[AAH] Gaśnie podczas jazdy
[AAH] Gaśnie podczas jazdy
Witam, mam problem, a mianowicie chodzi o te ze podczas jazdy samochód potrafi szarpnąć parę razy i po wciśnięciu sprzęgła zgasnąć. Kiedy później próbuje odpalić silnik kręci ale zero reakcji, lecz nie dzieje się tak za każdym razem, czasem odpala normalnie. nie ma żadnej reguły odnośnie tego kiedy nie chce odpalić- zimny czy ciepły problem się pojawia. Udaję mi się go odpalić zazwyczaj wtedy jak odczekam z 3-4 minuty od zgaśnięcia. Podczas postoju na biegu jałowym słychać jakby silnik nie równo pracował lecz nie gaśnie. Przepływomierz sprawdzałem odłączając wtyczkę to silnik gasł , tak samo z silniczkiem krokowym, więc wydaje mi się że te elementy są sprawne. Dodam że silnik jest bez gazu.
Proszę o pomoc, bo boję się że jak gdzieś wyjadę i mi zgaśnie to już nie odpali i trzeba będzie go ściągać do domu.
Proszę o pomoc, bo boję się że jak gdzieś wyjadę i mi zgaśnie to już nie odpali i trzeba będzie go ściągać do domu.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 12:15 przez bart0390, łącznie zmieniany 1 raz.
hej
objawy przypominają mi awarie u kolegi czujnik halla dokładnie tak jak opisałeś. ale sprawdź jeszcze czujniki obrotu wału i drugi taki sam nie pamiętam co dokładnie wyczuwał te trzy mogą dawać podobne objawy
moze tez cewki coś nimi nie tak ... ale najlepiej zrobić trzeba odczyt błędów i wtedy szukać przyczyny.
pzdr
objawy przypominają mi awarie u kolegi czujnik halla dokładnie tak jak opisałeś. ale sprawdź jeszcze czujniki obrotu wału i drugi taki sam nie pamiętam co dokładnie wyczuwał te trzy mogą dawać podobne objawy
moze tez cewki coś nimi nie tak ... ale najlepiej zrobić trzeba odczyt błędów i wtedy szukać przyczyny.
pzdr
W jaki sposob moge sprawdzic ten regulator i pompe?
A ten drugi czujnik na wale to moze byc walniety jak podczas jazdy mi samochod gasnie?
Przypomne tylko ze na postoju nie gasnie, tylko podczas jazdy.
[ Dodano: 2012-03-17, 15:03 ]
Doszedł nowy objaw, mianowicie kiedy mi szarpie i zamiast wcisnąć sprzęgło ( co wcześniej powodowało zgaśniecie silnika) dodam gazu to przestaje szarpać i już normalnie jedzie. Pompa paliwa może być przyczyną ?
A ten drugi czujnik na wale to moze byc walniety jak podczas jazdy mi samochod gasnie?
Przypomne tylko ze na postoju nie gasnie, tylko podczas jazdy.
[ Dodano: 2012-03-17, 15:03 ]
Doszedł nowy objaw, mianowicie kiedy mi szarpie i zamiast wcisnąć sprzęgło ( co wcześniej powodowało zgaśniecie silnika) dodam gazu to przestaje szarpać i już normalnie jedzie. Pompa paliwa może być przyczyną ?
Przed chwilą sprawdzałem czy nie ma przebicia i okazało się że 3 przewody miały przebicie więc tymczasowo wstawiłem na podmianę stare przewody, przejechałem się i silnik przestał gasnąć więc będę musiał wymienić przewody na nowe.
[ Dodano: 2012-03-20, 21:06 ]
Dodam jeszcze że przed wymianą jak silnik gasł to dwa razy normalnie odpalił a za trzecim razem już nie chciał odpalić, zauważyłem wtedy ze nie słychać pompki paliwa tak jakby komputer przechodził w stan awaryjny i odcinał sygnał na pompkę. Jest taka możliwość by komputer mógł przejść w stan awaryjny i nie dawać sygnału do pompki ?
[ Dodano: 2012-03-21, 20:15 ]
Dzis rano auto odpalilo przejechalem moze z 5 metrow i zgaslo, nie chcialo juz odpalic. Okazalo sie ze nie mam iskry na swiecach. Bardziej prawdopodobne jest ze modul zaplonowy padl czy cewki?
[ Dodano: 2012-03-20, 21:06 ]
Dodam jeszcze że przed wymianą jak silnik gasł to dwa razy normalnie odpalił a za trzecim razem już nie chciał odpalić, zauważyłem wtedy ze nie słychać pompki paliwa tak jakby komputer przechodził w stan awaryjny i odcinał sygnał na pompkę. Jest taka możliwość by komputer mógł przejść w stan awaryjny i nie dawać sygnału do pompki ?
[ Dodano: 2012-03-21, 20:15 ]
Dzis rano auto odpalilo przejechalem moze z 5 metrow i zgaslo, nie chcialo juz odpalic. Okazalo sie ze nie mam iskry na swiecach. Bardziej prawdopodobne jest ze modul zaplonowy padl czy cewki?
Znajomy elektryk sprawdzal mi auto i okazalo sie ze pompa paliwa dziala tylko po przekreceniu kluczyka, wytlumaczyl mi ze w czasie krecenia silnikiem pompa paliwa powinna sie wlaczyc. Powiedzial ze przyczyna jest najprawdopodobniej czujnik polozenia walu ktory rzekomo podaje informacje do komputera w ktorym momencie dac iskre i podac paliwo. I teraz chcialbym sie spytac czy ten silnik ma tylko czujnik polozenia walka rozrzadu( hall) czy tez ma drugi czujnik ktory nazywa sie "czujnik polozenia walu", na allegro widzialem takie czujniki do tego silnika, ale byc moze wychodzily rozne wersje tych silnikow. Auto jest z kwietnia 1992.
Oba czujnik są z prawej strony silnika stojąc przed nim . Czujnik położenia wału jest w bloku silnika nad czujnikami ciśnienia oleju ,a czujnik położenia koła zamachowego jest pod hallem między silnikiem a skrzynią do wszystkich czujników można dojść po kablach bo wtyczki są w tym rządku pod modułem układu zapłonowego. Oba można sprawdzić miernikiem opór powinien być w przedziale w jednym czujniku od 500-800 omów a drugi od 800-1200 omów