[ace 2,0 16] v jaka kolejnosc przewodow zaplonowych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
- Lokalizacja: nysa
[ace 2,0 16] v jaka kolejnosc przewodow zaplonowych
witam koledzy
potrzebuje ustawienioe przewodow zaplonowych na kopulce bo cos namieszalem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e0 ... 201b9.html
ktore przewody od cylindrow podpiac w gorny lewy i prawy wypust kopulki
potrzebuje ustawienioe przewodow zaplonowych na kopulce bo cos namieszalem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e0 ... 201b9.html
ktore przewody od cylindrow podpiac w gorny lewy i prawy wypust kopulki
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 13:34 przez maciejtnysa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
- Lokalizacja: nysa
Poszukałem ci kolego bo ktoś też miał takie pytanie.
Masz tutaj link https://audi80.pl/20-16v-ace-nowy-si ... t59437.htm
Masz tutaj link https://audi80.pl/20-16v-ace-nowy-si ... t59437.htm
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
- Lokalizacja: nysa
ustawienie kola rozrządu na znak pierwszy cylinder w gorze
w aparacie zapłonowym palec ustawiony na znak i dalej nie chce dziad zapalic
dodam ze w7ymienialem ostatnio czujnik temperatury
ten z tyl glowicy bo autko palilo na zimnym silniku ale juz na rozgrzanym nie chcailo
i teraz swiece mokre od benzyny
zalewa go caly czas
przewody na kopulce stojac przed autem prawa strona od silnika 1
prawa strona od gropdzi 3
lewa od grodz 4
lewy od silnika 2
w aparacie zapłonowym palec ustawiony na znak i dalej nie chce dziad zapalic
dodam ze w7ymienialem ostatnio czujnik temperatury
ten z tyl glowicy bo autko palilo na zimnym silniku ale juz na rozgrzanym nie chcailo
i teraz swiece mokre od benzyny
zalewa go caly czas
przewody na kopulce stojac przed autem prawa strona od silnika 1
prawa strona od gropdzi 3
lewa od grodz 4
lewy od silnika 2
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Najlepiej będzie jak zrobisz tak:
Wykręć wszystkie świece, włącz zapłon i ręcznie kręcąc wałem ustaw go w okolicy OT (taki znaczek na kole pasowym powinien się pokryć z taką strzałką na obudowie). Bezpieczniej kręcić wałem (odradzam kręcenie kołem rozrządu). I wówczas należy ruszać w zakresie ok. 20 stopni (tak, żeby odstępy wynosiły jakąś paczkę zapałek wzdłuż między skrajnymi położeniami). Zostaje tylko włożyć świece w przewód a drugą końcówką "szukać" miejsca pierwszego cylindra.
Może się wydarzyć, że nie będzie na żadnym i wtedy trzeba wykonać dodatkowy jeden obrót, bo cykl w 4-suwach ma dwa obroty.
Wykręć wszystkie świece, włącz zapłon i ręcznie kręcąc wałem ustaw go w okolicy OT (taki znaczek na kole pasowym powinien się pokryć z taką strzałką na obudowie). Bezpieczniej kręcić wałem (odradzam kręcenie kołem rozrządu). I wówczas należy ruszać w zakresie ok. 20 stopni (tak, żeby odstępy wynosiły jakąś paczkę zapałek wzdłuż między skrajnymi położeniami). Zostaje tylko włożyć świece w przewód a drugą końcówką "szukać" miejsca pierwszego cylindra.
Może się wydarzyć, że nie będzie na żadnym i wtedy trzeba wykonać dodatkowy jeden obrót, bo cykl w 4-suwach ma dwa obroty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
- Lokalizacja: nysa
kolego
a czy przewody sa w dobrej kolejnosci zalozone??
bo ostatnio jak mialem zalozone
1 prawy od silnika
2 lewy od silnika
3 lewy od grodzi
4 prawy od grodzi
to zagadal tylko chyba na dwa cylindry chodzil i na odpalonym jak wyciagnalem przewod 3 lub 4 to nie bylo roznicy w pracy silnika zas jak sciagnalem 1 lub drugi to juz jak by chcial zgasnac
a czy przewody sa w dobrej kolejnosci zalozone??
bo ostatnio jak mialem zalozone
1 prawy od silnika
2 lewy od silnika
3 lewy od grodzi
4 prawy od grodzi
to zagadal tylko chyba na dwa cylindry chodzil i na odpalonym jak wyciagnalem przewod 3 lub 4 to nie bylo roznicy w pracy silnika zas jak sciagnalem 1 lub drugi to juz jak by chcial zgasnac
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja u siebie miałem spore problemy z odnalezieniem iskry. Okazało się że aby ją znaleźć musiałem odkręcić aparat zapłonowy (dwie śróby mocujące) i kręciłem nim we wszystkie strony przestawiałem miejsce w którym jest pierwszy przewód (ale zachowując odpowiednią kolejność 1342) i w końcu trafiłem w miejscu które raczej było mało prawdopodobne. Cały aparat jest przekrzywiony w lewo patrząc od przodu z góry.
Nie mam pojęcia z jakiej przyczyny tak jest ale tak tylko była iskra.
Na mojej stronie cos tam na ten temat jest.
[ Dodano: 2012-03-14, 13:57 ]
http://www.rafalaudi1.partner2.pl/index ... Itemid=128
Nie mam pojęcia z jakiej przyczyny tak jest ale tak tylko była iskra.
Na mojej stronie cos tam na ten temat jest.
[ Dodano: 2012-03-14, 13:57 ]
http://www.rafalaudi1.partner2.pl/index ... Itemid=128
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
- Lokalizacja: nysa
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja zrobiłem tak: wyciągnąłem przewód ze świecy nr 1 - wstawiłem w ten przewód świecę - zdjęta obudowa z paska rozrządu - w miejcu OT zaznaczonym na kole paska (tym przy głowicy) białym lakierem zaznaczyłem tą strzałkę - półmrok tak aby delikatnie było widać koło pasowe - świecę ustawiłem elektrodą do przodu tak aby było widać ja idzie iskra - ja jeszcze ustwiłem mini stroboskop - aparat cyfrowy i kręcimy film - jak już nagrałem film to leciałem klatka po klatce i sprawdzałem w którym miejscu świeci iskra i korygowałem ustawienie do skutku. Jest to pracochłonne ale w końcu dochodzi się do tego aby pokryła się iskra z OT a potem tylko regulacja dobra lampą stroboskopową. Wyszło mi w takim miejscu że regulacja go nie przewiduje.
Ważne jest też to abyś przed tym zabiegiem założył świecę na kabel który idzie z cewki do aparatu zapłonowego - jak tam nie ma iskry to znaczy że jest coś z czujnikiem halla lub z cewką - nie pamiętam czy nie ma jeszcze bezpiecznika po drodze ale może ktoś coś na ten temat wie.
Ważne jest też to abyś przed tym zabiegiem założył świecę na kabel który idzie z cewki do aparatu zapłonowego - jak tam nie ma iskry to znaczy że jest coś z czujnikiem halla lub z cewką - nie pamiętam czy nie ma jeszcze bezpiecznika po drodze ale może ktoś coś na ten temat wie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 paź 2008, 11:01
- Lokalizacja: nysa
Witam panowie
Problem z kolejnością przewodów zapłonowych rozwiązany:)
kolega podał mi taka kolejnosc stojac od przodu autka
1 cylinder - na kopułce po prawej od silnika , nastepnie 3 cylinder na kopulce po prawej od grodzi silnika nastepnie 4 cylinder po lewej od grodzi i 2 cylinder na kopulce po lewej stronie od silnika
autko pali na dotyk zimne czy cieple tylko mam odlaczony czujnik temperatury ktory jest z tylu silnika ale jutro go podepne i zobacze co sie bedzie dzialo
Problem z kolejnością przewodów zapłonowych rozwiązany:)
kolega podał mi taka kolejnosc stojac od przodu autka
1 cylinder - na kopułce po prawej od silnika , nastepnie 3 cylinder na kopulce po prawej od grodzi silnika nastepnie 4 cylinder po lewej od grodzi i 2 cylinder na kopulce po lewej stronie od silnika
autko pali na dotyk zimne czy cieple tylko mam odlaczony czujnik temperatury ktory jest z tylu silnika ale jutro go podepne i zobacze co sie bedzie dzialo