Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Pompa wody

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

[ABK] Pompa wody

Post autor: jabko_nb » 05 wrz 2011, 12:41

witam
ostatnio wymienilem caly rorzadz i pompe wody . Po wymianie pompy widomo troche ubyło plynu wiec dolalem . Dzis chcac troche zagrzac w aucie przy 90 stopniach silnika slabo dmuchalo cieplem na postoju ,zas podczas jazdy jaby lepiej mozliwe ze nagrzewnica sie zapowietrzyla po wymianie pompy i przy jezdzie przeplyw wody jest wiekszy wiec wplatuje automatycznie wiecek plynu do samej nagrzewnicy , nie slysze zadnego bulgotania o ktorym juz czytalem przy zapowietrzonej nagrzewnicy i tez nie czuje w srodku przy nawiewie otwartym na full plynem, sprawdzilem linki czy aby napewno otwieraja dobrze klapke i jest oki slychac z reszta ze idzie jakby ciezej odrazu przy kreceniu na grzanie , wczesniej mocno grzało przed wymiana , gdzie moge szukac przyczyny ewentualnie to moze byc zapowietrzona nagrzewnica przy dodaniu gazu nie widze zeby jakie kolwiek bable wracaly do zbiorniczka wrownawczego .

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 05 wrz 2011, 20:07

na wężu od nagrzewnicy zaraz przy ścianie grodziowej masz nakrętkę do odpowietrzania

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 05 wrz 2011, 23:34

to jest odpowietrznik do całego układu a mnie interesuje to czy przez zapowietrzona nagrzewnice - choć na 100 % nie wiem czy to to może słabiej mi grzać .

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 06 wrz 2011, 16:08

tak odpowietrznik układu, bo nagrzewnica jest częścią układu i na 100% przez zapowietrzona nagrzewnice będzie słabiej grzało

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 06 wrz 2011, 16:25

w nagrzewnice wpadlo powietrze i dlatego masz objaw taki ze jak stoisz grzeje slabiej a jak ruszysz i obroty wzrosną jest cieplej na 100 proc.nagrzewnica ma powietrze jezeli odpowietrznik nie pomoze to pozostaje zdiecie przewodu wyjsciowego z nagrzewnicy na wlaczonym silniku najlepiej robic to na zimnym te odkrecanie obejmy i zsuwanie jego

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 06 wrz 2011, 20:58

dziekuje panowie za pomoc jutro zabieram sie za odpowietrzenie i mam nadzieje ze bedzie grzało

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2011, 21:25

Trochę dziwne znając topologie obiegów nagrzewnica po dłuższym okresie powinna się sama odpowietrzyć.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 18 mar 2012, 21:51

Witam odświeżę temat bo mam mały problem a mianowicie, przy krótkim przejechanym odcinku od 30st. do 90st. czas nagrzania się płynu jest bardzo szybki temperatura rośnie prawie w oczach i tak się waha 90-93 na trasie nie jest to taka stabilna temperatura, a w mieście prawie do 100st. i załącza się wiatrak. czujnik szary temp. wskazuje dobrze bo podpinałem pod VAG i wskazania są prawidłowe, termostat również sądzę że jest ok. bo górny wąż jest ciepły a przy 90st. i dolny staje się ciepły, węże do nagrzewnicy również są bardzo ciepłe co skutkuje dobrym grzaniem, przy wyższej temperaturze stan w zbiorniku wyrównawczym się podnosi ale jest spokojny nic nie bulgocze itp. Myślę że winą tego jest padnięta pompa wody bo wszystko raczej działa poprawnie tylko tak jak by ona nie nadążała działaniem swoim czy mógłby ktoś podzielić się doświadczeniem i poradą czy dobrze postawiłem na nią?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 18 mar 2012, 22:27

