Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI BOSCH] Wibracje Silnika na wolych, winny wtrysk?

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

[1,9 TDI BOSCH] Wibracje Silnika na wolych, winny wtrysk?

Post autor: SaubeR » 08 mar 2012, 20:43

Witam,
mój problem polega na tym iż gdy silnik się rozgrzeje ( od 60 C, czasami więcej) silnik dostaje bardzo dużych wibracji na obrotach jałowych, które bardzo wyraźnie czuć we wnętrzu. Dodatkowo przy gwałtownym przyspieszaniu do ok 1900 obrotów czuć drgania na lewarku zmiany biegów ( tak jakby jakaś poduszka była oberwana, mechanik stwierdził ze pod skrzynią są OK, pod silnikiem była wymieniona pod turbem- oryginalna używana). Samochód nie ma problemu z odpalaniem, nawet teraz jak byly duże mrozy, nie dymi, oleju nie bierze, natomiast głośno pracuje ( dodatkowo coś tak jaakby cykało, stukało) i poszarpuje na niskich obrotach ( tak do 1500-1600, przy ruszaniu szczególnie)

Tutaj zamieszczam Logi z VAGA

http://vaglog.rtnet.pl/sauber1774_75438.html

Wykres
Obrazek

Pokazały się dwa błędy:

00550 - start of injection regulation
17-10- control differnce- intermittent

00513- engine speed sensor (G28)
05-10- input open-intermittent <-- myslę ze to od tego ze kiedyś odpiąłem czujnik połozenia wału

A tutaj jest pokazana praca silnika



Wszystkim z góry bardzo dziękuje
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2012, 23:12 przez SaubeR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:37

Post autor: karol » 09 mar 2012, 00:19

Hej, ja się za mocno nie znam ale napiszę to co widzę, kąt masz 106 powinien być ok 55, dawke masz małą ~36, powinna być 15-20.

Co do błędów:

550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
513 Czujnik obrotów silnika - G 28, Czujnik prędkości silnika - G28 - jałowy RPM za niski
513 Czujnik prędkości silnika - G28 - jałowy RPM za wysoki, Czujnik prędkości silnika - G28 - sygnał usterki

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 13 mar 2012, 17:38

Ok dzięki za odpowiedz aczkolwiek szkoda że tylko 1 ;/ A więc pierwsze co zrobię to poprawię kąt i dawkę paliwa.
A mam jeszcze pytanie czy głośna praca silnika ma związek z kątem wtrysku lub dawką paliwa
i jeszcze w którą stronę się kręci pompą żeby przyspieszyć kąt i zwiększyć dawke?
Oraz czy jazda z takimi ustawiniami jest szkodliwa dla silnika bo pod komputer dopiero samochód podepnę znowu do kompa dopiero za tydzięn?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 mar 2012, 19:40

Posprawdzaj kable idące do N108. Wyjmij go i obadaj organoleptycznie, przeczyść.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 mar 2012, 20:00

SaubeR pisze:Pokazały się dwa błędy:

00550 - start of injection regulation
17-10- control differnce- intermittent

00513- engine speed sensor (G28)
05-10- input open-intermittent <-- myslę ze to od tego ze kiedyś odpiąłem czujnik połozenia wału
Kąt wtrysku skorygować do ok.50 ...błedy skasować i nie powinny wrócić
trepek pisze:Posprawdzaj kable idące do N108. Wyjmij go i obadaj organoleptycznie, przeczyść.
:shock: No wiesz :roll: już widzę jak wykręca sobie n108 z pompy i bada organoleptycznie :-P ot błachostka :mrgreen:

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 14 mar 2012, 10:30

Ustaw kolego kąt dobrze a następnie dawkę paliwa tak jak ci wyżej pisali 15-20 i wykasuj błędy i wtedy zobaczysz co i jak

Obrazek

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 14 mar 2012, 11:51

kris00 pisze:Ustaw kolego kąt dobrze a następnie dawkę paliwa tak jak ci wyżej pisali 15-20 i wykasuj błędy i wtedy zobaczysz co i jak

[url=http://images46.fotosik.pl/1386/a92231d200539f5fm.jpg]Obrazek[/URL]
Jeszcze napisz co ustawiasz na tym obrazku, bo jak zacznie tak dawkę ustawiać to pompe urwie a nic nie zdziała :-P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 mar 2012, 16:12

No wiesz już widzę jak wykręca sobie n108 z pompy i bada organoleptycznie ot błachostka
Jak ma dobre klucze to sobie poradzi :mrgreen: Ja tam wierzę w ludzi :-P

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 14 mar 2012, 20:59

Na tym wcześniejszym obrazku była regulacja kąta wtrysku trzeba popuścić śruby mocujące pompę i przestawić i sprawdzić na vagu a co to dawki paliwa to trzeba popuścić nastawnik i lekko go przestawić i sprawdzić na vagu

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 29 kwie 2012, 22:56

Witam
Ustawiłem kąt wtrysku i dawkę paliwa poprawnie.
Niestety wibracje silnika na wolnych obrotach na ciepłym silniku pozostały(od tem ok 70C). Dodatkowo teraz czasami samochód ma ciężej odpalić i jak wtedy odpali to przeważnie zakopci (czasem nawet na niebiesko). Gdy osiągnie temp. ok 65-70C silnik nierówno pracuje, jak osiągnie 90C to pracuje troszkę równiej( ale nadal nie tak jak powinien). Nadal słychać stukanie na wolnych obrotach.
Sprawdzałem wtryski w taki sposób iż na ciepłym silniku popuszczałem po kolei przewody wtryskowe, na 3 cylindrach motor przygasał natomiast przy wtrysku sterującym nie było prawie żadnej reakcji.
Sprawdzałem również na zimnym- wtedy na każdym wtrysku przygasał, na sterującym też.
Sprawdziłem oporność cewki wtrysku, wynosi 93 Ohma.

Proszę was o jakieś rady, czy może to być wtrysk, może coś innego ? Nie chciałbym kupić kompletu ( mam 1 sprężynowe) jeśli się może okazać ze to nie on jest przyczyną.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 kwie 2012, 23:19

SaubeR pisze:Sprawdzałem wtryski w taki sposób iż na ciepłym silniku popuszczałem po kolei przewody wtryskowe, na 3 cylindrach motor przygasał natomiast przy wtrysku sterującym nie było prawie żadnej reakcji.
Chyba nie masz wątpliwości co powinieneś wymienić ;-) Choć obawiam się że po 20 latach i twój nastawnik potencjometryczny ma już dość :-P w końcu jednospręzynkowce były w pierwszysch tdi -kach z 92 roku.Także nie koniecznie winny jest wtrysk...Fiksowanie obrotów na zużytym nastawniku potencjometrycznym ,to najnormalniejsze,choć nie jedyne , objawy jego zużycia
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2012, 23:27 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 29 kwie 2012, 23:24

No własnie mam wątpliwości związane z tym że na ciepłym wibruje a na zimnym nie. Temperatura ma wpływ na działanie wtrysku?
Nierówna praca pojawiła się dopiero po ustawienu kąta i dawki, wcześniej tego nie miałem ( widać na starym logu że obroty OK, tylko dawka skakała) Natomiast duże wibracje silnika były wcześniej i nadal występują.

Takie pytanie jeszcze, czy jeśli wtrysk ster. jest uszkodzony to on wpływa na odczytywanie kąta wtrysku? I czy w moim wypadku jeśli opornośc jest OK to też może?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 01 maja 2012, 01:52

siema, mialem sie nie udzielac za bardzo bo niezbyt jestem w stanie cos napisac jako porade ale jesli jestes w stanie dojechac do mnie do zabrza moge ci uzyczyc moje orginalne wtryski zebys wyeliminował to jako przyczyne, za fatyge flaszka moze byc :p

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 01 maja 2012, 11:48

U mnie jak padł wtrysk sterujący to świecił się Check i autko było "mułowate"
max 100-110 km/h .

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 02 maja 2012, 10:03

U mnie nie wyświtlają się ani check ani znowu auto nie ma problemu z osiąganiem prędkości 100+

@_Dave Wielkie dzięki za propozycję <ok> ale niestety jednak mieszkasz za daleko :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl