[All] Termostat a wskazania temperatury
No bez jaj ze 3 termostaty pod rzad miales zwalone, to raczej niemozliwe nawet dla wyrobow no-name. Ja kupilem markowy i tez mi spadala temp w trasie do 80C, okazalo sie ze trzeba przelutowac te otwory w plytce PCB przez ktore przechodza sruby mocujace wskaznik temperatury i po problemie. Oczywiscie zakladam ze szary czujnik w kroccu masz sprawny.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
[ABK B4]
Witam!
Miałem problem ze wskazaniami temperatury i poziomu paliwa. Wymontowałem zegary i dokręciłem wskaźnik temp. i paliwa - był ewidentny luz na mocowaniu. Po tej czynności wskaźniki ożyły, ale...
Wskaźnik temperatury w czasie jazdy pokazuje ok. 80 stopni (pierwsza kreska na lewo od kreski dla 90 stopni) i ani drgnie wyżej. W czasie postoju temperaturka rośnie wyżej i przy ok. 92 stopniach załączają się wentylatory - także tu OK.
Zauważyłem, że po wyjęciu wtyczki z szarego czujnika temp. (3 piny, info dla zegarów) jest mokro w czujniku, tzn. jakaś ciecz sięga do połowy wysokości tych trzech bolców.
Jaki może być problem? Czujnik czy termostat? Od czego zacząć?
EDIT: Yyyy... mała poprawka. ;D Pisałem z pamięci... wcale nie jest mokro w czujniku, tylko jego dno połyskuje i sprawia takie wrażenie.
Miałem problem ze wskazaniami temperatury i poziomu paliwa. Wymontowałem zegary i dokręciłem wskaźnik temp. i paliwa - był ewidentny luz na mocowaniu. Po tej czynności wskaźniki ożyły, ale...
Wskaźnik temperatury w czasie jazdy pokazuje ok. 80 stopni (pierwsza kreska na lewo od kreski dla 90 stopni) i ani drgnie wyżej. W czasie postoju temperaturka rośnie wyżej i przy ok. 92 stopniach załączają się wentylatory - także tu OK.
Zauważyłem, że po wyjęciu wtyczki z szarego czujnika temp. (3 piny, info dla zegarów) jest mokro w czujniku, tzn. jakaś ciecz sięga do połowy wysokości tych trzech bolców.
Jaki może być problem? Czujnik czy termostat? Od czego zacząć?
EDIT: Yyyy... mała poprawka. ;D Pisałem z pamięci... wcale nie jest mokro w czujniku, tylko jego dno połyskuje i sprawia takie wrażenie.
Re: [ABK B4]
oring pewnie jest twardy ze starosci jak skala i zalewa czujnik proste i logiczne podepnij pod vag i zobacz jaka tam temp ci pokazuje moze masz rozregulowany wskaznikdex_1985 pisze:Witam!
Miałem problem ze wskazaniami temperatury i poziomu paliwa. Wymontowałem zegary i dokręciłem wskaźnik temp. i paliwa - był ewidentny luz na mocowaniu. Po tej czynności wskaźniki ożyły, ale...
Wskaźnik temperatury w czasie jazdy pokazuje ok. 80 stopni (pierwsza kreska na lewo od kreski dla 90 stopni) i ani drgnie wyżej. W czasie postoju temperaturka rośnie wyżej i przy ok. 92 stopniach załączają się wentylatory - także tu OK.
Zauważyłem, że po wyjęciu wtyczki z szarego czujnika temp. (3 piny, info dla zegarów) jest mokro w czujniku, tzn. jakaś ciecz sięga do połowy wysokości tych trzech bolców.
Jaki może być problem? Czujnik czy termostat? Od czego zacząć?
EDIT: Yyyy... mała poprawka. ;D Pisałem z pamięci... wcale nie jest mokro w czujniku, tylko jego dno połyskuje i sprawia takie wrażenie.
Mam termostat o oznaczeniu 4264.87D zamontowany 40000 km temu przez poprzedniego wlasciciela. Mozna o nim cos wiecej powiedziec? A moze mam sobie zaczac szukac innego?slawe1983 pisze:dex_1985 po prostu masz pewnie założony termostat 82*C i dlatego trzyma taką temperaturę. Załóż 87*C i będzie pokazywał ok. 90
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Poszukalem w googlach, mam terrmostat Wahlera 4264.87D, temperatura otwarcia to 87 stopni takze cos jest nie halo w moim aucie.andrzejsz23 pisze:A nie ma na nim napisanej temp otwierania?
Sugerując się ostatnimi dwoma cyframi domyślam się że masz termostat otwierający się przy 87 stopniach
Rozkrece zegary i profilaktycznie przeczyszcze styki, bo poprzednio tylko je dokrecilem. Moze wskaznik temp przeklamuje.
Za pamieci... Moge prosic o numer termostatu z ASO? Tudziez jakis dobry zamiennik?
witam. tez mam problem z temperaturą u mnie pokazuje do 100C. wymieniony termostat czujniki. mierzona była temperatura płynu. termometr wskazywał 84C a na desce pokazywało prawie 100C. moze to w czym pomoze jak jezdze tak 70-80 km to temperature pokazuje do 95C a jak wiecej to temperatura rosnie do 100C.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Bo ten wskaźnik może przekłamywać, one tak mają.source24 pisze:witam. tez mam problem z temperaturą u mnie pokazuje do 100C. wymieniony termostat czujniki. mierzona była temperatura płynu. termometr wskazywał 84C a na desce pokazywało prawie 100C. moze to w czym pomoze jak jezdze tak 70-80 km to temperature pokazuje do 95C a jak wiecej to temperatura rosnie do 100C.
Albo musisz ustawić ten wskaźnik, bo jest taka możliwość.
A gdy pokazuje Ci 95-100 stopni to wentylatory się włączają?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
To niemozliwe, oring na czujniku jest w gniezdzie krocca (czarny plastyk). Szary czujnik jest wysoki a 3 PINy dodatkowo zabezpieczone wtyczka, woda w czujniku oznaczalaby zalana cala komore silnika plynem chlodzacym, a to by chyba kolega zauwazyl. Szary czujnik jest zabezpieczony w srodku silikonem i faktycznie sie blyszczy.tomek1982 pisze:oring pewnie jest twardy ze starosci jak skala i zalewa czujnik proste i logiczne
Chcesz miec w 100% sprawdzony termostat, to podepnij auto pod VAGa i w trase, bedzie od razu widzial odczyt temperatury i wtedy sie dowiesz co i jak.
[ Dodano: 2012-03-23, 13:34 ]
Wskaznik podlacz na krotko do aku, musi poleciec do 120C >> dobry.dex_1985 pisze:Moze wskaznik temp przeklamuje.
Temat wskazania temp. plynu mam rozpykany w swoim ABK, zajelo mi to troche czasu ale teraz mam 90C jak ta lala. Pomoglo dopiero polutowanie tych kolek przez ktore przechodza sruby do montazu wskaznika temp i paliwa. Tez je przeczyscilem papierem (od zlotej strony) ale nie pomoglo, dopiero polutowanie od strony cyny (zielona plytka PCB) rozwiazalo sprawe na amen.