Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0 AAD] Modyfikacje - swap silnika - teoria

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 cze 2010, 11:36

Piotr_Audi pisze:Goły silnik, a gdzie cały osprzęt? Cena osprzętu jako nowych części z pewnością podwoi wartość całej Twojej b3 (bez urazy oczywiście). Więc zastanów się czy warto się ładować w takie koszta.
Ja absolutnie nie zamierzam zmieniać swojego 1.8 PM, no chyba że się rozpadnie odpukać w niemalowane. Po prostu zwróciło to moją uwagę. Choć niewątpliwie gdyby to wszystko było takie piękne, to wystarczyłoby tylko przełożyć swój osprzęt i mamy prawie nowy zespół napędowy... nie licząc 20-sto letniej skrzyni i reszty. Co do różnic no to ten silnik rzeczywiście jakiś nie teges :-/ . Zaraz wysyłam maila z ciekawości jakie jest oznaczenie tej "machiny".

matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

Post autor: matig » 19 cze 2010, 13:23

co do tego swapa to z 3 tyś nic nie zdziałasz bo na 2.0 moze by ci starczyło a to sie nie opyla

moim zdaniem najlepiej na jakiegoś tdika ale za 3 tyś to bez osprzetu moze kupisz 130 AWX z osprzetem w granicach 3-3,5 tyś a roboty z tym jest masa to sie tylko wydaje ze wyjmiesz stary i wejdziesz nowym

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 19 cze 2010, 17:22

Do 5tyś z realnych możliwości można pomyśleć o 2.0 16V, uważam że te ok. 140 KM w zupełności wystarcza do jazdy po mieście zwłaszcza w budzie B3. Już te 90KM fajnie się zbiera.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 20 cze 2010, 10:40

GerB3 pisze:Do 5tyś z realnych możliwości można pomyśleć o 2.0 16V, uważam że te ok. 140 KM w zupełności wystarcza do jazdy po mieście zwłaszcza w budzie B3. Już te 90KM fajnie się zbiera.
Popieram. Choć 1.8TFSI (A4 B8) jeszcze lepiej się zbiera 8-) no ale póki co to marzenia. Ja muszę przyznać, że PM to naprawdę dobra jednostka. Oczywiście pod warunkiem, że jest dobrze "zrobiona" :mrgreen: .

pablo23-88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 gru 2010, 18:03
Lokalizacja: Radoszyce (TKN;)

Post autor: pablo23-88 » 23 lut 2012, 18:54

Witam Panowie,mam mały problem gdyż chce zmienić silnik lecz nie wiem ile mnie to kosztować będzie i czy się opłaca. Obecnie mam dwu litrówkę na mechanicznym wtrysku a zamiast tego chce wsadzić 2.3 z c3,silnik ma 130 tys przejechane i to prawdziwy przebieg. mój mechanik mówi ze przełożymy silnik z wtryskiem i będzie hulać,prawda to? a i miałoby to śmigać na gazie gdyż robię spore trasy. Proszę o pomoc.

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 09 mar 2012, 22:05

2.3 to następny silnik na mechanicznym wtrysku, wiem z doświadczenia że one nie lubią gazu, ja nie mile wspominam 3A. Swoją drogą wsadzaj jakąś młodszą jednostkę pod sekwencje. Wtedy możemy porozmawiać o komforcie jazdy <ok>

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 13 mar 2012, 21:22

2.3 to następny silnik na mechanicznym wtrysku, wiem z doświadczenia że one nie lubią gazu,
nie kłam
pablo23-88 pisze:Obecnie mam dwu litrówkę na mechanicznym wtrysku a zamiast tego chce wsadzić 2.3 z c3,silnik ma 130 tys przejechane i to prawdziwy przebieg. mój mechanik mówi ze przełożymy silnik z wtryskiem i będzie hulać,prawda to? a i miałoby to śmigać na gazie gdyż robię spore trasy. Proszę o pomoc.
ja mam 2,3 z C3, o oznaczeniu NF, bliźniak NG z audi80. Jeździ na gazie, i tylko na gazie. Hula, kilometry robi. Ale tanio nie wyszło. ;-) Zacznij od szukania dawcy - podłużnice się przydadzą, żeby z nich przespawać mocowanie motoryny. A potem z górki: skrzynia (chociaż skrzynie R4, R5, V6 mają takie same kielichy i wałki prawdopodobnie też i podchodzą p&p, to mimo wszystko lepiej dać coś wytrzymalszego dedykowanego do danej jednostki... lub mocniejszą <mikolaj> ) , sprzęgło, i takie tam śmietniki. Heble też by się wydajniejsze przydały <ok> nie ma rzeczy niemożliwych. Potem ława, bo jest inna, belka z przodu jest inna... takie tam, drobiazgi

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 14 mar 2012, 00:19

spaykee pisze:
2.3 to następny silnik na mechanicznym wtrysku, wiem z doświadczenia że one nie lubią gazu,
nie kłam


To wytłumacz mi w jaki sposób w NF zapodasz instalację lpg. na której silnik będzie chodził zarówno na benzynie jak i na gazie?? Nie masz komputera sterującego wtryskami benzyny także do czego podłączysz kompa gazu?? Możesz założyć blosa, co trochę poprawi osiągi na gazie, ale nie zastąpi sekwencji. Zwykła instalacja nie da odpowiedniej mocy silnikowi, jeśli zwiększysz dawę to będzie palił dużo. Jeśli gaz będzie w miarę jako tako to z benzyną będzie problem. Tak że najpierw przemyśl swoją wypowiedż a potem kogoś poprawiaj :lol:

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 24 mar 2012, 13:53

GerB3 pisze:Do 5tyś z realnych możliwości można pomyśleć o 2.0 16V, uważam że te ok. 140 KM w zupełności wystarcza do jazdy po mieście zwłaszcza w budzie B3. Już te 90KM fajnie się zbiera.
A gdyby spróbować przełożyć samą głowice? AAD i 6A są na tym samym wtrysku?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 25 mar 2012, 09:24

Boski;) pisze:
spaykee pisze:
2.3 to następny silnik na mechanicznym wtrysku, wiem z doświadczenia że one nie lubią gazu,
nie kłam


To wytłumacz mi w jaki sposób w NF zapodasz instalację lpg. na której silnik będzie chodził zarówno na benzynie jak i na gazie?? Nie masz komputera sterującego wtryskami benzyny także do czego podłączysz kompa gazu?? Możesz założyć blosa, co trochę poprawi osiągi na gazie, ale nie zastąpi sekwencji. Zwykła instalacja nie da odpowiedniej mocy silnikowi, jeśli zwiększysz dawę to będzie palił dużo. Jeśli gaz będzie w miarę jako tako to z benzyną będzie problem. Tak że najpierw przemyśl swoją wypowiedż a potem kogoś poprawiaj :lol:
Mało wiesz jeszcze o gazie kolego, i o magikach to ogarniających :lol:

W Lublinie jest magik co do ACE czyli do mechanicznego wtrysku założył sekwencję. Auto jest na forum także można sobie zobaczyć.

Także zanim zaczniesz jakieś dywagacje merytoryczne to ogarnij temat w rzeczywistości, a nie czytając wikipedie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl