Koledzy więc tak byłem się trochę przewieść zrobiłem 20 km. i tak, na całkiem zimnym silniku do jakieś 88 st. wytworzyło mi się po przejechaniu 6,5 km. wysiadłem i dolny wąż był ciepławy a górny gorący, potem następne 6 km. temp. podobna wysiadłem węże podobne wyciągnąłem kluczyk za jakąś chwilkę załączyły mi się wentylatory, i dalej w drogę wahało się tak od 88 st. do 92 st. płynnie nie drastycznie w końcu już stanąłem i myślę podgazuje sprawdzę ten powrót do zbiornika i jak gazowałem to płyn dawał dosyć ostro cały czas przy około 200 obr/min. a dolny wąż stał się w tedy taki sam gorący jak ten w górze, ogrzewanie mam bardzo dobre gorąco w aucie, a chłodnicy nie macałem ale nigdy nic nie sypałem i wody nie lałem.
Koledzy powiem tak że ta temperatura troszkę jak by się inaczej zachowywała wczoraj ale powrót do zbiornika cały czas tak samo, zaczynam myśleć że coś z tym termostatem się dzieje jak by się przycinał czy coś podobnego, już sam nie wiem za co się zabrać.
[ABK] Pompa wody
nie ma reguły ze ma 3 lata czy 3 dni ja w temacie o termostatach pisałem ze u mnie np WAHLER wytrzymywał 3-4 miesiące i padał
Jeżeli po ok 6 km nagrzewa się do optymalnej temperatury czyli jak wspomniałeś 88-93 to jest ok.Przy kupnie nowego jedz do aso i kup orginalny bo zamienniki raz działają w innych przypadkach pada po miesiacu lub równie dobrze jest sprawny długi czas.
Tylko trzeba zadac sobie pytanie czy jest sens ryzykowac kupnem zamiennika za 20-30 zł
nie wiadomo czego Wahler czyli zamiennik jeden z najbardziej znanych jest produkowany od azji po europe.
Ja osobiscie po tych przygodach i czestym padaniu ich wolałem zakupic kolejny z aso koszt k 100zł z tego co wiem w aso są sprzedawane dwa rodzaje WAHLER i BTT u mnie jest BTT jezeli dobrze zapamietałem nazwe ,działa sprawnie sporo ponad rok.
Jeżeli po ok 6 km nagrzewa się do optymalnej temperatury czyli jak wspomniałeś 88-93 to jest ok.Przy kupnie nowego jedz do aso i kup orginalny bo zamienniki raz działają w innych przypadkach pada po miesiacu lub równie dobrze jest sprawny długi czas.
Tylko trzeba zadac sobie pytanie czy jest sens ryzykowac kupnem zamiennika za 20-30 zł
nie wiadomo czego Wahler czyli zamiennik jeden z najbardziej znanych jest produkowany od azji po europe.
Ja osobiscie po tych przygodach i czestym padaniu ich wolałem zakupic kolejny z aso koszt k 100zł z tego co wiem w aso są sprzedawane dwa rodzaje WAHLER i BTT u mnie jest BTT jezeli dobrze zapamietałem nazwe ,działa sprawnie sporo ponad rok.
Teraz znowu zrobiłem rundkę i co 92 na zegarze dolny wąż dużo mniejsza temperatura od górnego czyli co termostat do wymiany bo powinien przy tej temperaturze dolny być tak samo ciepły jak i górny ale że się nie otworzył to temperatura podskakuje bo się płyn nie rozchodzi po całym układzie. Jutro chyba wymienię go na nowy i już.
korek raczej nie ogolnie z twojego ostatniego opisu wynikalo ze wszystko jest ok moja tez sie szybko grzeje dochodzi do 90-93 wentylatory sie wlaczaja i wszystko gra,martwil bym sie jedynie jak by temp. podskoczyla do 100 wtedy napewno jest cos nie tak. ogolnie auto na wolnych obrotach szybciej sie nagrzewa izeli na wysokich z racji wlasnie pompy wody im wieksze obroty tym pompa szybciej przempowywuje ciecz i nie nadaza jej nagrzac a na wolnych obrotach jest odwrotnie, z drugiej strony dochodzi do tego ped powietrza ktory tez schladza chlodnice