[B4 1Z] Montaż FMIC na Boschu
[B4 1Z] Montaż FMIC na Boschu
Chciałbym uzyskać trochę informacji odnośnie montażu FMIC do 1Z na Boschu - sprężarka T2.
W moim samochodzie do tej pory zostały poczynione następujące zmiany - wymiana wtrysków 1 sprężynkowych na AFN, wymiana sterownika na najnowszy jaki wychodził w Boschu + soft by Kostrz.
Rozglądałem się za IC i mocno zastanawiam się nad montażem 1-stronnego (pod oryginalny zderzak - samochód bez klimy).
Czy ktoś z was montował 1-stronny???
Znalazłem coś takiego na Alledrogo - http://moto.allegro.pl/intercooler-550x ... 71394.html
Jaką średnicę rur zastosować (50mm)?
Oprócz FMIC myślałem też o dolocie ARL ale jest dla niego za mało miejsca - zna ktoś może wymiary kolektora ARL?
Razem z dolotem zamontuję MBC i ciśnienie ustawię na 1.2-1.3.
Po dolocie przyjdzie pora na 216 i pompę od AFN.
			
			
													W moim samochodzie do tej pory zostały poczynione następujące zmiany - wymiana wtrysków 1 sprężynkowych na AFN, wymiana sterownika na najnowszy jaki wychodził w Boschu + soft by Kostrz.
Rozglądałem się za IC i mocno zastanawiam się nad montażem 1-stronnego (pod oryginalny zderzak - samochód bez klimy).
Czy ktoś z was montował 1-stronny???
Znalazłem coś takiego na Alledrogo - http://moto.allegro.pl/intercooler-550x ... 71394.html
Jaką średnicę rur zastosować (50mm)?
Oprócz FMIC myślałem też o dolocie ARL ale jest dla niego za mało miejsca - zna ktoś może wymiary kolektora ARL?
Razem z dolotem zamontuję MBC i ciśnienie ustawię na 1.2-1.3.
Po dolocie przyjdzie pora na 216 i pompę od AFN.
					Ostatnio zmieniony 21 mar 2012, 20:18 przez dani3l, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- 
				
				kris00
 - Forum Audi 80

 - Posty: 269
 - Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
 - Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
 - Kontakt:
 
No no szacun fajny icek   <ok> wiadomo im zimniejsze powietrze tym lepiej a najbardziej się to przydaje podczas gorących dni jak wszystko jest gorące i dlatego dymią nasze podkręcone 1z-y , A kolega ma zwykły zderzak? i gdzie go myślisz zamontować zaraz za ta długą kratką ? bo w seryjnych zderzakach nie ma za bardzo miejsca na taki icek tez sie zastanawiam nad montażem takiego icka
			
			
									
									
						Mam zwykły zderzak.
Z tego co mierzyłem to IC o takich wymiarach powinien wejść, oczywiście nie obejdzie się bez przerabiania przedniego wzmocnienia - trzeba będzie pociąć tę blachę przed chłodnicą, oraz wyciąć dolne mocowanie do którego jest przykręcana aby IC jak najniżej osadzić.
Pewnie zderzak też zostanie trochę pocięty.
			
			
									
									
						Z tego co mierzyłem to IC o takich wymiarach powinien wejść, oczywiście nie obejdzie się bez przerabiania przedniego wzmocnienia - trzeba będzie pociąć tę blachę przed chłodnicą, oraz wyciąć dolne mocowanie do którego jest przykręcana aby IC jak najniżej osadzić.
Pewnie zderzak też zostanie trochę pocięty.
- karolas123
 - Forum Audi 80

 - Posty: 1616
 - Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
 - Lokalizacja: Białystok
 
Od jakiego Iveco (model)?karolas123 pisze:Kup od Iveco i masz 400zł w kieszeni.
Jest wiele IC do wyboru ale z wlotem i wylotem umieszczonym z jednej strony praktycznie wszystkie są dosyć grube (ok 8 cm) a takie będzie bardzo ciężko zmieścić pod ORI zderzak.
Poza tym chciałbym IC jednostronny aby jak najmniej rur było.
- karolas123
 - Forum Audi 80

 - Posty: 1616
 - Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
 - Lokalizacja: Białystok
 
Oglądając kilka rozwiązań montażu FMIC to myślę że u mnie pod ORI zderzakiem najlepiej sprawdzi się IC jednostronny, zależy mi żeby jak najmniej rur do IC było.karolas123 pisze:Daily turbo jakiegos nie powiem dokładnie ale znajdziesz bez problemu. Jezeli chcesz miec rury z jednej strony to niestety musisz kupic chinczyka. Przypominam ze im ic grubszy tym lepszy.
Znalazłem na forum golfa fotostory gdzie zamontowano taki sam IC do Golfa MK4 i wyszło to naprawdę fajnie.
Rury na pewno będą 50mm, no i ponoć kolektor ARL u mnie nie da za wiele i się nie zmieści ale spróbuje go zamontować.
Kolega Apsik z vwgolf może dorobić mi dystans pod kolektor wydechowy aby zrobić miejsce pod ARL.
- Krzysiek 84
 - Junior Admin

 - Posty: 5533
 - Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
 - Imię: Krzysiek
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan
 - Silnik: 1.9 1Z
 - Lokalizacja: Olecko
 
http://www.allegromat.pl/aukcja113983
Napewno montaż będzie łatwiejszy a i zamiast potem tyle rury puszczać pod tym Ic to lepiej zastosować wiekszy jednokierunkowy.
			
			
									
									
						Napewno montaż będzie łatwiejszy a i zamiast potem tyle rury puszczać pod tym Ic to lepiej zastosować wiekszy jednokierunkowy.
- Fighter001
 - Forum Audi 80

 - Posty: 580
 - Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
 - Lokalizacja: Wrocław
 
akurat u mnie  fmic to jest baza do wiekszego turbo
gt20 vnt albo z bmw 2,5 tds
tylko te jedno strone i zeby sie nie wykosztowac to z jakiego auta?
[ Dodano: 2012-08-20, 14:00 ]
http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 72089.html
całkowitych: 700x180x65mm, ze średnicą wlot/wylot 57mm
taki mi powinien wejsc pod zderzak cabrio czy bedzie problem?
			
			
									
									
						gt20 vnt albo z bmw 2,5 tds
tylko te jedno strone i zeby sie nie wykosztowac to z jakiego auta?
[ Dodano: 2012-08-20, 14:00 ]
http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 72089.html
całkowitych: 700x180x65mm, ze średnicą wlot/wylot 57mm
taki mi powinien wejsc pod zderzak cabrio czy bedzie problem?
Ja też się przymierzam do montażu fmic-a do mojej b4. Turbo GT20 VNT już czeka na montaż w miejsce T2, a seryjny icek nie ma zapasu. Po ostatnich oględzinach widzę, że bez zmiany zderzaka się nie obejdzie, bo mam klimę i pod seryjnym zderzakiem nie ma miejsca na solidny fmic. Zastanawiam się z jakiego modelu dobrać zderzak S2, czy może z Coupe. Co radzicie :?: 
Pewnie koszt zderzaka z S2 wyniesie więcej zł. niż solidny fmic <osohozi>
			
			
									
									
						Pewnie koszt zderzaka z S2 wyniesie więcej zł. niż solidny fmic <osohozi>
							










