[1,9 TDI BOSCH] Wibracje Silnika na wolych, winny wtrysk?
[1,9 TDI BOSCH] Wibracje Silnika na wolych, winny wtrysk?
Witam,
mój problem polega na tym iż gdy silnik się rozgrzeje ( od 60 C, czasami więcej) silnik dostaje bardzo dużych wibracji na obrotach jałowych, które bardzo wyraźnie czuć we wnętrzu. Dodatkowo przy gwałtownym przyspieszaniu do ok 1900 obrotów czuć drgania na lewarku zmiany biegów ( tak jakby jakaś poduszka była oberwana, mechanik stwierdził ze pod skrzynią są OK, pod silnikiem była wymieniona pod turbem- oryginalna używana). Samochód nie ma problemu z odpalaniem, nawet teraz jak byly duże mrozy, nie dymi, oleju nie bierze, natomiast głośno pracuje ( dodatkowo coś tak jaakby cykało, stukało) i poszarpuje na niskich obrotach ( tak do 1500-1600, przy ruszaniu szczególnie)
Tutaj zamieszczam Logi z VAGA
http://vaglog.rtnet.pl/sauber1774_75438.html
Wykres
Pokazały się dwa błędy:
00550 - start of injection regulation
17-10- control differnce- intermittent
00513- engine speed sensor (G28)
05-10- input open-intermittent <-- myslę ze to od tego ze kiedyś odpiąłem czujnik połozenia wału
A tutaj jest pokazana praca silnika
Wszystkim z góry bardzo dziękuje
mój problem polega na tym iż gdy silnik się rozgrzeje ( od 60 C, czasami więcej) silnik dostaje bardzo dużych wibracji na obrotach jałowych, które bardzo wyraźnie czuć we wnętrzu. Dodatkowo przy gwałtownym przyspieszaniu do ok 1900 obrotów czuć drgania na lewarku zmiany biegów ( tak jakby jakaś poduszka była oberwana, mechanik stwierdził ze pod skrzynią są OK, pod silnikiem była wymieniona pod turbem- oryginalna używana). Samochód nie ma problemu z odpalaniem, nawet teraz jak byly duże mrozy, nie dymi, oleju nie bierze, natomiast głośno pracuje ( dodatkowo coś tak jaakby cykało, stukało) i poszarpuje na niskich obrotach ( tak do 1500-1600, przy ruszaniu szczególnie)
Tutaj zamieszczam Logi z VAGA
http://vaglog.rtnet.pl/sauber1774_75438.html
Wykres
Pokazały się dwa błędy:
00550 - start of injection regulation
17-10- control differnce- intermittent
00513- engine speed sensor (G28)
05-10- input open-intermittent <-- myslę ze to od tego ze kiedyś odpiąłem czujnik połozenia wału
A tutaj jest pokazana praca silnika
Wszystkim z góry bardzo dziękuje
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2012, 23:12 przez SaubeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej, ja się za mocno nie znam ale napiszę to co widzę, kąt masz 106 powinien być ok 55, dawke masz małą ~36, powinna być 15-20.
Co do błędów:
550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
513 Czujnik obrotów silnika - G 28, Czujnik prędkości silnika - G28 - jałowy RPM za niski
513 Czujnik prędkości silnika - G28 - jałowy RPM za wysoki, Czujnik prędkości silnika - G28 - sygnał usterki
Co do błędów:
550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
513 Czujnik obrotów silnika - G 28, Czujnik prędkości silnika - G28 - jałowy RPM za niski
513 Czujnik prędkości silnika - G28 - jałowy RPM za wysoki, Czujnik prędkości silnika - G28 - sygnał usterki
Ok dzięki za odpowiedz aczkolwiek szkoda że tylko 1 ;/ A więc pierwsze co zrobię to poprawię kąt i dawkę paliwa.
A mam jeszcze pytanie czy głośna praca silnika ma związek z kątem wtrysku lub dawką paliwa
i jeszcze w którą stronę się kręci pompą żeby przyspieszyć kąt i zwiększyć dawke?
Oraz czy jazda z takimi ustawiniami jest szkodliwa dla silnika bo pod komputer dopiero samochód podepnę znowu do kompa dopiero za tydzięn?
A mam jeszcze pytanie czy głośna praca silnika ma związek z kątem wtrysku lub dawką paliwa
i jeszcze w którą stronę się kręci pompą żeby przyspieszyć kąt i zwiększyć dawke?
