Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9tdi] Zanika kąt wtrysku

Janek504
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: 12-100 szczytno

[b4 1,9tdi] Zanika kąt wtrysku

Post autor: Janek504 » 20 mar 2012, 20:59

[B4 1.9TDI ]1994 avant. W grupie 000 wskazania są wszystkie czyli 10 ,jak wejdę w nastawy podstawowe w rubryce kąta wtrysku ,kąt ginie Błędów nie wskazuje ,pracuje wag-kom 311.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 22:08 przez Janek504, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 mar 2012, 21:20

a dawkę pokazuje Ci ???
Wtrysk sterujący może walniety. Sprawdź jego opornosc, choć pokazało by Ci błąd G80 jakby był uszkodzony. Sprawdź połączenie na wtyczkach może słabo łączy.

Janek504
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: 12-100 szczytno

Post autor: Janek504 » 20 mar 2012, 22:02

Dawka paliwa jest jutro sprawdzę połączenia,dziwne że nie wywala błędów.

Awatar użytkownika
swieży
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 maja 2007, 12:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: swieży » 14 kwie 2012, 10:27

Witam
mam pytanie czy kąt wtrysku powinien na Vag skakać czy raczej powinien być jednostajny, mówimy o biegu jałowym.
U mnie na vagu pokazuje 045-048,
borykam się z problemem nastawnika potencjometrycznego i nie wiem czy to nie jest objaw jego zużycia poza tym szarpie i gubi obroty,

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 kwie 2012, 10:33

swieży,
Jeśli te wartości które podałeś są na rozgrzanym silniku to mogłyby być wyższe (53-57). Ale nie są złe. A ich wachanie jest jak najbardziej normalne i nigy nie ma tak że stoją w miejscu. Kat zależy od kilku czynników które ciągle się zmieniają i dlatego też się waha.

A jednym metoda na nastawnik potencjometryczny to jego zmiana na indukcyjny.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 14 kwie 2012, 15:35

swieży pisze:borykam się z problemem nastawnika potencjometrycznego
Przy uszkodzonym nastawniku potencjometrycznym potrafi się zmieniać dawka paliwa i to o spore wartości.
Taki skok kąta wtrysku jest jak najbardziej normalny <ok>

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 21 kwie 2012, 10:00

witam.odgrzeje kotleta :)
u mnie wczoraj próbowałem ustawić kąt ( a4 b5 1z 95r pierburg ) ,wszystkie śruby poluzowane jak trzeba,trudny dostęp był do tej za pompą ale jakos dałem rade.

i tak jak wszystko odkrecilem i nawalałem drewniana belka to nawet o 1 stopien na vagu sie nie ruszyło,wiec wziąlem 2 młotkami nawalałem w pompe zeby zmnijszyć wartośc i już chyba bardziej sie nie da u stawic mniej,dodam ze mialem wartość 100-110 , po 4 próbach ustawiania i nawalania czym sie da z każdej strony pompy,udało mi sie osiągnąc wynik ~~95-100 . oczywiscie przez mała deseczke nawalałem ale jak widać słabo chyba ,chyba że coś jest źle z rozrzadem ? ( wymieniany nie dawno ).może źle partacze ustawili bo nie ustawiali na znakach tylko korektorem widac ze zaznaczali, nie robił bym tego jak by auto normalnie jezdziło ,ale coś mi szarpie i przerywa i jak tak szarpnie wyskakuje bład 00550 i jak sie jedzie wolno i chce przyspieczac drga buta baa nawet trzesie cała budą,po za tym bez błedów na vagu, auto odpala od kopa ( nie dziwie sie na takim kącie ) ma buta te 200km/h sie leciało :) ,silnik bez wycieków ale jezdzi na 15w40 :( taki był wlany przez poprzedniego wlaciciela. ja jestem wlacicielem od 5 dni te audi to jest moje mażenie ,zbierałem na nie 2 lata,udało mi sie tanio kupić i teraz musze w niego dołozyc ale co zrobić :(.

prosze o jakąś porade co z tym fantem zrobić ? ,dodam ze dawke paliwa mam na 3.0-3.2 przy 86st C. troche za wysoka ale dobrze jest.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 kwie 2012, 10:14

speckom pisze:nawalania czym sie da z każdej strony pompy
:shock:
Którejś śruby musiałeś nie popuścić, normalnie powinna dać się ręką przesuwać, zresztą trochę nie fachowo walić w pompę czym się da i gdzie się da ;-)
Sprawdź rozrząd czy siedzi na znakach.
speckom pisze:silnik bez wycieków ale jezdzi na 15w40
Zmień na 10W, szkoda suszarki :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 kwie 2012, 11:18

Odkręciłeś wszystkie 3 śruby z przodu pompy?
Sprawdź rozrząd na znaki.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 21 kwie 2012, 12:24

trepek pisze:Odkręciłeś wszystkie 3 śruby z przodu pompy?
Sprawdź rozrząd na znaki.
nie umiem sprawdzic rozrzadu :(

3 śruby hmmm. 1 śrube co jest za kołem od pompy odkreciłem,śrube od pompy też, koło pompy 1 śrube też i za pompa ( ciezki dostep ) też odkrecilem to jeszcze jakas jest ?

ps nawalałem biorąc 2 przedłużki i docisnąlem i wtedy młotkiem i heja :p ale pompa ani drgneła ,myslalem ze to tak ma być jak z ustawianiem dawki ,tam tez nie widac ze sie ruszylo.

[ Dodano: 2012-04-21, 12:27 ]
[/quote]
Zmień na 10W, szkoda suszarki :mrgreen:[/quote]

a nie bedzie wycieków ? ,też tak myslałem zeby zmienić ale boje sie wycieków bo jak narazie zero nic ,aż jestem w szoku 1 raz mam taki silnik ze nie leci olej.a ma nalatane 285tys ( wiarygodne bo mam ksiazki serwisowe) czytałem ze przy zmianie mozna uzyc płukanki dobrej firmy i wymiana,teraz to troche szkoda mi kasy bo olej wymieniany 4 miesiace temu i grama nie wciagnął narazie.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 kwie 2012, 14:23

speckom pisze:1 śrube co jest za kołem od pompy odkreciłem,
Za kołem masz 2 śruby <ok>
W sumie 4 do poluzowania.
a nie bedzie wycieków ?
Czy wycieków nie będzie to Ci nie zagwarantuje, ale turbinie życie przedłużysz napewno.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 kwie 2012, 14:48

Z przodu pompy są 3 śruby - dwie skierowane łebkiem w stronę chłodnicy, jedna skierowana łebkiem w stronę szyby.

http://forum.vwgolf.pl/files/pompa_wtryskowa_146.jpg

Śruby z przodu tworzą kształt trójkąta.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 21 kwie 2012, 18:40

aha ,czyli za tym kołem ( nie widać ich) są 2 śruby ? , 1 widać jak wrzuce 5 bieg i pcham ,a 2 jest pewnie troche dalej ?

a czy to zle ustawiony kat moze sie przyczyniac do tego szarpania ? ,ale szarpanie(czy tam przerywanie) jeszcze jestem w stanie wytrzymac,ale najbardziej irytujace jest to trzesienie budą jak jade np na 3 lekko i gwaltownie chce przyspieszyc to buda cala drga i trzesie sie ,podobnie jak jade na 5 80 i chce przyspieszyc do 90 mocno wciskajac gaz tez sie telepie i trzeba zredukowac na 4,mialem 80 b4 95r i tego nie robiło tak ( niestety skrzynia sie rozleciala i tak )

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 kwie 2012, 20:16

speckom pisze:ale najbardziej irytujace jest to trzesienie budą jak jade np na 3 lekko i gwaltownie chce przyspieszyc to buda cala drga i trzesie sie
A w jakim stanie są poduszki pod silnikiem?
Te objawy co opisujesz ewidentnie wskazują na zawieszenie silnika.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 kwie 2012, 20:27

axell pisze:A w jakim stanie są poduszki pod silnikiem?
Te objawy co opisujesz ewidentnie wskazują na zawieszenie silnika.
axell, To na pewno nie wina poduszek silnika i na pewno nie wina rozrządu 8-) nie przy tych objawach ,poduszki jak są hu...we to trzęsię się wszystko cały czas, a nie raz trzesie raz nie trzęsie ....ewidentnie ma coś nie tak z kątem wtrysku o czym świadczy bład 00550 ,być może cos z nastawnikiem ,albo z wtryskiem sterującym . Wszystko do ogarnięcia ,nie takie zagadki się rozwiązywało 8-) ale nie na odległość ;-) I nie tłucz kolego w pompę ,zanim nie odkręcisz wszystkich śrub :-P bo zepsujesz i bedzie problem ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl