[90 NG] Regulacja wtrysku
[90 NG] Regulacja wtrysku
Witam, pewnie czytając nazwę tematu każdy sobie myśli "Jezu, znowu?" No ale do rzeczy..
Silnik w aucie wymieniony, prowizorycznie ustawiony, nie jest źle jednak spalanie na poziomie 20L/100KM i brak mocy mnie nie zadowala. Więc początek walki zacząłem od ustawienia talerza - jest 1,9mm od strony rozdzielacza. Kolejną częścią, bez której nie będzie postępu jest potencjometr przepływomierza (i głównie o to chodzi w temacie).
1)Próbowałem ustawić potencjometr według tego :
Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
jednak przy ustawieniu 1,3V na 950 obr, późniejsze napięcia mi się nie zgadzają, przy 2 tys miałem np ok 1,5V. (Na pozycji było 0.05 czyli ok). Do tego obroty lekko falowały i przy schodzeniu z obrotów, obroty spadały tak do 600-700 i dopiero po chwili wracały do normalnej wartości. Obstawiam że to wina wytartego potencjometra albo jeszcze nie do końca ustawionej mieszanki.
2) W necie znalazłem drugi sposób ustawienia potencjometra (podobno lepszy) : http://www.fileserve.com/file/XDnzbfD , jednak opis jest do silnika ACE / 6A (ktoś wie czy do ng też to można zastosować? Bo wynika z niego że na jałowym powinno być ok 0,7V).
Jak miałem ustawione na tym patencie (pamiętam że przy ok 2 tys obrotów było 2V więc według punktu pierwszego dużo za dużo) jednak obroty nie falowały i nie spadały tak nisko jak przy pierwszej próbie.
Ani po pierwszym ani drugim strojeniu nie było jakichś większych jazd testowych (ze względu na nie ustawioną mieszankę) więc ciężko powiedzieć jak z mocą w obu przypadkach. Jednak na pierwszy rzut oka drugi był lepszy (obroty).
3) Śrubka na potencjometrze
No właśnie, do czego służy? Do "precyzyjniejszej" regulacji, czy może ma jakieś większe znaczenie?
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#309615 tutaj w poście jest podana rezystancja między dwoma pinami, ustawiana tą śrubką. Pytanie - jaka powinna być rezystancja, taka jak w poście, czy może to bez różnicy (czyli służy tylko do dokładniejszej regulacji).
Z góry dzięki za odpowiedzi, jak ogarnę bałagan u siebie pod maską to postaram się zrobić jakiś opis strojenia żeby wszystko było w jednym miejscu <ok>
Pozdrawiam
Silnik w aucie wymieniony, prowizorycznie ustawiony, nie jest źle jednak spalanie na poziomie 20L/100KM i brak mocy mnie nie zadowala. Więc początek walki zacząłem od ustawienia talerza - jest 1,9mm od strony rozdzielacza. Kolejną częścią, bez której nie będzie postępu jest potencjometr przepływomierza (i głównie o to chodzi w temacie).
1)Próbowałem ustawić potencjometr według tego :
Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
jednak przy ustawieniu 1,3V na 950 obr, późniejsze napięcia mi się nie zgadzają, przy 2 tys miałem np ok 1,5V. (Na pozycji było 0.05 czyli ok). Do tego obroty lekko falowały i przy schodzeniu z obrotów, obroty spadały tak do 600-700 i dopiero po chwili wracały do normalnej wartości. Obstawiam że to wina wytartego potencjometra albo jeszcze nie do końca ustawionej mieszanki.
2) W necie znalazłem drugi sposób ustawienia potencjometra (podobno lepszy) : http://www.fileserve.com/file/XDnzbfD , jednak opis jest do silnika ACE / 6A (ktoś wie czy do ng też to można zastosować? Bo wynika z niego że na jałowym powinno być ok 0,7V).
Jak miałem ustawione na tym patencie (pamiętam że przy ok 2 tys obrotów było 2V więc według punktu pierwszego dużo za dużo) jednak obroty nie falowały i nie spadały tak nisko jak przy pierwszej próbie.
Ani po pierwszym ani drugim strojeniu nie było jakichś większych jazd testowych (ze względu na nie ustawioną mieszankę) więc ciężko powiedzieć jak z mocą w obu przypadkach. Jednak na pierwszy rzut oka drugi był lepszy (obroty).
3) Śrubka na potencjometrze
No właśnie, do czego służy? Do "precyzyjniejszej" regulacji, czy może ma jakieś większe znaczenie?
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#309615 tutaj w poście jest podana rezystancja między dwoma pinami, ustawiana tą śrubką. Pytanie - jaka powinna być rezystancja, taka jak w poście, czy może to bez różnicy (czyli służy tylko do dokładniejszej regulacji).
Z góry dzięki za odpowiedzi, jak ogarnę bałagan u siebie pod maską to postaram się zrobić jakiś opis strojenia żeby wszystko było w jednym miejscu <ok>
Pozdrawiam
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
Te 20l/100km to wygląda mi bardziej na padnieta sonde lambda niz rozdielacz.
[ Dodano: 2012-03-19, 13:55 ]
Wiesz to taka prawdziwa nazwa jest zawór ale potocznie zwa go krokowiec.jak uchylisz mache to po twojej lewe stronie przy kolektorze jest to ustrojstwo wchodza w niego takie 2 gumowe węże i on stabilizuje ci obroty.czasem nazbiera sie wnim syfu i blokuje sie .Musisz go sobie wyjac i umyc np. benz.ekstrakcyjna potem przedmuchac spręz. powietrzem i nasmarowac np.WD40.A najlepiej jest miec 2szt jedna sie moczy w celu oczyszczenia adruga jezdi w samochodzie jak sie cos dzieje to wymieniasz i tak w kółko. :mrgreen:
[ Dodano: 2012-03-19, 13:55 ]
Wiesz to taka prawdziwa nazwa jest zawór ale potocznie zwa go krokowiec.jak uchylisz mache to po twojej lewe stronie przy kolektorze jest to ustrojstwo wchodza w niego takie 2 gumowe węże i on stabilizuje ci obroty.czasem nazbiera sie wnim syfu i blokuje sie .Musisz go sobie wyjac i umyc np. benz.ekstrakcyjna potem przedmuchac spręz. powietrzem i nasmarowac np.WD40.A najlepiej jest miec 2szt jedna sie moczy w celu oczyszczenia adruga jezdi w samochodzie jak sie cos dzieje to wymieniasz i tak w kółko. :mrgreen:
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
aaa. no to krokowiec to jego prawdziwa nazwa to nie zawor wolnych obrotow ;] Zmylilem sie ale domniemalem, ze o goscia chodzi ;]
Abbas,
Pisales, ze dlubales na podstawie .doc o falowaniu obrotow...
U mnie na potencjometrze, na srodwym pinie, na przekreconym kluczyku jest 3,2V gdzie powinno byc 0,05V a na odpalonym aucie jest 3,65 i rosnie wraz z dodawaniem gazu.
Jak zejsc na dol tym pradem ?? opuszczac ramie z tacka na dol ?? wtedy zmienie jej pozycje z 1,9 (+1,1) na wieksza wartosc ale czy to obnizy wartosci V na potencjometrze az tak bardzo ?? CO sie stanie jak puszcze tacke przykladowo 5 mm w dol i wartosc na potencjometrze spadnie ??
DOdam, ze jak ruszam potencjometrem gora dol to nie slysze zadnej roznicy w pracy silnika... a jego wartosc zmienia sie srednio o okolo 0,5V
Abbas,
Pisales, ze dlubales na podstawie .doc o falowaniu obrotow...
U mnie na potencjometrze, na srodwym pinie, na przekreconym kluczyku jest 3,2V gdzie powinno byc 0,05V a na odpalonym aucie jest 3,65 i rosnie wraz z dodawaniem gazu.
Jak zejsc na dol tym pradem ?? opuszczac ramie z tacka na dol ?? wtedy zmienie jej pozycje z 1,9 (+1,1) na wieksza wartosc ale czy to obnizy wartosci V na potencjometrze az tak bardzo ?? CO sie stanie jak puszcze tacke przykladowo 5 mm w dol i wartosc na potencjometrze spadnie ??
DOdam, ze jak ruszam potencjometrem gora dol to nie slysze zadnej roznicy w pracy silnika... a jego wartosc zmienia sie srednio o okolo 0,5V
Z tym 20L / 100KM to długa historia Ustawiałem mieszankę żeby auto się turlało, bo trzeba było na stację podjechać przegląd podbić. Miałem zagwozdkę bo albo na zimnym trzymał dobrze obroty a na ciepłym wysokie (1200) albo na zimnym nie odpalał a na ciepłym miał dobre obroty. Parę dni temu zauważyłem urwany kabel od wtrysku rozruchowego i stąd tamto spalanie, była mega bogata mieszanka :mrgreen:
Dzisiaj przestudiuję to co mi podesłałeś, bo nie wszystko miałem, zobaczymy co wymyśle <ok>
mgruszecki, talerz zostaw na 1.9mm, ruszać musisz potencjometrem żeby zejść z napięciem
Dzisiaj przestudiuję to co mi podesłałeś, bo nie wszystko miałem, zobaczymy co wymyśle <ok>
mgruszecki, talerz zostaw na 1.9mm, ruszać musisz potencjometrem żeby zejść z napięciem
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie da sie nizej zejsc napieciem. Jak wcisne torxem ramie z tacka przez dziurke do regulacji skladu mieszanki to schodzi na 2,5V, wiec jak bym ustawil nizej talerz to by zeszlo napiecie nizej, samym potencjometrem nierealne zejsc ponizej 3VeNn pisze: mgruszecki, talerz zostaw na 1.9mm, ruszać musisz potencjometrem żeby zejść z napięciem
Powiem tak odpusciłem ta sprawe z tym ustawianiem bo przepływomoeza bo te dane które były w tym poradniku nijak sie nie zgadzały z moim.Wczesniej jak ja sprowadziłem to Była ustawiana w niemczech w u fachowca i nie chciałem tego schrzanic.Powodem falowania był własnie tzen zawór wolnych obrotów taka jest fachowa nazwa ale my nazywamy go krokowiec.Powiem tak lepiej przy przepływomierzu samemu nie dłubac jak sie nie znasz bo potem cyrki moga wystapic a znawców tego tematu w polsce bardzo mało jest.
[ Dodano: 2012-03-21, 19:45 ]
ta sruba jest od sładu mieszanki takze jak regulujesz to zaznacz w którym miejscu jest przed regulacja zeby w razie czego miec punkt odniesienia.
[ Dodano: 2012-03-21, 19:45 ]
ta sruba jest od sładu mieszanki takze jak regulujesz to zaznacz w którym miejscu jest przed regulacja zeby w razie czego miec punkt odniesienia.
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec