Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] wymiana uszczelki do deklem zaworow

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

[ABK] wymiana uszczelki do deklem zaworow

Post autor: jabko_nb » 15 mar 2012, 20:00

witam
przymierzam sie do wymiany uszczelki zawór, pierwsze moje pytanie dosyć chyba istotne czym usunąć stara zagnieciona i prawie zespawana z głowica stara uszczelkę. Drugie pytanie , poczytałem trochę tematów i podobno ważna jest kolejność wkręcania śrub po założeniu dekla , niestety nie posiadam ksiazki serwisowej gdzie było by to napisane wiec czy mógł by mi ktoś rzucić foto lub jakiś skan jeśli ma możliwość.
I ostatnie pytanie bo się pogubiłem wszyscy polecają gumową uszczelkę , a jest metalowo gumowa

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 15 mar 2012, 20:17

Gumowa to inaczej gumowo-metalowa. Książkę masz w dziale download.Każdy chce mieć gotowca.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 mar 2012, 21:03

Zastosuj jakąs dobrą uszczelke Victor reinz, Elring żeby to raz a dobrze złożyć do kupy.

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 15 mar 2012, 22:10

dokladnie kup uszczelke metalowo gumowa bo korkowe to pazdziez jesli chodzi o kolejnosc dokrecania srub jest dowolna najlepiej wszystkie podokrecaj najpierw z czuciem ale nie za mocno tak zeby pokrywa doszla a pozniej kolejno podokrecaj juz na gotowca z tego co pamietam przy uszczelce z victora sa nowe szpilki nie koniecznie musisz je wymieniac jesli stare sa w dobrym stanie

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 mar 2012, 22:33

Co do dokręcania to kolejność i momenty są chyba w instrukcji, którą znajdziesz na głównej stronie.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 15 mar 2012, 22:45

krisiun1 pisze:Gumowa to inaczej gumowo-metalowa. Książkę masz w dziale download.Każdy chce mieć gotowca.
jestem tyle już na forum ze nie spamuje i wiem ze jest do ściągnięcia problem w tym ze jak się zaloguje na stronie głównej to nie mogę ściągnąć wyskakuje mi cały czas to samo okno z plikiem i tyle , próbowałem nie raz już i nie udało się z stąd moja prośba , więc zamiast mądrzyć się to mógłbyś pomóc

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 mar 2012, 23:01

Ok to zacytuje Korpa: Dokręcać na krzyż zaczynając pośrodku pokrywy, momentem 5 Nm, następnie 10 Nm, na koniec 12 Nm. Kolejności dla 4 cylindrowca nie znalazłem.

gregRS2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:00
Imię: Grzesiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gregRS2 » 16 mar 2012, 08:28

Kolejności nie trzeba ważne żeby, najpierw dokręcić na środku, żeby pokrywa nie pracowala bo może się delikatnie odgiąć albo pękać, po dokręceniu za zimno jeszcze troche na rozgrzanym docisnąć, ale nie za mocno i jest funkiel, nówka:p

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 16 mar 2012, 15:56

jabko_nb, Zamiast pisać głupoty to byś poszukał trochę i dawno zapomniał o wymianie tej uszczelki, ale skoro potrzebujesz pomocy to pomoc zostaje udzielona:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/697 ... ba850.html

Moment dokręcenia 10Nm

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 16 mar 2012, 18:25

Ja przekonałem się, że do prawidłowej wymiany jest niezbędny b. drobny papier ścierny i rozpuszczalnik bądź aceton do odtłuszczenia powierzchni głowicy i pokrywy. U mnie jest uszczelka korkowa i dodatkowo przesmarowałem ją silikonem wysokotemp. i od tej pory przez rok czasu zero kropli oleju <ok> ...a wcześniej bez odtłuszczenia i silikonu wymieniłem dwie uszczelki jedna po drugiej bo sączył się olej :!:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 mar 2012, 19:04

Jak była korkowa to musi zostać korkowa bo są inne. Są z rantem. A do metalowo-gumowej potrzebne są szpilki bez rantu, całe gładkie. Metalowo-gumowa jest mocowana na takich tulejkach, które się wieszają na rancie i niemożliwe jest jej dokręcenie.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 24 mar 2012, 20:32

Zgadza się- metalowo-gumowa jest do B4, ale tak jak pisałem ważne jest właściwe wyczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni a także czasem użyci silikonu wysokotemp., szczególnie w przypadku uszczelek korkowych <ok>

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 27 lut 2013, 23:00

Jest jakaś zasada (od którego czy do którego roku) była stosowana uszczelka gumowa i korkowa? Można to jakoś poznać bez zdejmowania dekla? Zbieram sie za kupowanie części i nie wiem jaką ostatecznie kupić a chcę zastosować taką jaka była.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 lut 2013, 13:44

Skoro nie chcesz na razie zdejmować dekla to możesz zrobić inaczej. Kupić szpilki M6 bez rantu i spokojnie kupować metalowo-gumową. Nie lubi ona jednak zbyt mocnego dokręcania i silikon na niewiele się przyda. Jest do tego odpowiedni silikon (chociażby Victor-Reinz). Jest czarny i przypomina smar grafitowany. Szpilki kosztują grosze i jest odpowiednia procedura przykręcania metalowo-gumową.
Najpierw palcami do oporu a potem ok. 3/4 obrotu kluczem (dokładnie nie pamiętam ale powinno być w instrukcji owego silikonu) . Wcześniej odtłuszczamy i smarujemy powierzchnie. Po uruchomieniu silnika silikon sam się uszczelni. A nie można zbyt mocno jej dowalić ponieważ nie pracuje ona jak trzeba kiedy jest za bardzo ściśnięta.

A korek już jest bardziej "tolerancyjny" jeśli chodzi o dokręcanie.

Miałem jeden silnik z 1991 roku (znak 0 na kole zamachowym) i była korkowa. Potem miałem silnik 1993 (ze znakiem I na kole zamachowym) i również była korkowa. Może metalowo-gumowa była stosowana dopiero pod koniec produkcji czyli 1994 ale pewny nie jestem.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 28 lut 2013, 21:30

bialas1 skoro masz ABK to pewnie masz korkową uszczelke, zresztą wystarczy że podasz w sklepie model i ozn silnika i wierz mi że sprzedawca z automatu wyjedzie Ci z korkową... ja też przy wymianie tej uszczelki u siebie podobnie jak kolega BLUECONECT dałem silikon i trzyma jak cholera,sucho dookoła :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl