Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 aah b4] Szyby rozładowywują akumlator

Awatar użytkownika
Manti227
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 sty 2012, 18:57

[80 aah b4] Szyby rozładowywują akumlator

Post autor: Manti227 » 17 mar 2012, 17:26

Mam problem z szybami. Mam 4 el. szyby. Wszystkie działają, ale jest problem bo cały czas działają. Po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu auta nadal można sterować szybami. Podświetlenie cały czas świeci i rozładowuje mi akumulator. Sprawdziłem już przekaźnik i go zlutowałem bo się rozlutował. Wiem na pewno że jest zrobione jakieś obejście bo kabel czerwono niebieski zasilający szyby cały czas ma napięcie a wydaje mi się że powinien nim sterować przekaźnik. Po wyjęciu przekaźnika szyby nadal działają. Próbowałem znaleźć to obejście ale nie mogę się połapać w tych kablach. Znalazłem cztery wtyczki które nie są podłączone na jednej z nich jest napięcie( ta podwójnie zaznaczona). Jak możecie to pomóżcie bo cięgle odpinanie akumulatora staje się uciążliwe. Z góry dziękuje za pomoc.
Obrazek

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 17 mar 2012, 23:57

Normalnie to sygnał ze stacyjki idzie do przekaźnika z wyłącznikiem czasowym i na szyby. U ciebie ktoś najwidoczniej nieźle namieszał. Musisz cierpliwie szukać gdzie było kombinowane.
Elektryczne szyby szyby w samochodzie masz od nowości czy montowane?
Teoretycznie jakby też kostka stacyjki była uszkodzona (zwarta) to po wyłączeniu zapłonu działałby też np. nawiew, ale to raczej nie to.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 mar 2012, 08:12

Nie wygląda mi to na oryginalny montaż więc sprawdź gdzie ten ktoś podpiął zasilanie szyb bo pewnie do stałego plusa.musisz znaleźć kabel zasilający i wpiąć się w plus po stacyjce pin M75S w puszce z bezpiecznikami (patrząc od dołu) większość pisze że tam on jest ale z tego co pamiętam u mnie plus po stacyjce był zupełnie w innym pinie także miernik w łapę i trzeba sprawdzić...

Awatar użytkownika
Manti227
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 sty 2012, 18:57

Post autor: Manti227 » 18 mar 2012, 08:14

szyby są seryjne. Problem w tym że poprzedniemu właścicielowi poszedł lut w przekaźniku i pewnie o tym nie wiedziała, więc zrobił sobie obejście.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 mar 2012, 08:16

To musisz znaleźć gdzie to obejście zrobił.Powiem ci tylko tyle że kabel czerwono czarny jest do stałego plusa i idzie na pin L30 a kabel czerwono niebieski idzie na plus po stacyjce do pinu M75S i gdzieś między nimi ktoś pewnie kombinował...

Awatar użytkownika
Manti227
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 sty 2012, 18:57

Post autor: Manti227 » 18 mar 2012, 08:18

do stacyjki można się jakoś łatwo dostać czy trzeba kombinować od dołu?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 mar 2012, 08:22

Przy stacyjce nie masz po co grzebać.Wszystkie kable idą do skrzynki z bezpiecznikami od dołu.jak zdejmiesz schowek nad nogami to zobaczysz od dołu skrzynkę i tam szukaj odpowiednich pinów.Od dołu wygląda ona tak:

Awatar użytkownika
Manti227
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 sty 2012, 18:57

Post autor: Manti227 » 18 mar 2012, 08:24

masz może jakiś opis do tego gdzie idą jakie kable?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 18 mar 2012, 08:43

a ja tak dodam jeszcze
ze mozna zerknac czy kable, czarno-niebieski, oraz czerwono czarny nie sa zwarte ze soba, oraz czy na kablu krancowki drzwi, czyli kolorze brazowo-zielonym czy pojawia sie masa po nacisnieciu krancowki
Manti227 pisze:Po wyjęciu przekaźnika szyby nadal działają
istnieje tez taka mozliwosc, gdy sie zrobi zworki pomiedzy odpowiednimi pinami i wtedy mozna jezdzic bez przekaznika, tylko ze co ciekawe ze u ciebie szyby dzialaja bez kluczyka wiec zworka zostala rozszezona z pinu 15 na 30
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 11:45 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 mar 2012, 10:40

tu masz schemat elektrycznych szyb:

Awatar użytkownika
Manti227
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 01 sty 2012, 18:57

Post autor: Manti227 » 18 mar 2012, 13:03

przed chwilą to sprawdzałem i odkryłem jeszcze taką rzecz. Jako że odpinam cały czas klemy to po załączeniu i nie wsadzenie przekaźnika działają wszystkie prócz drzwi kierowcy. Ale kiedy włączę zapłon i wyłączę działają już wszystkie i nawet zamknięcie auta nie pomaga. Dodatkowo po wyjęciu bezpiecznika szyby nadal działają.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 21 cze 2015, 07:31

odgrzewam a co jak podpiolem na ostro z przekaznikiem siemens gruby czerwony do 12v, brązowy gruby do -, nie działały szyby, drugim plusowym kablem dałem 12v do czarno niebieskiego kabla i było słychac przekaznik i szyba działała ale tylko od kierowcy a od pasazera nie. Silniki i włącz\nik szyb od pasazera dobry bo przepiolem kable przy panelu i szyba działała. Pomocy przeceż wicej kabli nie trzeba podpinać bo zostały jeszcze cienki czarno brązowy i grubszy brązowy no i do szyberdachu ale ja nie mam elektrycznego. A i jeszcze żółta wtyczka to juz nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 21 cze 2015, 11:38

Żółta wtyczka to krańcówka drzwi,jak nie podepniesz to będzie Ci rozładowywać akumulator.Jakoś dużo masz tych wolnych brązowych kabli,zrób zdjęcie jak się da.
Szyba prawa powinna działać,coś z przekaźnikiem nie tak.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 21 cze 2015, 13:51

ok postaram sie zrobic zdjęcie jaką mam wiązke i jakie kable :) a nawet to gdzie mam drugą część tej kostki zółtej pod połką u siebie ??

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 21 cze 2015, 14:10

Moim zdaniem łatwiej bedzie juz oddzielic całą wiązke od reszty kabli. Schemat w dłon i podłaczac to wszystko od nowa:D masz za duzo odpietych kostek , za duzo niewiadomych poprostu ;D i wisienka na torcie - ''Dodatkowo po wyjęciu bezpiecznika szyby nadal działają'' .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl