[ABK] wymiana uszczelki do deklem zaworow
[ABK] wymiana uszczelki do deklem zaworow
witam
przymierzam sie do wymiany uszczelki zawór, pierwsze moje pytanie dosyć chyba istotne czym usunąć stara zagnieciona i prawie zespawana z głowica stara uszczelkę. Drugie pytanie , poczytałem trochę tematów i podobno ważna jest kolejność wkręcania śrub po założeniu dekla , niestety nie posiadam ksiazki serwisowej gdzie było by to napisane wiec czy mógł by mi ktoś rzucić foto lub jakiś skan jeśli ma możliwość.
I ostatnie pytanie bo się pogubiłem wszyscy polecają gumową uszczelkę , a jest metalowo gumowa
przymierzam sie do wymiany uszczelki zawór, pierwsze moje pytanie dosyć chyba istotne czym usunąć stara zagnieciona i prawie zespawana z głowica stara uszczelkę. Drugie pytanie , poczytałem trochę tematów i podobno ważna jest kolejność wkręcania śrub po założeniu dekla , niestety nie posiadam ksiazki serwisowej gdzie było by to napisane wiec czy mógł by mi ktoś rzucić foto lub jakiś skan jeśli ma możliwość.
I ostatnie pytanie bo się pogubiłem wszyscy polecają gumową uszczelkę , a jest metalowo gumowa
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
dokladnie kup uszczelke metalowo gumowa bo korkowe to pazdziez jesli chodzi o kolejnosc dokrecania srub jest dowolna najlepiej wszystkie podokrecaj najpierw z czuciem ale nie za mocno tak zeby pokrywa doszla a pozniej kolejno podokrecaj juz na gotowca z tego co pamietam przy uszczelce z victora sa nowe szpilki nie koniecznie musisz je wymieniac jesli stare sa w dobrym stanie
jestem tyle już na forum ze nie spamuje i wiem ze jest do ściągnięcia problem w tym ze jak się zaloguje na stronie głównej to nie mogę ściągnąć wyskakuje mi cały czas to samo okno z plikiem i tyle , próbowałem nie raz już i nie udało się z stąd moja prośba , więc zamiast mądrzyć się to mógłbyś pomóckrisiun1 pisze:Gumowa to inaczej gumowo-metalowa. Książkę masz w dziale download.Każdy chce mieć gotowca.
jabko_nb, Zamiast pisać głupoty to byś poszukał trochę i dawno zapomniał o wymianie tej uszczelki, ale skoro potrzebujesz pomocy to pomoc zostaje udzielona:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/697 ... ba850.html
Moment dokręcenia 10Nm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/697 ... ba850.html
Moment dokręcenia 10Nm
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Ja przekonałem się, że do prawidłowej wymiany jest niezbędny b. drobny papier ścierny i rozpuszczalnik bądź aceton do odtłuszczenia powierzchni głowicy i pokrywy. U mnie jest uszczelka korkowa i dodatkowo przesmarowałem ją silikonem wysokotemp. i od tej pory przez rok czasu zero kropli oleju <ok> ...a wcześniej bez odtłuszczenia i silikonu wymieniłem dwie uszczelki jedna po drugiej bo sączył się olej :!:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Skoro nie chcesz na razie zdejmować dekla to możesz zrobić inaczej. Kupić szpilki M6 bez rantu i spokojnie kupować metalowo-gumową. Nie lubi ona jednak zbyt mocnego dokręcania i silikon na niewiele się przyda. Jest do tego odpowiedni silikon (chociażby Victor-Reinz). Jest czarny i przypomina smar grafitowany. Szpilki kosztują grosze i jest odpowiednia procedura przykręcania metalowo-gumową.
Najpierw palcami do oporu a potem ok. 3/4 obrotu kluczem (dokładnie nie pamiętam ale powinno być w instrukcji owego silikonu) . Wcześniej odtłuszczamy i smarujemy powierzchnie. Po uruchomieniu silnika silikon sam się uszczelni. A nie można zbyt mocno jej dowalić ponieważ nie pracuje ona jak trzeba kiedy jest za bardzo ściśnięta.
A korek już jest bardziej "tolerancyjny" jeśli chodzi o dokręcanie.
Miałem jeden silnik z 1991 roku (znak 0 na kole zamachowym) i była korkowa. Potem miałem silnik 1993 (ze znakiem I na kole zamachowym) i również była korkowa. Może metalowo-gumowa była stosowana dopiero pod koniec produkcji czyli 1994 ale pewny nie jestem.
Najpierw palcami do oporu a potem ok. 3/4 obrotu kluczem (dokładnie nie pamiętam ale powinno być w instrukcji owego silikonu) . Wcześniej odtłuszczamy i smarujemy powierzchnie. Po uruchomieniu silnika silikon sam się uszczelni. A nie można zbyt mocno jej dowalić ponieważ nie pracuje ona jak trzeba kiedy jest za bardzo ściśnięta.
A korek już jest bardziej "tolerancyjny" jeśli chodzi o dokręcanie.
Miałem jeden silnik z 1991 roku (znak 0 na kole zamachowym) i była korkowa. Potem miałem silnik 1993 (ze znakiem I na kole zamachowym) i również była korkowa. Może metalowo-gumowa była stosowana dopiero pod koniec produkcji czyli 1994 ale pewny nie jestem.