Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Za wysokie obr , lewe powietrze - brak pomysłow

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 18 mar 2012, 20:21

Więc teoretycznie u Ciebie napięcia są sporo za duże, to że trzyma raz wyższe obroty a raz niższe może być spowodowane właśnie przez potencjometr. Jeżeli nie miałeś wcześniej ruszanego potencjometra to po bokach są łącznie 4 śruby, zaklejone taką czarną gumą - czeka cię skrobanie. Żeby zmniejszyć napięcie, musiałbyś poluzować śruby i ruszając potencjometrem ustawić go odpowiednio. Zaznacz sobie początkową pozycję w razie czego bo potem ciężko jest go ustawić z powrotem. Oraz jeżeli od razu mógłbyś mi pomóc, to sprawdź jaką masz rezystancję między http://images46.fotosik.pl/122/2fd9e86a112bc355med.jpg tymi pinami?

Ps, przed zabawą z potencjometrem, sprawdź sobie jeszcze mieszankę (na nastawniku).

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 18 mar 2012, 20:28

eNn pisze: Ps, przed zabawą z potencjometrem, sprawdź sobie jeszcze mieszankę (na nastawniku).
Napisz mi expresem jak ustawic "na miernik" mieszanke... Przecina sie ktorys przewod i... ? Z tego co gdzies czytalem, to na oko wypinajac wtyczke z regulatora nastawnika jak nie czuc roznicy to jest "profilaktycznie" dobrze ;)

Na analizator sie nie wybieram, bo co zajade to mi trzyma 1200 obrotow i chocbym 50 razy odpalal i gasil to nie chce zlapac normalnie, wiec... lipa.

Napisz mi jak to ustawic "na miernik" i juz lece, odrazu CI pomierze rezystancje.

A na potencjometrze te srubki... sa na jakis torx, imbus czy krzyzak? Pytam zebym wiedzial co wziac ;)

I jescze jedno... da sie ten potencjomert poluzowac i ruszyc nim "na aucie" ?? Czyli nie wyciagajac do gory calego rozdzielacza?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 20:32 przez mgruszecki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 18 mar 2012, 20:31

Przy nagrzanym silniku jak odłączysz i nie ma różnicy to jest ok! Prowizorycznie starczy bez zbędnych kombinacji, bo gdyby przez mieszankę były cuda z odpalaniem i obrotami to byłoby czuć zmianę :-)

Edit : Śruby to torxy.

Ciężko będzie, ja odkręcałem gumę przepływomierza, podnosiłem przepływomierz żeby mieć lepszy dostęp (wszystko było podłączone oprócz gumy). Po usunięciu tej gumy zaślepiającej i poluzowaniu śrub złożyłem gumę i potem gimnastykując się dokręcałem jednego torxa (tego z najlepszym dojściem) i znowu : usunięcie gumy, dokręcenie śrub i sprawdzenie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 20:35 przez eNn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 18 mar 2012, 20:33

No zmiany nie czuc, moze jakas tam minimalna - na cieplym oczywiste. Odpowiedz mi jeszcze na te 2 pytania...

A na potencjometrze te srubki... sa na jakis torx, imbus czy krzyzak? Pytam zebym wiedzial co wziac ;)

I jescze jedno... da sie ten potencjomert poluzowac i ruszyc nim "na aucie" ?? Czyli nie wyciagajac do gory calego rozdzielacza?

W ktora strone nim ruszac ? gora, dol, do przodu auta, do tylu ??

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 18 mar 2012, 20:36

Odpowiedzi masz w poście wyżej. Co do ruszania, to z tego co pamiętam to ruszając w dół zmniejszało się napięcie. Tylko nie zapomnij zaznaczyć początkową pozycję :)

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 18 mar 2012, 20:41

Myslisz, ze u mnie ktos go juz wczesniej ruszyl i jest zle ustawione czy poprostu jest na wykonczeniu? Zuzyl sie, wytarl i stad takie napiecie ?

Czy mogl sie rozregulowac, albo cos sie z nim moglo stac od "strzalu" gazowni? Poprzedni wlasciciel zalozyl zasilanie gazem do zapalniczek i gotowania ziemniakow... Powinien do dzis jezdzic komunikacja miejska albo na kuchence gazowej ;)

edit: Uwielbiam szybkie pytania i konkretne odpowiedz. Jestes gosc ;]

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 18 mar 2012, 20:50

Hmm, jeżeli był gaz to bardzo możliwe że to jest przyczyna. Czasami można wyczytać że po strzale gazu gną się te ramiona które przesuwają się po potencjometrze. Możliwe że kiedyś strzeliło i ktoś grzebał, albo po samym strzale taka zmiana wynikła. Jak wykręcisz potencjometr to zobacz od razu w jakim stanie są ścieżki.

ps, co do szybkich odpowiedzi to staram się jak mogę, u siebie też muszę wyregulować potencjometr a im więcej informacji tym lepiej :-)

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 18 mar 2012, 21:00

Zjadlem kolacje, jeszcze po kieliszku i lece do monster garage wygrzebac to cudo. Niedziela po kolacji - najlepszy czas i ogromna wena do grzebania przy dziadku ;d

Jak to ogarne i zacznie gadac auto jak trzeba to obiecuje, ze za tydzien w niedziele pojde do kosciola !!

[ Dodano: 2012-03-18, 22:41 ]
Wrocilem. Wytargac ta plastikowa gume ktora zalane sa srubki... makabra z masakra !!

Za duzo mam % zeby cokolwiek wiecej dzisiaj robic wiec wzialem potencjometr do domu i wyglada on tak:

Obrazek

Czy wyglada bardzo zle ?? Jutro go zmontuje w miejsce pierwotne ktore zazznaczylem i troszke pogibam nim celem zejscia napieciem w dol.

eNn daj znac jak to wg Ciebie wyglada. Czy szukac nowego (w sensie innego wtrysku) czy co robic?

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 18 mar 2012, 23:14

No jest wytarty, u mnie chyba wygląda o niebo lepiej ale i tak rewelacji nie ma. Ogólnie to jeżeli uda ci się złożyć do kupy, to pewnie falować będzie jednak nie powinno być rzutów typu raz obroty 900 a raz 1200. Średnio opłaca się szukać kolejnego przepływomierza bo nie wiadomo w jakim stanie będzie potencjometr, jest jeszcze opcja kupienia nowego tylko że cena i dostępność... Szkoda gadać :-/ Wiem że jest patent z przesunięciem tych ramion w przepływomierzu - żeby końcówki przesuwały się po całej ścieżce na potencjometrze (jak się przyjrzysz to zobaczysz że jest killka mm po bokach) jednak nic więcej na ten temat nie wiem.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 18 mar 2012, 23:23

Czyli ratunku nie ma ? U mnie obroty nie falowaly, raz odpalal na 800 a raz na 1200. No i problem z odpalaniem na cieplym (wogole), na zimnym, kilka razy musi obrocic rozrusznik zanim zlapie - ale lapie zawsze. Czujnik temp wykluczony.

[ Dodano: 2012-03-19, 12:38 ]
No wiec... Ruszajac po osi potencjometrem, nie zmienia sie wogole praca silnika tylko napiecie. Na zgaszonym w najwyzszym polozeniu potencjometra jest 3,20V, a na odpalonym 3,60 i rosnie w miare zwiekszania obrotow silnika. Mierzone na srodkowym pinie z wcisnieta wtyczka + masa.

Czyli jest zle bo powinno byc 0,5 na zgaszonym a 1,30 na odpalonym

Co ja mam szukac dalej?? Potencjometr jest uszkodzony? Wsumie nie wyglada nawet na wytarty nie mniej jednak zmieniajac mu polozenie z wytartego miejsca na niewytarte powinno sie uspokoic - a tak nie jest

Dodam, ze jak odepne wtyczke z potencjometra to silnik schodzi z obrotow i zaczyna dzialac... w miare normalnie ;|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl