Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ace 2,0 16] v jaka kolejnosc przewodow zaplonowych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciejtnysa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
Lokalizacja: nysa

[ace 2,0 16] v jaka kolejnosc przewodow zaplonowych

Post autor: maciejtnysa » 10 mar 2012, 16:22

witam koledzy
potrzebuje ustawienioe przewodow zaplonowych na kopulce bo cos namieszalem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e0 ... 201b9.html
ktore przewody od cylindrow podpiac w gorny lewy i prawy wypust kopulki
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 13:34 przez maciejtnysa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 mar 2012, 12:23

Jeżeli masz kolejność jak w ABK czyli 1342 i lewy u góry to pierwszy cylinder to:
Lewa góra do 1-go
Prawa góra do 3-go
Prawy dół 4-go
Lewy dół do 2-go.
Środek co modułu zapłonowego (cewki).

maciejtnysa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
Lokalizacja: nysa

Post autor: maciejtnysa » 11 mar 2012, 13:46

Tylko własnie ja mam sinik ace

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 11 mar 2012, 21:43

Poszukałem ci kolego bo ktoś też miał takie pytanie.
Masz tutaj link https://audi80.pl/20-16v-ace-nowy-si ... t59437.htm

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 mar 2012, 09:50

To teraz wystarczy znaleźć pierwszy cylinder na układzie zapłonowym. I chyba zmiana następuje w prawo.

maciejtnysa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
Lokalizacja: nysa

Post autor: maciejtnysa » 13 mar 2012, 12:12

ustawienie kola rozrządu na znak pierwszy cylinder w gorze
w aparacie zapłonowym palec ustawiony na znak i dalej nie chce dziad zapalic :)
dodam ze w7ymienialem ostatnio czujnik temperatury
ten z tyl glowicy bo autko palilo na zimnym silniku ale juz na rozgrzanym nie chcailo
i teraz swiece mokre od benzyny
zalewa go caly czas
przewody na kopulce stojac przed autem prawa strona od silnika 1
prawa strona od gropdzi 3
lewa od grodz 4
lewy od silnika 2

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 mar 2012, 13:01

Najlepiej będzie jak zrobisz tak:
Wykręć wszystkie świece, włącz zapłon i ręcznie kręcąc wałem ustaw go w okolicy OT (taki znaczek na kole pasowym powinien się pokryć z taką strzałką na obudowie). Bezpieczniej kręcić wałem (odradzam kręcenie kołem rozrządu). I wówczas należy ruszać w zakresie ok. 20 stopni (tak, żeby odstępy wynosiły jakąś paczkę zapałek wzdłuż między skrajnymi położeniami). Zostaje tylko włożyć świece w przewód a drugą końcówką "szukać" miejsca pierwszego cylindra.
Może się wydarzyć, że nie będzie na żadnym i wtedy trzeba wykonać dodatkowy jeden obrót, bo cykl w 4-suwach ma dwa obroty.

maciejtnysa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
Lokalizacja: nysa

Post autor: maciejtnysa » 13 mar 2012, 20:35

kolego
a czy przewody sa w dobrej kolejnosci zalozone??
bo ostatnio jak mialem zalozone
1 prawy od silnika
2 lewy od silnika
3 lewy od grodzi
4 prawy od grodzi
to zagadal tylko chyba na dwa cylindry chodzil i na odpalonym jak wyciagnalem przewod 3 lub 4 to nie bylo roznicy w pracy silnika zas jak sciagnalem 1 lub drugi to juz jak by chcial zgasnac

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 mar 2012, 22:12

Według mnie wystarczy znaleźć kogoś na forum kto ma Competition lub coś innego z ACE i poprosić o zdjęcie jak to ma być.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 mar 2012, 13:56

Ja u siebie miałem spore problemy z odnalezieniem iskry. Okazało się że aby ją znaleźć musiałem odkręcić aparat zapłonowy (dwie śróby mocujące) i kręciłem nim we wszystkie strony przestawiałem miejsce w którym jest pierwszy przewód (ale zachowując odpowiednią kolejność 1342) i w końcu trafiłem w miejscu które raczej było mało prawdopodobne. Cały aparat jest przekrzywiony w lewo patrząc od przodu z góry.
Nie mam pojęcia z jakiej przyczyny tak jest ale tak tylko była iskra.
Na mojej stronie cos tam na ten temat jest.

[ Dodano: 2012-03-14, 13:57 ]
http://www.rafalaudi1.partner2.pl/index ... Itemid=128

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 16 mar 2012, 18:20

Witam.Czy problem rozwiązany ?

maciejtnysa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
Lokalizacja: nysa

Post autor: maciejtnysa » 17 mar 2012, 23:02

wlasnie jeszcze nie rozwiazany bo nie mialem czasu w tym tygodniu ale po niedzieli sie zabieram za to

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 18 mar 2012, 10:17

Ja zrobiłem tak: wyciągnąłem przewód ze świecy nr 1 - wstawiłem w ten przewód świecę - zdjęta obudowa z paska rozrządu - w miejcu OT zaznaczonym na kole paska (tym przy głowicy) białym lakierem zaznaczyłem tą strzałkę - półmrok tak aby delikatnie było widać koło pasowe - świecę ustawiłem elektrodą do przodu tak aby było widać ja idzie iskra - ja jeszcze ustwiłem mini stroboskop - aparat cyfrowy i kręcimy film - jak już nagrałem film to leciałem klatka po klatce i sprawdzałem w którym miejscu świeci iskra i korygowałem ustawienie do skutku. Jest to pracochłonne ale w końcu dochodzi się do tego aby pokryła się iskra z OT a potem tylko regulacja dobra lampą stroboskopową. Wyszło mi w takim miejscu że regulacja go nie przewiduje.
Ważne jest też to abyś przed tym zabiegiem założył świecę na kabel który idzie z cewki do aparatu zapłonowego - jak tam nie ma iskry to znaczy że jest coś z czujnikiem halla lub z cewką - nie pamiętam czy nie ma jeszcze bezpiecznika po drodze ale może ktoś coś na ten temat wie.

maciejtnysa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
Lokalizacja: nysa

Post autor: maciejtnysa » 19 mar 2012, 19:52

Witam panowie
Problem z kolejnością przewodów zapłonowych rozwiązany:)
kolega podał mi taka kolejnosc stojac od przodu autka
1 cylinder - na kopułce po prawej od silnika , nastepnie 3 cylinder na kopulce po prawej od grodzi silnika nastepnie 4 cylinder po lewej od grodzi i 2 cylinder na kopulce po lewej stronie od silnika
autko pali na dotyk zimne czy cieple tylko mam odlaczony czujnik temperatury ktory jest z tylu silnika ale jutro go podepne i zobacze co sie bedzie dzialo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl