Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S] Po wyłaczeniu zapłonu działa nawiew, tylna szyba..

ODPOWIEDZ
TWARDY_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2007, 14:52
Lokalizacja: Marki/Warszawa

[B3 1.8S] Po wyłaczeniu zapłonu działa nawiew, tylna szyba..

Post autor: TWARDY_G » 29 gru 2011, 11:11

Witam,

to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Od pewnego czasu mam problem polegający na tym iż, po wyłączeniu zapłonu nadal działa mi nawiew, ogrzewanie tylnej szyby, elektryczne szyby.

Próbowałem sprawdzić czy odłączenie na chwilę akumulatora coś zmieni i faktycznie po zdjęciu klemy i ponownym jej połączeniu, wszystko jest ok, do pierwszego przełączenia stacyjki w pozycję zapłonu.

Moje podejrzenia puki co kieruje do kostki stacyjki, ale gdyby to była kostka, to chyba odłączenie aku nie powinno powodować poprawy. W związku z tym drugi mój typ to jakiś przekaźnik, ale jeśli tak faktycznie jest to który????

Będę wdzięczny za wszelką pomoc w tym temacie bo jest to trochę irytujące, a jak nie daj Bóg zapomnę wyłączyć nawiewu lub ogrzewania szyby to nie ma szans by samochód później uruchomić.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 gru 2011, 11:12

Zobacz tu: :arrow: https://audi80.pl/18s-b3-pm-lpg-prze ... t57108.htm sprawdź ten przekaźnik (może mieć inny nr u Ciebie, ale jest charakterystyczny, ma dwie grube nóżki- żaden inny takich nie ma) i to może być jego wina, lub kostka stacyjki.

TWARDY_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2007, 14:52
Lokalizacja: Marki/Warszawa

Post autor: TWARDY_G » 12 lut 2012, 21:40

spiczi pisze:Zobacz tu: :arrow: https://audi80.pl/18s-b3-pm-lpg-prze ... t57108.htm sprawdź ten przekaźnik (może mieć inny nr u Ciebie, ale jest charakterystyczny, ma dwie grube nóżki- żaden inny takich nie ma) i to może być jego wina, lub kostka stacyjki.
Kostkę już wymieniłem i bez zmian, jutro jadę do Dealera po orginalny przekaźnik, zobaczymy czy to coś poprawi, kolejne 56zł pójdzie na spacer;)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 12 lut 2012, 22:46

TWARDY_G, Ja obstawiam kostkę stacyjki.

TWARDY_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2007, 14:52
Lokalizacja: Marki/Warszawa

Post autor: TWARDY_G » 14 mar 2012, 15:40

Wymieniłem kostkę stacyjki na nówkę sztukę nie śmiganą (4max - niestety nie oryginał) i wymieniłem przekaźnik 213 na nówkę oryginalną (dla ciekawskich nowa kosztuje w salonie 56zł). Obie operacje nie przyniosły efektu. Nadal po wyłączeniu zapłonu działa mi wszystko w kokpicie (szyby, nawiew, światła mijania, wycieraczki itp) Problem rozwiązuje jedynie chwilowe rozpięcie klemy na akumulatorze.

Dodatkowo mimo, że akumulator sam w sobie trzyma napięcie to rozruch silnika rano jest utrudniony. Rozrusznik na początku kręci tak jakby był słaby akumulator, a po chwili przyspiesza i po ok 10s kręcenia następuje zapłon. Czasem trwa to dłużej czasem krócej, ale mimo tego, że już nie ma mrozów to samochód odpala tak jakby stał na przynajmniej -20stoponiowym mrozie.

Pomału zaczyna mi brakować siły i pomysłów. Jeśli ktoś ma jakąś koncepcję to będę wdzięczny. Wolałbym uniknąć wizyty u elektryka, ale coś czuje, że się bez tego nie obejdzie.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 mar 2012, 23:10

TWARDY_G pisze:kolejne 56zł pójdzie na spacer;)
spokojnie az tyle nie trzeba, bedac na szrocie dostaniesz cos zaduzo mniej, a nawet poki co na proby, mozesz "pozyczac", z innych miejsc, np od wentylatorow chlodnicy,

co do szukania problemu, co ci tam podtrzymuje napiecie to wlacz nawiew czy cokolwiek i wyjmuj przekaznik pokolei i w ten sposob mozesz dojsc do ewentualnego winowajcy, zobacz tez te przekaznik pod kierownica,

pierwsze co mi przyszlo na mysl czytajac twoj problem ze moze uszkodzony przekaznik od ele.szyb ci podaje prad, ale czy ty masz el.szyby?

TWARDY_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2007, 14:52
Lokalizacja: Marki/Warszawa

Post autor: TWARDY_G » 15 mar 2012, 10:28

Mam elektryczne szyby próbowałem już wymontować przekaźnik i sprawdzałem czy po wymontowaniu problem nadal występuje i niestety nic to nie dało, więc to chyba nie przekaźnik od szyb

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 mar 2012, 10:42

to ze odlaczasz aku i potym juz niema podtrzymania , wyglada na jakis z przekaznikow, tylko ktory?

pisales wczesniej ze ten odcinajacy niema u ciebie znaczenia, wiec sprawdzaj wszystkie lacznie z tymi pod kierownica

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga