiłem na 1,9 mm od strony rozdzielacza a jak ustawic te właściwe napięcie na potencjometrze?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 11 mar 2012, 17:58

Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V

Takie powinny być napięcia. Na początek sprawdź napięcie zasilania na tej 3 pinowej wtyczce na zewnętrznych pinach. Ma być coś około 5V . Ogólnie to potencjometr jest 'wymienialny' ale nowy kosztuje coś około 500zł... Aha i mierzy się między środkowym pinem a masą pojazdu. Tak mierzyłeś ?

ArturooK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 paź 2011, 17:41

Post autor: ArturooK » 11 mar 2012, 18:19

na podłączonej kostce potencjometra zerwałem troche izolacji srodkowego kabla a minus do masy i takie wartości mi pokazał miernik. A nie można go ustawić bo czytałem coś o ustawianiu tego potencjometra czy może jesli daje takie napięcie to tylko wymiana ? jutro jeszcze zmierze profesjonalnym miernikiem bo ten mój jest taki zwykły. a i na samym włączonym zapłonie pokazywało mi napięcie 2,44v

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 11 mar 2012, 20:34

Witam, potencjometr można ustawić, na jego rogach są cztery śruby typu torx - zaklejone taką czarną gumą. Musisz ją najpierw zdrapać. Zacznij od zdrapania gumy i odkręcenia samego potencjometru, ruszając nim ustawiasz napięcie. Jednak przemyśl czy na pewno chcesz go ruszać bo czasami można pogorszyć sytuację - zwłaszcza że po tych 20 latach potencjometry są wytarte i napięcie przeskakuje w niektórych miejscach.

Pozdrawiam

ArturooK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 paź 2011, 17:41

Post autor: ArturooK » 11 mar 2012, 21:20

gorzej juz chyba byc nie może na gazie chodzi dobrze ale na benzynie ostro faluje, a z tego potencjometra do czego sygnał jest potrzebny ?

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 19 mar 2012, 14:28

Widze kolega ArturooK ma podobne wartosci na potencjometrze do moich. Tyle, ze ja mam wyzszy prad :D

Jak zmniejszyc to napiecie bo nie moge sie dowiedziec... chyba, ze nikt poprostu nie wie ;/

Czy tacke opuscic w dol ?? wtedy napiecie spadnie razem z tacka ale tacke nie bedzie na 1,9

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 19 mar 2012, 19:31

Witam, trochę mnie nie było, więc tak, jeżeli na dobrze ustawionym talerzyku i prawidłowym napięciu zasilania na potencjometr masz takie jaja to prawdopodobnie masz już wytarte ścieżki . Problemem jest samo wyciągnięcie celem sprawdzenia . Trzeba się sporo nadłubać, żeby te śruby odkręcić .

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 19 mar 2012, 21:05

No i sie nie dowiem ;] Jak ustawic dzialajacy potencjometr zadna filozofia, ale jak juz jest cos nie halo to nikt nic nie wie ;] Ciezko sie cos konkretnego dowiedziec na forum niestety ;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl