Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.6 RN] swap na 1.8

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
19archi90

[80 b3 1.6 RN] swap na 1.8

Post autor: 19archi90 » 10 mar 2012, 15:06

Witam.
Mój silnik jest na wykończeniu ma juz ponad 300tyś km ;/ i traci kompresje juz :( a poza tym brakuje mi troche mocy :(
Więc mam plany wsadzić silnik 1.8 . jak to jest z wiazkami elektrycznymi i wszystkimi mocowaniami ? I jaki silnik polecacie chodzi mi o to by był jak najmniej awaryjny.
Co dokładnie bedzie potrzebne i jakie koszta mogą tego być ?
Z góry dzieki za pomoc Pozdro :mrgreen:

Aras920

Post autor: Aras920 » 11 mar 2012, 01:10

Po pierwsze nie licz na to ze silnik 1.8 da ci duzo wiecej mocy mam 1.8 sf 88KM na gazniku i jezeli chodzi o moc rewelacji niema .Druga sprawa podejrzewam ze 1.6 ma krotsze biegi od 1.8 .jezeli silnik jest na gazniku to najlepiej 1.8 tez wlozyc z gaznikiem a jesli jest na wtrysku to niewiem czy wiazki 1.6 i 1.8 ma takie same raczej watpie i w tedy mozesz miec problem.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 11 mar 2012, 08:13

hejka nic kolego ci niebedzie totrzebne oprucz slupka z glowica 1,8.Wszystko ci podejdzie od twojego 1,6 tj kolektory,caly osprzet nawet kupujac silnik od vw golfa miske olejowa terz dasz od swojego jedynie przy montarzu silnika z golfa mocowanie silnika z lewej strony nie podchodzi,ale nie problem jest to przerobic.Czeba nagwintowac otwory w bloku i jakos zamontowac lape.Jesli chodzi o skrzynie biegow to podchodzi bez problemu,ma jednak yroche krutkie przelorzenia ale przyspieszenie zato ma super.Poruwnywalem z hanka akord 136 kucy bo mam taka to niewiele ustepuje.Ja montowalem silnik z vw golfa2 gti o oznaczeniach PF 107km kupilem sam blok z glowica,nawet rozrzad podszedl od mojego,kupilem go za 100zl.Jesli kupisz silnik na pelnym wtrysku a ty chyba w rn nasz jednopunktowy,to nieprzejmuj sie tym odkrec rurki od wtryskow i zostaw je jesli beda w glowicy.Wtwdy jedynie jesli masz jakies wodne podgrzewanie w twoim ukladzie paliwowo dolotowym poprostu zaslep je czyms i nie podlaczaj.Bo z tych wtryskow co tam beda tkwic plyn poleci <ok>

19archi90

Post autor: 19archi90 » 11 mar 2012, 09:39

mam jeszcze jedno pytanie czy z mojego 1.6 RN pasują wiązki do 1.8 ? bo chciałbym właśnie wymienić silnik nawet ze skrzynią .i chciałbym właśnie wsadzić silnik Audi żeby mocowania na łapach pasowały a nie kombinować co jak gdzie dlaczego :-? poza tym mój 1.6 odczuwam jak by miał chyba z 40 zamiast 70 km ;/ a jednak ten przyrost o 15 20 km zawsze da lepsze wrażenia z jazdy.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 11 mar 2012, 18:17

no a czemu niechcesz dac swojego kolektora ssacego?podejdzie ci spokojnie i po problemie.Niemam pojecia czy wiazki sa takie same w 1,6 co i w 1,8 .Sam myslisz to robic czy zlecisz to komus?

19archi90

Post autor: 19archi90 » 11 mar 2012, 18:42

zlecam to znajomemu mechanikowi ktory nie weźmie ode mnie za dużo za robocizne a powiedział że lepiej wsadzić silnik 1.8 bo 1.6 jednak ma ten wadliwy gaźnik 2ee :( a zależy mi jadnak zeby nie modyfikować łap silnika czy skrzyni no chyba że wsadze silnik 1.8t z a3 ^^ ale to zaś większy koszt a chodzi mi o to żeby był jeszcze gaz zamontowany bo jednak nie stać mnie na jazde na benzynie przy dzisiejszych cenach powyżej 5.5zł ;/

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 mar 2012, 19:00

19archi90, z A3 to chyba nie bo tam jest zamontowany poprzecznie silnik a u Ciebie wzdłużnie, wiec mial bys wiecej zabawy niz to warto :mrgreen:

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 11 mar 2012, 19:41

w vw golfie2 terz jest poprzecznie a jednak da rady.Tylko ze to mniejwiecej te same roczniki i skrzynia podeszla bez problemu.Ja rozumie o co ci chodzi chcesz miec tak jakby fabrycznie bylo to zamontowane.Ja to sam wsio robilem i lubie bardzo takie mody wiec sprawialo mi to przyjemnosc.Najlepsze bylo jak zamontowalem mu gaznik webera od poldka,ale wymiatal wtedy :shock: W przymiarce mialem montaz dwuch takich gaznikow,ale spalilo to na panewce,potem buda juz sie rozleciala i oddalem auto na zlom :cry:

hools245
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2012, 18:48
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: hools245 » 11 mar 2012, 19:53

Witam!!
Podbijam piotra , kolektor ssącu powinien pasowac , a z tą wiązką to nie mam pojecia. jeśli chodzi o silniki 1,8 to jednopnktowy polecam . Serwis (olej, płyny i filtry) na czas i 400 tys lekko sam tyle wykreciłem :) bez ale większego. Chociż gazniki tez daja rade , ale słyszałem że lpg im nie służy:(
pozdr

Aras920

Post autor: Aras920 » 11 mar 2012, 23:37

sluchaj jezeli masz gaznik a wywnioskowalem ze masz pierburga 2ee to zaluz silnik taki jak ja mam w swoim 1.8 sf na gazniku keihin 1 nie ma na gazie problemow i jesli chodzi o montaz tez nie bedzie problemow skrzynie mozesz zostawic swoja bedzie lepiej przyspieszal tylko troche wiecej palil a jezeli bys chcial 1.8 na wtrysku to misisz zalozyc jeszcze komputer bo to komp steruje wtryskiem a zamontowanie kompa to dluzsza bajka.

[ Dodano: 2012-03-11, 23:41 ]
Krutko muwiac jezeli chcial bys zalozyc silnik z wtryskiem to wiazki nie beda pasowaly a poza tym przy wtrysku poma paliwa jest w zbiorniku paliwa a nie przy silniku.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 12 mar 2012, 07:43

albo kolektor z silnika na mechanicznym wtrysku.Ja to nie kombinowal bym nic na twoim miejscu,kupilbym silnik 1,8 golasa niewarzne czy na wtrysku czy nie.Przelorzylbym wszystkie graty od tego co masz teraz razem z kolektorami i po problemie i najtaniej

19archi90

Post autor: 19archi90 » 12 mar 2012, 09:42

to teraz bym musiał to wszystko podsumować . czyli kupić silnik tzn słupek z 1.8 na gaźniku nie chce na wtrysku. po drugie wszystkie graty z mojego bedą pasowały do tego silnika ? następnie założyć skrzynie od 1.8 chyba że są skrzynie z np 2.0 która ma dłuższe przełożenia i pasuje do 1.8 ? wiązki pasują z 1.6 do 1.8 gaźnikowca? i wszystkie łapy z mojego podchodzą w otwory montażowe do 1.8 ?

[ Dodano: 2012-03-12, 09:44 ]
a i jeszcze jedno pytanie jak to jest z licznikiem też wymienić na ten z 1.8 czy bedzie działał ten z 1.6 bo mnie wkurza ten co jest teraz bo nie ma obrotomierza tylko jest ten zegarek ;/

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 12 mar 2012, 10:27

licznik to do skrzyni chyba jest podlaczony ale niewiem napewno.A czemu niechcesz zostawic tej skrzyni co masz?Pisales na poczatku ze chcialbys przyrostu mocy przeciez zostawiajac krutsza skrzynie autko bedzie mialo lepszego kopa.Wkladajac dluga skrzynie zmulisz go.Chyba ze masz 4ro biegowa teraz.Aczy teraz masz lpg?czemu niechcesz zostawic swojego ukladu paliwowego?to znaczy kolektora z gaznikiem czy co ty tam masz chyba jednopunkt.Jak bedziesz kupowal slupek to zorientoj sie w oznaczeniach zebys nie kupil 1,8 75km.Szukaj 90km.Jak nie to slupek z golfa PF 107 km to jest to .No tylko ta jedna lape musialbys przerobic ,ale zyskujesz 17km a to duzo

19archi90

Post autor: 19archi90 » 12 mar 2012, 11:29

mam w swoim gaźnik z lpg . mam tez 5 biegową skrzynie tylko jeżdże dużo w trasy i potrzebuje też troche ekonomi a skrzynia z 1.8 badz 2.0 ma dłuższe przełożenia . auta nie potrzebuje do wyścigów tylko do sprawnego poruszania sie z punktu A do punktu B . a moc sie przyda do sprawniejszego wyprzedzania i szybszego docierania na miejsce :) tylko sie boje właśnie że mój mechanik może nie chcieć sie bawić w przerabiania łapy ;/ bede musiał z nim porozmawiać

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 12 mar 2012, 11:45

ekonomia ekonomia.Litr lpg 2,85.Banan na twarzy po zostawieniu z tylu na swiatlach goscia w lepszej furze BEZCENNE <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl