[b4 1,9tdi] Zanika kąt wtrysku
[b4 1,9tdi] Zanika kąt wtrysku
[B4 1.9TDI ]1994 avant. W grupie 000 wskazania są wszystkie czyli 10 ,jak wejdę w nastawy podstawowe w rubryce kąta wtrysku ,kąt ginie Błędów nie wskazuje ,pracuje wag-kom 311.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 22:08 przez Janek504, łącznie zmieniany 3 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
swieży,
Jeśli te wartości które podałeś są na rozgrzanym silniku to mogłyby być wyższe (53-57). Ale nie są złe. A ich wachanie jest jak najbardziej normalne i nigy nie ma tak że stoją w miejscu. Kat zależy od kilku czynników które ciągle się zmieniają i dlatego też się waha.
A jednym metoda na nastawnik potencjometryczny to jego zmiana na indukcyjny.
Jeśli te wartości które podałeś są na rozgrzanym silniku to mogłyby być wyższe (53-57). Ale nie są złe. A ich wachanie jest jak najbardziej normalne i nigy nie ma tak że stoją w miejscu. Kat zależy od kilku czynników które ciągle się zmieniają i dlatego też się waha.
A jednym metoda na nastawnik potencjometryczny to jego zmiana na indukcyjny.
witam.odgrzeje kotleta
u mnie wczoraj próbowałem ustawić kąt ( a4 b5 1z 95r pierburg ) ,wszystkie śruby poluzowane jak trzeba,trudny dostęp był do tej za pompą ale jakos dałem rade.
i tak jak wszystko odkrecilem i nawalałem drewniana belka to nawet o 1 stopien na vagu sie nie ruszyło,wiec wziąlem 2 młotkami nawalałem w pompe zeby zmnijszyć wartośc i już chyba bardziej sie nie da u stawic mniej,dodam ze mialem wartość 100-110 , po 4 próbach ustawiania i nawalania czym sie da z każdej strony pompy,udało mi sie osiągnąc wynik ~~95-100 . oczywiscie przez mała deseczke nawalałem ale jak widać słabo chyba ,chyba że coś jest źle z rozrzadem ? ( wymieniany nie dawno ).może źle partacze ustawili bo nie ustawiali na znakach tylko korektorem widac ze zaznaczali, nie robił bym tego jak by auto normalnie jezdziło ,ale coś mi szarpie i przerywa i jak tak szarpnie wyskakuje bład 00550 i jak sie jedzie wolno i chce przyspieczac drga buta baa nawet trzesie cała budą,po za tym bez błedów na vagu, auto odpala od kopa ( nie dziwie sie na takim kącie ) ma buta te 200km/h sie leciało ,silnik bez wycieków ale jezdzi na 15w40 taki był wlany przez poprzedniego wlaciciela. ja jestem wlacicielem od 5 dni te audi to jest moje mażenie ,zbierałem na nie 2 lata,udało mi sie tanio kupić i teraz musze w niego dołozyc ale co zrobić .
prosze o jakąś porade co z tym fantem zrobić ? ,dodam ze dawke paliwa mam na 3.0-3.2 przy 86st C. troche za wysoka ale dobrze jest.
u mnie wczoraj próbowałem ustawić kąt ( a4 b5 1z 95r pierburg ) ,wszystkie śruby poluzowane jak trzeba,trudny dostęp był do tej za pompą ale jakos dałem rade.
i tak jak wszystko odkrecilem i nawalałem drewniana belka to nawet o 1 stopien na vagu sie nie ruszyło,wiec wziąlem 2 młotkami nawalałem w pompe zeby zmnijszyć wartośc i już chyba bardziej sie nie da u stawic mniej,dodam ze mialem wartość 100-110 , po 4 próbach ustawiania i nawalania czym sie da z każdej strony pompy,udało mi sie osiągnąc wynik ~~95-100 . oczywiscie przez mała deseczke nawalałem ale jak widać słabo chyba ,chyba że coś jest źle z rozrzadem ? ( wymieniany nie dawno ).może źle partacze ustawili bo nie ustawiali na znakach tylko korektorem widac ze zaznaczali, nie robił bym tego jak by auto normalnie jezdziło ,ale coś mi szarpie i przerywa i jak tak szarpnie wyskakuje bład 00550 i jak sie jedzie wolno i chce przyspieczac drga buta baa nawet trzesie cała budą,po za tym bez błedów na vagu, auto odpala od kopa ( nie dziwie sie na takim kącie ) ma buta te 200km/h sie leciało ,silnik bez wycieków ale jezdzi na 15w40 taki był wlany przez poprzedniego wlaciciela. ja jestem wlacicielem od 5 dni te audi to jest moje mażenie ,zbierałem na nie 2 lata,udało mi sie tanio kupić i teraz musze w niego dołozyc ale co zrobić .
prosze o jakąś porade co z tym fantem zrobić ? ,dodam ze dawke paliwa mam na 3.0-3.2 przy 86st C. troche za wysoka ale dobrze jest.
:shock:speckom pisze:nawalania czym sie da z każdej strony pompy
Którejś śruby musiałeś nie popuścić, normalnie powinna dać się ręką przesuwać, zresztą trochę nie fachowo walić w pompę czym się da i gdzie się da
Sprawdź rozrząd czy siedzi na znakach.
Zmień na 10W, szkoda suszarki :mrgreen:speckom pisze:silnik bez wycieków ale jezdzi na 15w40
nie umiem sprawdzic rozrzadutrepek pisze:Odkręciłeś wszystkie 3 śruby z przodu pompy?
Sprawdź rozrząd na znaki.
3 śruby hmmm. 1 śrube co jest za kołem od pompy odkreciłem,śrube od pompy też, koło pompy 1 śrube też i za pompa ( ciezki dostep ) też odkrecilem to jeszcze jakas jest ?
ps nawalałem biorąc 2 przedłużki i docisnąlem i wtedy młotkiem i heja :p ale pompa ani drgneła ,myslalem ze to tak ma być jak z ustawianiem dawki ,tam tez nie widac ze sie ruszylo.
[ Dodano: 2012-04-21, 12:27 ]
[/quote]
Zmień na 10W, szkoda suszarki :mrgreen:[/quote]
a nie bedzie wycieków ? ,też tak myslałem zeby zmienić ale boje sie wycieków bo jak narazie zero nic ,aż jestem w szoku 1 raz mam taki silnik ze nie leci olej.a ma nalatane 285tys ( wiarygodne bo mam ksiazki serwisowe) czytałem ze przy zmianie mozna uzyc płukanki dobrej firmy i wymiana,teraz to troche szkoda mi kasy bo olej wymieniany 4 miesiace temu i grama nie wciagnął narazie.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Z przodu pompy są 3 śruby - dwie skierowane łebkiem w stronę chłodnicy, jedna skierowana łebkiem w stronę szyby.
http://forum.vwgolf.pl/files/pompa_wtryskowa_146.jpg
Śruby z przodu tworzą kształt trójkąta.
http://forum.vwgolf.pl/files/pompa_wtryskowa_146.jpg
Śruby z przodu tworzą kształt trójkąta.
aha ,czyli za tym kołem ( nie widać ich) są 2 śruby ? , 1 widać jak wrzuce 5 bieg i pcham ,a 2 jest pewnie troche dalej ?
a czy to zle ustawiony kat moze sie przyczyniac do tego szarpania ? ,ale szarpanie(czy tam przerywanie) jeszcze jestem w stanie wytrzymac,ale najbardziej irytujace jest to trzesienie budą jak jade np na 3 lekko i gwaltownie chce przyspieszyc to buda cala drga i trzesie sie ,podobnie jak jade na 5 80 i chce przyspieszyc do 90 mocno wciskajac gaz tez sie telepie i trzeba zredukowac na 4,mialem 80 b4 95r i tego nie robiło tak ( niestety skrzynia sie rozleciala i tak )
a czy to zle ustawiony kat moze sie przyczyniac do tego szarpania ? ,ale szarpanie(czy tam przerywanie) jeszcze jestem w stanie wytrzymac,ale najbardziej irytujace jest to trzesienie budą jak jade np na 3 lekko i gwaltownie chce przyspieszyc to buda cala drga i trzesie sie ,podobnie jak jade na 5 80 i chce przyspieszyc do 90 mocno wciskajac gaz tez sie telepie i trzeba zredukowac na 4,mialem 80 b4 95r i tego nie robiło tak ( niestety skrzynia sie rozleciala i tak )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
axell, To na pewno nie wina poduszek silnika i na pewno nie wina rozrządu 8-) nie przy tych objawach ,poduszki jak są hu...we to trzęsię się wszystko cały czas, a nie raz trzesie raz nie trzęsie ....ewidentnie ma coś nie tak z kątem wtrysku o czym świadczy bład 00550 ,być może cos z nastawnikiem ,albo z wtryskiem sterującym . Wszystko do ogarnięcia ,nie takie zagadki się rozwiązywało 8-) ale nie na odległość I nie tłucz kolego w pompę ,zanim nie odkręcisz wszystkich śrub bo zepsujesz i bedzie problemaxell pisze:A w jakim stanie są poduszki pod silnikiem?
Te objawy co opisujesz ewidentnie wskazują na zawieszenie silnika.