audiktom pisze:Witam odświeżę temat bo mam mały problem a mianowicie, przy krótkim przejechanym odcinku od 30st. do 90st. czas nagrzania się płynu jest bardzo szybki temperatura rośnie prawie w oczach i tak się waha 90-93 na trasie nie jest to taka stabilna temperatura, a w mieście prawie do 100st. i załącza się wiatrak. czujnik szary temp. wskazuje dobrze bo podpinałem pod VAG i wskazania są prawidłowe, termostat również sądzę że jest ok. bo górny wąż jest ciepły a przy 90st. i dolny staje się ciepły, węże do nagrzewnicy również są bardzo ciepłe co skutkuje dobrym grzaniem, przy wyższej temperaturze stan w zbiorniku wyrównawczym się podnosi ale jest spokojny nic nie bulgocze itp. Myślę że winą tego jest padnięta pompa wody bo wszystko raczej działa poprawnie tylko tak jak by ona nie nadążała działaniem swoim czy mógłby ktoś podzielić się doświadczeniem i poradą czy dobrze postawiłem na nią?
opisz jak szybko ile potrzebujesz przejechac w km by byla temp 90 stopni

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 19 mar 2012, 06:43

jest mozliwe ze pompa wody siadla spotkalem sie juz z takim przypadkiem ale nie w audi ze na postoju i w miescie szybko sie grzal plyn i dochodzil do ok 100 st. a w trasie normalnie do 90 przyczyna byla pompa wody ukrecone lopatki na wirniku pompa na lozyskach siedziala normalnie a lopatki krecily sie jak chcialy sprawdz najpierw na zpalonym silniky odkrecajac korek zbiorniczka czy przez przewod odpowietrzajacy przeplywa plyn do zbiorniczka dodajac mu gazu powinien go przepompowywac szybciej i w wiekszych ilosciach

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 19 mar 2012, 08:41

tomek1982 pisze:jak szybko ile potrzebujesz przejechac w km by byla temp 90 stopni
do 3 km
andi00
przepływa takimi sekcjami trudno mi powiedzieć w jakich ilościach na pewno nie tak że się nie mieści w zbiorniku.
Na postoju jak przygazuję około 2000 obr/min to też szybko wzrośnie na 90 st.

Dlaczego to wszystko piszę :roll: bo jeżdżę już kilka lat i tak nie było jeszcze upałów nie ma a ona tak się zachowuje i tak myślę że co będzie jak będziemy mieli 30 st na zewnątrz?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 mar 2012, 10:06

po 3km ? za szybko cos nie tak dobrze bym obadał termostat przejedz te 3km jak mowisz ze juz ma temperature o ktorej piszesz i zobacz na dolny wąż

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 19 mar 2012, 14:55

Termostat moim zdaniem puszcza dobrze bo pierw dolny wąż jest zimny a potem jest gorący więc termostat jest ok. gdyby był ciągle otwarty silnik by się tak szybko nie nagrzał i nagrzewał by się równomiernie a temperatura na trasie waha się tak jak napisałem 90-93 tak na oko chyba że chodzi ci "tomek1982'' o co innego?

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 19 mar 2012, 15:26

audiktom pisze:przepływa takimi sekcjami trudno mi powiedzieć w jakich ilościach na pewno nie tak że się nie mieści w zbiorniku.
Na postoju jak przygazuję około 2000 obr/min to też szybko wzrośnie na 90 st.
chodzilo mi oto czy jest roznica przeplywu plynu na biegu jalowym a jak mu dasz w palnik bo wiadomo samo cisnienie wytworzy sie z samej temp. ale jesli mu depniesz i plyn do zbiorniczka bedzie plyna szybciej i wiecej to prawdopodobnie pompa jest cala

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 mar 2012, 15:49

ok 91 to jest norma w trasie tak powinien trzymac,tylko dalej daje do myslenia fakt ze tak szybko sie nagrzewa, u mnie w dodatnie temp wiosna lato czy jeszcze jesien to musze przejechac ok 5 km napewno nie mniej moze uklad masz zapchany ogrzewanie dziala ci dobrze dmucha gorąc? jak chłodnica?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl