[B4 2.3 NG] Za wysokie obr , lewe powietrze - brak pomysłow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
[B4 2.3 NG] Za wysokie obr , lewe powietrze - brak pomysłow
A wiec mam problem poniewaz obroty na benzynie sa 1200 , gdy odłączę czujnik temperatury spadaja na 900 , czujnik jest nowy nie ma zadnej roznicy
Druga sprawa lewe powietrze. Gdy scisne mocno waz ktory idzie od krokowca do miksera LPG to slysze gwizd i zasysanie powietrze , problem w tym ze pozakladalem wszedzie opaski , weze sa dobre , wymieniłem oringi na wtryskach oporcz jednego małego ale nie ma zadnej roznicy.
Na LPG podczas mocnego przyspieszania albo szarpie przy 4-5 tys albo przestaje jechac , a nieraz idzie dobrze , a gdy jest zimny mocno faluja oborty , po zagrzaniu jest ok
Na PB jezdzi normalnie nie faluje tylko trzyma 1200 obr z podpietym czujnikiem temp.
Wymieniłem sonde lamda na bosch , jedna padla po tygodniu załozyłem druga i musze sprawdzic czy chodzi , przy wymianie byl wyregulowany gaz i pb.
Jedyne co zauwazylem ze cieknie mi z pod pokrywy zaworw , olej zbiera sie w tych rowkach czyli dosyc mocno wycieka czy to by mialo jakis wplyw ?
Druga sprawa lewe powietrze. Gdy scisne mocno waz ktory idzie od krokowca do miksera LPG to slysze gwizd i zasysanie powietrze , problem w tym ze pozakladalem wszedzie opaski , weze sa dobre , wymieniłem oringi na wtryskach oporcz jednego małego ale nie ma zadnej roznicy.
Na LPG podczas mocnego przyspieszania albo szarpie przy 4-5 tys albo przestaje jechac , a nieraz idzie dobrze , a gdy jest zimny mocno faluja oborty , po zagrzaniu jest ok
Na PB jezdzi normalnie nie faluje tylko trzyma 1200 obr z podpietym czujnikiem temp.
Wymieniłem sonde lamda na bosch , jedna padla po tygodniu załozyłem druga i musze sprawdzic czy chodzi , przy wymianie byl wyregulowany gaz i pb.
Jedyne co zauwazylem ze cieknie mi z pod pokrywy zaworw , olej zbiera sie w tych rowkach czyli dosyc mocno wycieka czy to by mialo jakis wplyw ?
Może mało pomocną radę ci dam na początek, ale ja bym na twoim miejscu wyłączył gaz z obiegu i ustawił silnik na samej benzynie, potem dopiero zajął się lpg. No ale wracając, musisz zlokalizować gdzie jest ta nieszczęsna nieszczelność, najlepiej jakimś samostartem. Co do uszczelki pokrywy zaworów, ten silnik działa na podciśnieniu, spróbuj dokręcić śruby (albo wymienić uszczelkę), jednak bardziej w takim wypadku silnik by się krztusił (efekt jak przy podniesieniu korka wlewu oleju). Spróbuj też odłączyć wtrysk rozruchowy i czy będzie zmiana w obrotach. Jeżeli dalej będzie źle, pozostaje ci sprawdzić talerz, potencjometr i jeszcze raz mieszankę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
A wiec z tego co pamietam po odpieciu wtrysku rozruchowego nie bylo zmiany w pracy silnika , ale po odlaczeniu czujnika temp silnik schodzi na 900 obr , sprawdze to jeszcze raz
Talerz przeplywomierza wlasnie sprawdzalem chodzi dobrze byl zle wyregulowany bo ok 8 mm ustawilem na 1.9 mm z drugiej strony jest 1.1 czyli tak jak ma byc
A dodam ze na gazie silnik trzyma normalnie okolo 950 obr tylko jak sie rozgrzeje , przewaznie jezdzi dobrze w calym zakresie obr , tylko nieraz ma odbicie i szarpie albo nie jedzie
Talerz przeplywomierza wlasnie sprawdzalem chodzi dobrze byl zle wyregulowany bo ok 8 mm ustawilem na 1.9 mm z drugiej strony jest 1.1 czyli tak jak ma byc
A dodam ze na gazie silnik trzyma normalnie okolo 950 obr tylko jak sie rozgrzeje , przewaznie jezdzi dobrze w calym zakresie obr , tylko nieraz ma odbicie i szarpie albo nie jedzie
Gaz do osobna instalacja, dlatego najpierw przydałoby się ogarnąć pb. Jeżeli talerz jest na wysokości 1.9mm od strony wtrysków to rzeczywiście powinno być ok. Wtrysk rozruchowy załącza się przy rozruchu ZIMNEGO silnika dostając sygnał dzięki czujnikowi temperatury (dlatego o to pytam, gdyby był uszkodzony, wtrysk rozruchowy mógłby lać cały czas). A po ustawieniu talerza, sprawdzałeś napięcia na potencjometrze przepływomierza? Po tylu latach są one już powycierane, możliwe że to on się odzywa. Spróbuj go odłączyć przy odpalonym silniku i zobacz czy coś się zmieni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
Wtyczka potencjometra jest z lewej strony przepływomierza (stojąc z przodu auta) od razu przy błotniku. Mierzysz pin środkowy z masą. Podaj jakie masz napięcie przy przekręconym kluczyku na zapłonie, i jaki na odpalonym silniku (najlepiej ciepły) przy obrotach jałowych (i jakie obroty).
Tutaj masz jakie wartości +/- powinny być :
Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
Tutaj masz jakie wartości +/- powinny być :
Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
te wartosci mam mierzyc przy odpietej wtyczce ?
probowałem dalej uporac sie z tym lewym powietrzem i powoli zaczynam tracic nadzieje ... wymieniłem uszczelke pod pokrywa zaworow , ale dalej gdzies ciagnie lewe powietrze i nie mam pojecia gdzie , zaciskam reka ten waz i slysze ze wlasnie w tej okolicy gwizdze mocno ...
probowałem dalej uporac sie z tym lewym powietrzem i powoli zaczynam tracic nadzieje ... wymieniłem uszczelke pod pokrywa zaworow , ale dalej gdzies ciagnie lewe powietrze i nie mam pojecia gdzie , zaciskam reka ten waz i slysze ze wlasnie w tej okolicy gwizdze mocno ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
no rozebrałem to jeszcze raz , zmieniłem ten cienki krotki przewod od tego trojnika , trojnik jest ok ale dalej gdy sciskam waz to slysze gwizd i silnik na scisniecie tego weza prawie nie reaguje lekko sie przydławia , weze tez sa dobre, nie popękane. Wymieniałem te uszczelki na wtryskach ten gruby kupilem orginalne w Boschu ale 2 te na fajke plastikowa w zwykłym sklepie czy one mogą nie trzymac ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
Sprawdzałeś po tej operacji skład mieszanki na analizatorze?Talerz przeplywomierza wlasnie sprawdzalem chodzi dobrze byl zle wyregulowany bo ok 8 mm ustawilem na 1.9 mm z drugiej strony jest 1.1 czyli tak jak ma byc
Z opisu wynika że zmieniłeś położenie przepływki o około 6mm co diametralnie zmieniło dawkę paliwa. Czy silnik w ogóle przechodzi w tryb wolnych obrotów tzn. załącza się dolny stycznik przepustnicy jak puścisz pedał gazu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
Podpinam sie pod temat. Bylem wlasnie to sprawdzic u siebie bo tez mam problemy z odpalaniem glownie (raz odpala normalnie na 850obr, potem 2razy na 1200obr). Do tego problem z odpaleniem na cieplym silniku, na zimnym trzeba pokrecic tez - a tak nie powinno byc. Poza tym auto chodzi extra, ma kopa, jest zwinne. No i jeszcze wydaje mi sie, ze jest slaba reakcja w momencie gdy puszczam pedal gazu, obroty nie spadaja odraz tylko po jakiejs malej chwilce.eNn pisze:Wtyczka potencjometra jest z lewej strony przepływomierza (stojąc z przodu auta) od razu przy błotniku. Mierzysz pin środkowy z masą. Podaj jakie masz napięcie przy przekręconym kluczyku na zapłonie, i jaki na odpalonym silniku (najlepiej ciepły) przy obrotach jałowych (i jakie obroty).
Tutaj masz jakie wartości +/- powinny być :
Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
No i... na przekreconej stacyjce mam 3,50V a na odpalonym i obrotach okolo 850-900 mam 3,65V i w miare podwyzszania obrotow rosnie do okolo 3,95.
Wymienilem juz w aucie wszystko co mozliwe a tu widze problem sie odnalazl przypadkiem...
Co mam zrobic jak mam takie duze napiecie na srodkowym pinie??
Tacka nowa, ustawiona 1,9/3mm, czujka temp nowa juz chyba 3cia, dolot szczelny (nowa guma przeplywka-->przepustnica, nowe weze), krokowiec podmieniany na inny ale dziala prawidlowo, nowy caly uklad WN, podmienialem disiaj sterowniki silnika obydwa, rozrzad sprawdzony, zaplon +15stopni wedle autodaty, zostal mi tylko wtrysk w ktorym moze sie cos dziac no i chyba wlasnie o to to.