Oraz czy jazda z takimi ustawiniami jest szkodliwa dla silnika bo pod komputer dopiero samochód podepnę znowu do kompa dopiero za tydzięn?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kąt wtrysku skorygować do ok.50 ...błedy skasować i nie powinny wrócićSaubeR pisze:Pokazały się dwa błędy:
00550 - start of injection regulation
17-10- control differnce- intermittent
00513- engine speed sensor (G28)
05-10- input open-intermittent <-- myslę ze to od tego ze kiedyś odpiąłem czujnik połozenia wału
:shock: No wiesz :roll: już widzę jak wykręca sobie n108 z pompy i bada organoleptycznie ot błachostka :mrgreen:trepek pisze:Posprawdzaj kable idące do N108. Wyjmij go i obadaj organoleptycznie, przeczyść.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Torun
Jeszcze napisz co ustawiasz na tym obrazku, bo jak zacznie tak dawkę ustawiać to pompe urwie a nic nie zdziałakris00 pisze:Ustaw kolego kąt dobrze a następnie dawkę paliwa tak jak ci wyżej pisali 15-20 i wykasuj błędy i wtedy zobaczysz co i jak
[url=http://images46.fotosik.pl/1386/a92231d200539f5fm.jpg]Obrazek[/URL]
Witam
Ustawiłem kąt wtrysku i dawkę paliwa poprawnie.
Niestety wibracje silnika na wolnych obrotach na ciepłym silniku pozostały(od tem ok 70C). Dodatkowo teraz czasami samochód ma ciężej odpalić i jak wtedy odpali to przeważnie zakopci (czasem nawet na niebiesko). Gdy osiągnie temp. ok 65-70C silnik nierówno pracuje, jak osiągnie 90C to pracuje troszkę równiej( ale nadal nie tak jak powinien). Nadal słychać stukanie na wolnych obrotach.
Sprawdzałem wtryski w taki sposób iż na ciepłym silniku popuszczałem po kolei przewody wtryskowe, na 3 cylindrach motor przygasał natomiast przy wtrysku sterującym nie było prawie żadnej reakcji.
Sprawdzałem również na zimnym- wtedy na każdym wtrysku przygasał, na sterującym też.
Sprawdziłem oporność cewki wtrysku, wynosi 93 Ohma.
Proszę was o jakieś rady, czy może to być wtrysk, może coś innego ? Nie chciałbym kupić kompletu ( mam 1 sprężynowe) jeśli się może okazać ze to nie on jest przyczyną.
Ustawiłem kąt wtrysku i dawkę paliwa poprawnie.
Niestety wibracje silnika na wolnych obrotach na ciepłym silniku pozostały(od tem ok 70C). Dodatkowo teraz czasami samochód ma ciężej odpalić i jak wtedy odpali to przeważnie zakopci (czasem nawet na niebiesko). Gdy osiągnie temp. ok 65-70C silnik nierówno pracuje, jak osiągnie 90C to pracuje troszkę równiej( ale nadal nie tak jak powinien). Nadal słychać stukanie na wolnych obrotach.
Sprawdzałem wtryski w taki sposób iż na ciepłym silniku popuszczałem po kolei przewody wtryskowe, na 3 cylindrach motor przygasał natomiast przy wtrysku sterującym nie było prawie żadnej reakcji.
Sprawdzałem również na zimnym- wtedy na każdym wtrysku przygasał, na sterującym też.
Sprawdziłem oporność cewki wtrysku, wynosi 93 Ohma.
Proszę was o jakieś rady, czy może to być wtrysk, może coś innego ? Nie chciałbym kupić kompletu ( mam 1 sprężynowe) jeśli się może okazać ze to nie on jest przyczyną.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Chyba nie masz wątpliwości co powinieneś wymienić Choć obawiam się że po 20 latach i twój nastawnik potencjometryczny ma już dość w końcu jednospręzynkowce były w pierwszysch tdi -kach z 92 roku.Także nie koniecznie winny jest wtrysk...Fiksowanie obrotów na zużytym nastawniku potencjometrycznym ,to najnormalniejsze,choć nie jedyne , objawy jego zużyciaSaubeR pisze:Sprawdzałem wtryski w taki sposób iż na ciepłym silniku popuszczałem po kolei przewody wtryskowe, na 3 cylindrach motor przygasał natomiast przy wtrysku sterującym nie było prawie żadnej reakcji.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2012, 23:27 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
No własnie mam wątpliwości związane z tym że na ciepłym wibruje a na zimnym nie. Temperatura ma wpływ na działanie wtrysku?
Nierówna praca pojawiła się dopiero po ustawienu kąta i dawki, wcześniej tego nie miałem ( widać na starym logu że obroty OK, tylko dawka skakała) Natomiast duże wibracje silnika były wcześniej i nadal występują.
Takie pytanie jeszcze, czy jeśli wtrysk ster. jest uszkodzony to on wpływa na odczytywanie kąta wtrysku? I czy w moim wypadku jeśli opornośc jest OK to też może?
Nierówna praca pojawiła się dopiero po ustawienu kąta i dawki, wcześniej tego nie miałem ( widać na starym logu że obroty OK, tylko dawka skakała) Natomiast duże wibracje silnika były wcześniej i nadal występują.
Takie pytanie jeszcze, czy jeśli wtrysk ster. jest uszkodzony to on wpływa na odczytywanie kąta wtrysku? I czy w moim wypadku jeśli opornośc jest OK to też może?