[ABK] Pompa wody
[ABK] Pompa wody
witam
ostatnio wymienilem caly rorzadz i pompe wody . Po wymianie pompy widomo troche ubyło plynu wiec dolalem . Dzis chcac troche zagrzac w aucie przy 90 stopniach silnika slabo dmuchalo cieplem na postoju ,zas podczas jazdy jaby lepiej mozliwe ze nagrzewnica sie zapowietrzyla po wymianie pompy i przy jezdzie przeplyw wody jest wiekszy wiec wplatuje automatycznie wiecek plynu do samej nagrzewnicy , nie slysze zadnego bulgotania o ktorym juz czytalem przy zapowietrzonej nagrzewnicy i tez nie czuje w srodku przy nawiewie otwartym na full plynem, sprawdzilem linki czy aby napewno otwieraja dobrze klapke i jest oki slychac z reszta ze idzie jakby ciezej odrazu przy kreceniu na grzanie , wczesniej mocno grzało przed wymiana , gdzie moge szukac przyczyny ewentualnie to moze byc zapowietrzona nagrzewnica przy dodaniu gazu nie widze zeby jakie kolwiek bable wracaly do zbiorniczka wrownawczego .
ostatnio wymienilem caly rorzadz i pompe wody . Po wymianie pompy widomo troche ubyło plynu wiec dolalem . Dzis chcac troche zagrzac w aucie przy 90 stopniach silnika slabo dmuchalo cieplem na postoju ,zas podczas jazdy jaby lepiej mozliwe ze nagrzewnica sie zapowietrzyla po wymianie pompy i przy jezdzie przeplyw wody jest wiekszy wiec wplatuje automatycznie wiecek plynu do samej nagrzewnicy , nie slysze zadnego bulgotania o ktorym juz czytalem przy zapowietrzonej nagrzewnicy i tez nie czuje w srodku przy nawiewie otwartym na full plynem, sprawdzilem linki czy aby napewno otwieraja dobrze klapke i jest oki slychac z reszta ze idzie jakby ciezej odrazu przy kreceniu na grzanie , wczesniej mocno grzało przed wymiana , gdzie moge szukac przyczyny ewentualnie to moze byc zapowietrzona nagrzewnica przy dodaniu gazu nie widze zeby jakie kolwiek bable wracaly do zbiorniczka wrownawczego .
w nagrzewnice wpadlo powietrze i dlatego masz objaw taki ze jak stoisz grzeje slabiej a jak ruszysz i obroty wzrosną jest cieplej na 100 proc.nagrzewnica ma powietrze jezeli odpowietrznik nie pomoze to pozostaje zdiecie przewodu wyjsciowego z nagrzewnicy na wlaczonym silniku najlepiej robic to na zimnym te odkrecanie obejmy i zsuwanie jego
Witam odświeżę temat bo mam mały problem a mianowicie, przy krótkim przejechanym odcinku od 30st. do 90st. czas nagrzania się płynu jest bardzo szybki temperatura rośnie prawie w oczach i tak się waha 90-93 na trasie nie jest to taka stabilna temperatura, a w mieście prawie do 100st. i załącza się wiatrak. czujnik szary temp. wskazuje dobrze bo podpinałem pod VAG i wskazania są prawidłowe, termostat również sądzę że jest ok. bo górny wąż jest ciepły a przy 90st. i dolny staje się ciepły, węże do nagrzewnicy również są bardzo ciepłe co skutkuje dobrym grzaniem, przy wyższej temperaturze stan w zbiorniku wyrównawczym się podnosi ale jest spokojny nic nie bulgocze itp. Myślę że winą tego jest padnięta pompa wody bo wszystko raczej działa poprawnie tylko tak jak by ona nie nadążała działaniem swoim czy mógłby ktoś podzielić się doświadczeniem i poradą czy dobrze postawiłem na nią?
opisz jak szybko ile potrzebujesz przejechac w km by byla temp 90 stopniaudiktom pisze:Witam odświeżę temat bo mam mały problem a mianowicie, przy krótkim przejechanym odcinku od 30st. do 90st. czas nagrzania się płynu jest bardzo szybki temperatura rośnie prawie w oczach i tak się waha 90-93 na trasie nie jest to taka stabilna temperatura, a w mieście prawie do 100st. i załącza się wiatrak. czujnik szary temp. wskazuje dobrze bo podpinałem pod VAG i wskazania są prawidłowe, termostat również sądzę że jest ok. bo górny wąż jest ciepły a przy 90st. i dolny staje się ciepły, węże do nagrzewnicy również są bardzo ciepłe co skutkuje dobrym grzaniem, przy wyższej temperaturze stan w zbiorniku wyrównawczym się podnosi ale jest spokojny nic nie bulgocze itp. Myślę że winą tego jest padnięta pompa wody bo wszystko raczej działa poprawnie tylko tak jak by ona nie nadążała działaniem swoim czy mógłby ktoś podzielić się doświadczeniem i poradą czy dobrze postawiłem na nią?
jest mozliwe ze pompa wody siadla spotkalem sie juz z takim przypadkiem ale nie w audi ze na postoju i w miescie szybko sie grzal plyn i dochodzil do ok 100 st. a w trasie normalnie do 90 przyczyna byla pompa wody ukrecone lopatki na wirniku pompa na lozyskach siedziala normalnie a lopatki krecily sie jak chcialy sprawdz najpierw na zpalonym silniky odkrecajac korek zbiorniczka czy przez przewod odpowietrzajacy przeplywa plyn do zbiorniczka dodajac mu gazu powinien go przepompowywac szybciej i w wiekszych ilosciach
do 3 kmtomek1982 pisze:jak szybko ile potrzebujesz przejechac w km by byla temp 90 stopni
przepływa takimi sekcjami trudno mi powiedzieć w jakich ilościach na pewno nie tak że się nie mieści w zbiorniku.andi00
Na postoju jak przygazuję około 2000 obr/min to też szybko wzrośnie na 90 st.
Dlaczego to wszystko piszę :roll: bo jeżdżę już kilka lat i tak nie było jeszcze upałów nie ma a ona tak się zachowuje i tak myślę że co będzie jak będziemy mieli 30 st na zewnątrz?
Termostat moim zdaniem puszcza dobrze bo pierw dolny wąż jest zimny a potem jest gorący więc termostat jest ok. gdyby był ciągle otwarty silnik by się tak szybko nie nagrzał i nagrzewał by się równomiernie a temperatura na trasie waha się tak jak napisałem 90-93 tak na oko chyba że chodzi ci "tomek1982'' o co innego?
chodzilo mi oto czy jest roznica przeplywu plynu na biegu jalowym a jak mu dasz w palnik bo wiadomo samo cisnienie wytworzy sie z samej temp. ale jesli mu depniesz i plyn do zbiorniczka bedzie plyna szybciej i wiecej to prawdopodobnie pompa jest calaaudiktom pisze:przepływa takimi sekcjami trudno mi powiedzieć w jakich ilościach na pewno nie tak że się nie mieści w zbiorniku.
Na postoju jak przygazuję około 2000 obr/min to też szybko wzrośnie na 90 st.