Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi b3 b4] tuleje wachacza MEYLE HD CO SADZICIE

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 21 paź 2011, 22:05

martita8506 pisze:przepraszam ze nie wyrazilem sie lepiej tak chodzi mi o tuleje przednia na wachaczu mowa o wachaczu lewa strona
Nic się nie stało <ok> Proponuje wymienic obie sztuki na lewym wahaczu; pomimo tego, że luz masz tylko na przedniej. Dodatkowo wymieniłbym tez na drugim wahaczu, ale zrobisz jak będziesz chciał. Pozdro

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 14 mar 2012, 21:01

Dołączę się do tematu, żeby nie zakładać kolejnego..

Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i okazało się, że mam do wymiany tuleje przednich sanek, tuleje wachaczy i łączniki stabilizatora. Najlepsze jest to, że tuleji sanek nigdy nie wymieniałem, natomiast tuleje wachacza i łączniki były wymieniane dokładnie 10 miesięcy temu (15tys. km) na Lemfordera i szlag je trafił :shock: :shock: na prawym wachaczu jest już tak zaj***ty luz, że jak najszybciej muszę je wymienić, tylko na jakie !? Lemfordera już nie kupie, bo miał być miód i orzeszki a wyszło jak wyszło... zastanawiam się nad tym Meyle HD... Co o tym myślicie ???

P.S. Tuleje były w 100% dobrze zamontowane i zostały kupione w sklepie.

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 14 mar 2012, 21:37

Tu masz skarbnice wiedzy.
A ja ze swojej strony mogę Ci polecić części zawieszenia firmy NK już półtora roku śmigam i wszystko pięknie nawet dzisiaj byłem pod samochodem i nie zauważyłem żadnych uchybień <ok>

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 15 mar 2012, 12:58

Masz jakiś namiar na części tej firmy ??? (NK)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 mar 2012, 13:14

nie ufał bym tym gratom NK duńska firma na necie widze wiecej negatywnych wypowiedzi jak pozytywnych pewnie te samo badziewie co FEBI

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 16 mar 2012, 07:36

Wczoraj zrobiłem rozeznanie cenowe w ASO, więc tak:

-Łączniki stabilizatora x2 - 400zł
-Tuleje wachacza x4 - 376zł
-Tuleje przednich sanek:
-przód x2 - 124zł
-tył x2 - 228zł

Łącznie - 1128zł :shock:

a mówią, że wielowachaczowe jest drogie...

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 16 mar 2012, 15:51

A z czego te łączniki stabilizatora ze złota? :shock:
Ja kupuje po 30 zł za sztukę bo i tak za rok będą wybite -u mnie najszybciej zużywa się prawa strona .
A jakiej firmy te tuleje wahacza?

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 16 mar 2012, 18:57

bez sensu wydawac kupe siana na cześci z aso
ja uzywam obecnie cześci meyle
i z moge szczezye powiedzies ze maja wytrzymałosc tak jak lemforder
niestety zawieszenie 80 nie jest tak trwałej jak np w octavi czy golfie 4
ale sworznie meyla maja juz umnie 80tys i dalej niema luzu a kosztuja w porównaniu do lemfa bardzo tanio
lemforder ostatnio domnie przychodzi z napisem made in BRAZIL
WIEC Z NIEMCAMI NIEWIELE MA WSPULNEGO

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 mar 2012, 19:44

gruszek01 pisze:bez sensu wydawac kupe siana na cześci z aso
No jasne -zwłaszcza, że Audi nie produkuje samodzielnie ani gumek, ani np. olejów.
Osobiście używałem części Meyle w Mercedesach i naprawdę nie mam im nic do zarzucenia, lecz w124 mają naprawdę trwałe zawieszenie -miękkie, podatne i ogólnie mocno "gumowe" co pomaga wytłumić strzały od nawierzchni.
W BMW znajomego założyliśmy masę gum Meyle, zrobił ok. 20 000 i auto sprzedał z jak najbardziej sprawną zawiechą. Kupiec sobie to sprawdził starannie.
Inny bardzo chwalił tą firmę, czytałem też nieco pochlebnych opinii...
Niektóre części serii HD różnią się od oryginału -mocowania amorków przód do w124 na przykład, lecz żeby był to jakiś jak piszą ekstra projekt to bym musiał chyba wypić dobrze, by uwierzyć -ot, gumą zalali wgłębienia i co będzie się okaże.

Wbrew kilku mocno krytycznym opiniom jakie tu czytam nie mam również zastrzeżeń do Febi -nie wiem w czym się różnią trwałością od np. Lemfordera, ja nie widzę różnic. W JN-ie mam częściowo Febiego i miejski wyłącznie, nie oszczędzany osiołek krzywdy im przez dwa lata nie zrobił. A bynajmniej nie odpoczywał...
W w124 też mam nieco Febika...no ale to już pisałem jak z tym autem jest.
W JN-ie mam też Corteco, akurat pamiętam, że tulejki belki tył i są ok wciąż(remont zawiechy total jak wyżej -około 2 lata temu).
Mam na pewno też Boge i Lemfordera, chyba jakiś mały detal TRW -to samo, zero problemu.

Jak robiłem zawieszenie w B3 JN to wybierałem z kilku firm, którym ufam -szukałem kompromisu między ceną i jakością, bo auto ma minięte 700 000km, czekam aż padnie co musi w końcu nastąpić...i chyba się proces zaczyna.

Zrobiłem kompletnie wszystko prócz gum sanek i wszystko się trzyma. Jedyne ustępstwo -osłony amorków przód Topran, bo to tylko osłonki....i obie szlag trafił -pękły :shock:
Żenada normalnie -Hans Pries/Topran, dystrybutor żółtaczek zakotwiczony w Niemczech....
Szajsem totalnym jest GPD, Dachstein, Dogru Kaucuk....inne.

Zastrzeżenia mam głównie w B3 do konstrukcji tulejek tył -są nieco zbyt delikatne.

Naprawdę nie zawiodłem się nigdy na częściach Lemfordera, Corteco, Boge, Febi, TRW...
A jak słyszę Hart, Topran, GPD i inne takie to mi ciarki chodzą, że mogę kupić auto na takich częściach i wracać nim np. 400km :-/


Nie wiem w czym rzecz z tym "za mocnym wprasowywaniem tulejek".... Wciska się je śrubą, czy prasą popychając za kołnierz(w życiu za środek osadzony w gumie!) z siłą jak najmniejszą wystarczającą do ich wepchnięcia. Zgniatanie całości z wahaczem....robi tak ktoś faktycznie? Aż blachę pognie wokół? Nie chce mi się wierzyć ale w Polsce nie takie jazdy....

A co do polibuszy -tak, są trwałe, lecz w zasadzie sztywniejsze i inne niż guma co oczywiste. Kopniaki zamiast w niej tonąć idą na całą budę poprzez amorki i sprężyny. Bez wstępnego ugłaskania warstwą gumy. Znam przypadki nagłego pogorszenia kondycji nadwozia auta na polibuszach, gięcia mocowań zawieszenia, pękania szyb. Trzeba wzmacniać, uważać, rozpierać....Coś za coś. Chyba pozostanę przy gumie.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 16 mar 2012, 22:16

Porównaj tuleje wahacza GPD z tulejami Meyle HD . <ok>

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 mar 2012, 22:23

I co ma niby wyjść z takiego porównania? <hmm> Nie mam pod ręką ani Meyle, ani GPD -tych nie będę pewnie miał, choć na wyraźne, uparte życzenie montowałem kilkakrotnie. Skutki były opłakane...

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 23 mar 2012, 22:45

ja sprzedaje meyla i przez 3 lata nie miałem reklamacji na części tego producenta
a na lemfordera kilka moze dlatego ze na opakowaniu lemfa jest napisane made in brazil a meyle germany

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 mar 2012, 10:07

gruszek01 pisze:ja sprzedaje meyla i przez 3 lata nie miałem reklamacji na części tego producenta
Reklamacji? chłopie wyciskałeś kiedyś używane tuleje? myślisz że to tak łatwo zdjąć tuleje nie uszkadzając jej? czy producent uznał by reklamacje jak zobaczy poturbowaną tuleje po wyciągnięciu?

Dlatego nikt nie reklamuje:
1- Drogi koszt robocizny wyciskania
2- Nieopłacalna reklamacja

Dlatego takie gdybanie bo nikt nie reklamuje są nie na miejscu.

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 24 mar 2012, 11:20

i bo mam do tego ściagacz a nie młotek i przecinak

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 mar 2012, 19:03

A ja mam prasę hydrauliczną i co z tego? weźmy przykład tuleja wahacza o co oprzesz ten swój ściągacz lub moją prasę jak tuleja z jednej strony jest poszerzony kołnierz? który zakrywa całe gniazdo, wiec byś musiał zaprzeć o ramię wahacza a że czasami ciężko ściągnąć zapieczone tuleje itd. to można w łatwy sposób wykrzywić sam wahacz. Dlatego by nie pogiąć elementów karoserii zawsze mam wybór wyciąganie w częściach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl