Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Gaśnie podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników V6
bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

[AAH] Gaśnie podczas jazdy

Post autor: bart0390 » 14 mar 2012, 15:33

Witam, mam problem, a mianowicie chodzi o te ze podczas jazdy samochód potrafi szarpnąć parę razy i po wciśnięciu sprzęgła zgasnąć. Kiedy później próbuje odpalić silnik kręci ale zero reakcji, lecz nie dzieje się tak za każdym razem, czasem odpala normalnie. nie ma żadnej reguły odnośnie tego kiedy nie chce odpalić- zimny czy ciepły problem się pojawia. Udaję mi się go odpalić zazwyczaj wtedy jak odczekam z 3-4 minuty od zgaśnięcia. Podczas postoju na biegu jałowym słychać jakby silnik nie równo pracował lecz nie gaśnie. Przepływomierz sprawdzałem odłączając wtyczkę to silnik gasł , tak samo z silniczkiem krokowym, więc wydaje mi się że te elementy są sprawne. Dodam że silnik jest bez gazu.
Proszę o pomoc, bo boję się że jak gdzieś wyjadę i mi zgaśnie to już nie odpali i trzeba będzie go ściągać do domu.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 12:15 przez bart0390, łącznie zmieniany 1 raz.

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 14 mar 2012, 18:26

hej


objawy przypominają mi awarie u kolegi czujnik halla dokładnie tak jak opisałeś. ale sprawdź jeszcze czujniki obrotu wału i drugi taki sam nie pamiętam co dokładnie wyczuwał :D te trzy mogą dawać podobne objawy


moze tez cewki coś nimi nie tak ... ale najlepiej zrobić trzeba odczyt błędów i wtedy szukać przyczyny.


pzdr

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 14 mar 2012, 18:55

A gdzie sa te pozostale dwa czujniki umieszczone? Jak czujnik halla odlaczylem jak silnik pracowal to nic sie nie stalo wiec nie wiem czy to prawidlowa reakcja? Pozdro

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 mar 2012, 21:00

nie łapie ci czujnik halla podłącz vaga i się przekonasz ;-)

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 14 mar 2012, 21:04

Z tym podlaczeniem pod vaga bedzie ciezko bo nie mam akad wziac vaga a i do mechanika tez nie mam za blisko, ale sprobuje jakos zalatwic halla na podmiane i zobacze czy cos to zmieni. Dzieki za sugestie

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 15 mar 2012, 09:20

czujnik halla dziala tylko przy odpalaniu pozniej brany jest sygnal z drugiego czujnika na wale . Sprawdz regulator cisnienia paliwa i pompe

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 15 mar 2012, 15:54

W jaki sposob moge sprawdzic ten regulator i pompe?
A ten drugi czujnik na wale to moze byc walniety jak podczas jazdy mi samochod gasnie?
Przypomne tylko ze na postoju nie gasnie, tylko podczas jazdy.

[ Dodano: 2012-03-17, 15:03 ]
Doszedł nowy objaw, mianowicie kiedy mi szarpie i zamiast wcisnąć sprzęgło ( co wcześniej powodowało zgaśniecie silnika) dodam gazu to przestaje szarpać i już normalnie jedzie. Pompa paliwa może być przyczyną ?

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 20 mar 2012, 11:59

:arrow: przyczyną też mogą być sondy, nieszczelny dolot, zawór N75 (reg ciśnienia paliwa) itp. Jedź do porządnego mechanika skoro nie umiesz sobie sam poradzić z problemem. <piwo>

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 20 mar 2012, 20:54

sondy? możesz mi to wytłumaczyć dokładniej? w jakim przypadku jak to nie problem?


pzdr

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 20 mar 2012, 21:01

Przed chwilą sprawdzałem czy nie ma przebicia i okazało się że 3 przewody miały przebicie więc tymczasowo wstawiłem na podmianę stare przewody, przejechałem się i silnik przestał gasnąć więc będę musiał wymienić przewody na nowe.

[ Dodano: 2012-03-20, 21:06 ]
Dodam jeszcze że przed wymianą jak silnik gasł to dwa razy normalnie odpalił a za trzecim razem już nie chciał odpalić, zauważyłem wtedy ze nie słychać pompki paliwa tak jakby komputer przechodził w stan awaryjny i odcinał sygnał na pompkę. Jest taka możliwość by komputer mógł przejść w stan awaryjny i nie dawać sygnału do pompki ?

[ Dodano: 2012-03-21, 20:15 ]
Dzis rano auto odpalilo przejechalem moze z 5 metrow i zgaslo, nie chcialo juz odpalic. Okazalo sie ze nie mam iskry na swiecach. Bardziej prawdopodobne jest ze modul zaplonowy padl czy cewki?

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 21 mar 2012, 23:13

:arrow: za 120pln możesz wyeliminować obie możliwości - myślę, że to nie jest dużo bo za same podpięcie do kompa 50-70pln <ok>

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 27 mar 2012, 22:42

Znajomy elektryk sprawdzal mi auto i okazalo sie ze pompa paliwa dziala tylko po przekreceniu kluczyka, wytlumaczyl mi ze w czasie krecenia silnikiem pompa paliwa powinna sie wlaczyc. Powiedzial ze przyczyna jest najprawdopodobniej czujnik polozenia walu ktory rzekomo podaje informacje do komputera w ktorym momencie dac iskre i podac paliwo. I teraz chcialbym sie spytac czy ten silnik ma tylko czujnik polozenia walka rozrzadu( hall) czy tez ma drugi czujnik ktory nazywa sie "czujnik polozenia walu", na allegro widzialem takie czujniki do tego silnika, ale byc moze wychodzily rozne wersje tych silnikow. Auto jest z kwietnia 1992.

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 27 mar 2012, 23:25

AAH ma 3 czujniki : halla, położenia wału i położenia koła zamachowego, jak dobrze pamiętam niebieska i zielona wtyczka

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 28 mar 2012, 08:40

Kuba988 a moglbys powiedziec gdzie sie znajduja i jak sprawdzic te czujniki czy sa sprawne i ktory z nich moze byc teoretycznie niesprawny przy takich objawach? Pozdro

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 28 mar 2012, 10:34

Oba czujnik są z prawej strony silnika stojąc przed nim . Czujnik położenia wału jest w bloku silnika nad czujnikami ciśnienia oleju ,a czujnik położenia koła zamachowego jest pod hallem między silnikiem a skrzynią do wszystkich czujników można dojść po kablach bo wtyczki są w tym rządku pod modułem układu zapłonowego. Oba można sprawdzić miernikiem opór powinien być w przedziale w jednym czujniku od 500-800 omów a drugi od 800-1200 omów

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl