Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 sty 2012, 18:13

Kąt wtrysku pokazuje zgodność między wałem a pompą.
Sprawdź zgodność znaków wałka zaworów oraz wału, tam możesz mieć przesunięcie.

Na jaki kolor kopci? Jasny/czarny/niebieski?

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 01 sty 2012, 18:24

Kopci na szaro-niebieski kolor. Przed wymianą takiego objawu nie było.
Jutro sprawdzę jeszcze raz ustawienie i zrobię korekcję jeśli będzie trzeba.
Dzięki za podpowiedzi <piwo>

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 02 sty 2012, 12:14

mam najechane na rozrządzie 61 tkm musze wymienić już teraz czy dolatać jeszcze z 5tkm

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 02 sty 2012, 16:25

Zależy w jakim stanie masz pasek czy nie postrzępiony albo źle napięty ja bym jeszcze pojeździł te może 5 tys.km i potem zmienił i jak ci jeszcze pompa wody nie leje to też bym ją zostawił do wymiany rozrządu te 5 tys. km <mikolaj> <mikolaj> <rotfl>

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 05 sty 2012, 23:58

Rozrząd skorygowany i ustawiony na znaki :mrgreen: dymek po odpaleniu nie ustąpił a więc to nie wina rozrządu natomiast po korekcji samochód jeździ bez szału a na nieprawidłowym ustawieniu rozrządu szedł jak wściekły i pracował nieco ciszej :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2012, 12:41

juniorexx pisze:Rozrząd skorygowany i ustawiony na znaki :mrgreen: dymek po odpaleniu nie ustąpił a więc to nie wina rozrządu natomiast po korekcji samochód jeździ bez szału a na nieprawidłowym ustawieniu rozrządu szedł jak wściekły i pracował nieco ciszej :roll:
Cuda Panie ci się dzieją :roll: żle jest dobrze ,a dobrze żle... :-P A że cudów nie ma to prawdopodobnie coś musiałeś zrobić nie tak ;-)

Awatar użytkownika
deduch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2011, 08:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: deduch » 10 sty 2012, 11:58

Witam kolegów, dziś lub najpóźniej jutro muszę wymienić rozrząd. Od czasu zakupu (15 miesięcy) zrobiłem 40.000km. Poprzedni właściciel też nie wymieniał rozrządu, więc zaczynam mieć stracha. Wszystkie części już mam tzn kupiłem GATES PowerGrip KIT - komplet za który zapłaciłem 300,00. Za robociznę mam zapłacić 200,00, ale z tego co wyczytałem, to chyba nie jest ciężko wymienić samemu...może ktoś to potwierdzić? Jakie narzędzia są potrzebne i ile czasu trzeba poświęcić na wymianę? Przy okazji muszę wymienić też pasek alternatora, ale nie mam pojęcia jakiej firmy kupić, doradzicie coś?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 11 sty 2012, 17:09


Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 11 sty 2012, 23:46

MUNIOR pisze:
juniorexx pisze:Rozrząd skorygowany i ustawiony na znaki :mrgreen: dymek po odpaleniu nie ustąpił a więc to nie wina rozrządu natomiast po korekcji samochód jeździ bez szału a na nieprawidłowym ustawieniu rozrządu szedł jak wściekły i pracował nieco ciszej :roll:
Cuda Panie ci się dzieją :roll: żle jest dobrze ,a dobrze żle... :-P A że cudów nie ma to prawdopodobnie coś musiałeś zrobić nie tak ;-)
Zrobiłem a raczej nie zrobiłem :lol: przy poprawianiu ustawienia rozrządu rozszczelniłam wąż od turbiny i audiola nie miała ochoty jeździć żwawo :-P
Teraz jest już ok.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 sty 2012, 13:42

juniorexx pisze: rozszczelniłam wąż od turbiny
Rozszczelniłaś powiadasz :mrgreen: zdarza się każdemu ;-)

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 13 sty 2012, 11:42

wczoraj wymieniłem cały z pompą która zaczeła ciec 2 dni temu :lol:
polecam wymiane z pompą bo pózniej drugi raz to samo robić bez sensu ,trzymała mi 1 śruba na pasku klinowym na wale ale poszła przecinakiem reszta ok

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 12 mar 2012, 23:37

odgrzeje troszkę kupiłem wszystkie graty do wymiany rozrządu rolki pasek uszczelniacze 3 uszczelniacze prowadników i w komplecie rolek INA nie było śrub i mam pytanie czy zakręcić starymi czy kupować jakieś nowe no name

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 mar 2012, 17:12

Cieknie z wałka rozrządu :?: Jak nie to zostaw wałek i kółko na nim w spokoju bo jeszcze sobie biedy narobisz. Ja kiedyś składałem wszystko na stare śruby.

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 13 mar 2012, 17:30

UKI_XX pisze:Cieknie z wałka rozrządu :?: Jak nie to zostaw wałek i kółko na nim w spokoju bo jeszcze sobie biedy narobisz.
nie cieknie ,a co ciężko jest zdjąć to koło z wałka, uszczelniacze trzonków zaworów będą wymieniane tak że wałek będzie zdjęty i raczej trzeba nowy uszczelniacz założyć, tym bardziej ze zmienię oliwę z minerala na półsyntetyk
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2014, 15:41 przez vitja07, łącznie zmieniany 2 razy.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 mar 2012, 21:53

na minerale jeździłeś? :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl