Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK sedan] drazek kierowniczy

ODPOWIEDZ
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

[ABK sedan] drazek kierowniczy

Post autor: jabko_nb » 07 mar 2012, 17:51

Witam najprawdopodobniej mam do wymiany drążki kierownicze pytanie moje jak odkręcić lewy drążek ( patrząc od przodu auta ) do prawego jest czyste dojście i czy trzeba po założeniu odkręcać coś gałki do kolumny czy zostawić to do ustawiania zbieżności . od razu zapytam o jakieś dobre drążki czy Warto wziaśc Febi na allegro 150 sztuka
Czy lewy drążek ma być wykrzywiony czy prosty tak jak prawy

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 mar 2012, 20:02

jabko_nb pisze:Czy lewy drążek ma być wykrzywiony czy prosty tak jak prawy
Prawy ma być wygięty. Chyba, że patrzysz od przodu auta, to wtedy będzie z lewej strony.
Nawet kiedyś mechanik w audi szwagra chciał go prostować :shock:

[ Dodano: 2012-03-07, 20:05 ]
jabko_nb pisze:jak odkręcić lewy drążek
Czyli prawy ;-)
Skręć w prawo na max. Odkręć akumulator i zdejmij zaślepkę. W ten sposób uzyskasz dostęp.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 07 mar 2012, 20:36

Ma być krzywy i tak go zostaw wymień tylko tylko drążek i śmigaj. I jeżeli nie chcesz jechać na zbieżność licz obroty.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 08 mar 2012, 11:11

andi77 pisze:
jabko_nb pisze:Czy lewy drążek ma być wykrzywiony czy prosty tak jak prawy
Prawy ma być wygięty. Chyba, że patrzysz od przodu auta, to wtedy będzie z lewej strony.
Nawet kiedyś mechanik w audi szwagra chciał go prostować :shock:

[ Dodano: 2012-03-07, 20:05 ]
jabko_nb pisze:jak odkręcić lewy drążek
Czyli prawy ;-)
Skręć w prawo na max. Odkręć akumulator i zdejmij zaślepkę. W ten sposób uzyskasz dostęp.
niestety juz mam przestawiona zbieznosc po wymianie przegubow ,
tak w ogole to żeby ściągnąć drążki to wystarczy tylko odkręcić trzymające je śruby czy trzeba mieć jakiś ściągacz ,pierwszy raz będę drążki wymieniał wiec pytam .
Jaką zaślepkę masz na myśli ??
Jakie firmy polecacie ??

[ Dodano: 2012-03-09, 20:55 ]
drażki zamówione z Mooga jeden 120 drugi wygięty za 150

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 09 mar 2012, 21:28

Musisz odkręcić uchwyt trzymający drążki przy przekładni, następnie odkręcić drążki z owego uchwytu i wyjąć śruby na których się trzymają drążki. Niestety bez okręcenia całego uchwytu się nie obędzie bo nie wyciągniesz śruby. Potem luzujesz nakrętkę kontrującą drążka znajdującą się na śrubie regulacyjnej przy końcówce i skręcasz drążek ręką. Nie musisz nawet ściągać koła ani odkręcać drążka od amora. <ok>

Przerabiałem temat w tym tygodniu. Poziom trudności 2/10 :mrgreen:

jabko_nb pisze:Jaką zaślepkę masz na myśli ??
Jak wyjmiesz aku to ujrzysz taką blaszkę bezpośrednio pod nim, zwyczajnie wyciągasz ją ręką i masz uchwyt drążków jak na dłoni. Tylko skręć w prawo jak wcześniej wspomniano

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 10 mar 2012, 23:07

vlodek pisze:Musisz odkręcić uchwyt trzymający drążki przy przekładni, następnie odkręcić drążki z owego uchwytu i wyjąć śruby na których się trzymają drążki. Niestety bez okręcenia całego uchwytu się nie obędzie bo nie wyciągniesz śruby. Potem luzujesz nakrętkę kontrującą drążka znajdującą się na śrubie regulacyjnej przy końcówce i skręcasz drążek ręką. Nie musisz nawet ściągać koła ani odkręcać drążka od amora. <ok>

Przerabiałem temat w tym tygodniu. Poziom trudności 2/10 :mrgreen:

jabko_nb pisze:Jaką zaślepkę masz na myśli ??
Jak wyjmiesz aku to ujrzysz taką blaszkę bezpośrednio pod nim, zwyczajnie wyciągasz ją ręką i masz uchwyt drążków jak na dłoni. Tylko skręć w prawo jak wcześniej wspomniano

słuchaj dobrze myślę ze ten uchwyt żeby okręcić należy okręcić tylko te śruby tak jak na zdjęciu (zaznaczone na niebiesko )

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 13 mar 2012, 21:16

jabko_nb pisze:słuchaj dobrze myślę ze ten uchwyt żeby okręcić należy okręcić tylko te śruby tak jak na zdjęciu (zaznaczone na niebiesko )
Musisz odkręcić te, które wskazałeś i jeszcze 2, którymi ten uchwyt jest przykręcony bezpośrednio do przekładni. Na zdjęciu, które Ty wstawiłeś występuje przekładnia z tłumikiem drgań a nie we wszystkich egzemplarzach on występował. A jeśli go nie będzie to jedna śruba mniej do odkręcenia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e1 ... 18f4f.html

Tu masz te śruby. Foto z tematu o wymianie osłony przekładni, mam nadzieję, że autor się nie obrazi. :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl