Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Montaż FMIC na Boschu

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

[B4 1Z] Montaż FMIC na Boschu

Post autor: dani3l » 21 mar 2012, 14:45

Chciałbym uzyskać trochę informacji odnośnie montażu FMIC do 1Z na Boschu - sprężarka T2.

W moim samochodzie do tej pory zostały poczynione następujące zmiany - wymiana wtrysków 1 sprężynkowych na AFN, wymiana sterownika na najnowszy jaki wychodził w Boschu + soft by Kostrz.

Rozglądałem się za IC i mocno zastanawiam się nad montażem 1-stronnego (pod oryginalny zderzak - samochód bez klimy).

Czy ktoś z was montował 1-stronny???

Znalazłem coś takiego na Alledrogo - http://moto.allegro.pl/intercooler-550x ... 71394.html

Jaką średnicę rur zastosować (50mm)?

Oprócz FMIC myślałem też o dolocie ARL ale jest dla niego za mało miejsca - zna ktoś może wymiary kolektora ARL?

Razem z dolotem zamontuję MBC i ciśnienie ustawię na 1.2-1.3.

Po dolocie przyjdzie pora na 216 i pompę od AFN.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2012, 20:18 przez dani3l, łącznie zmieniany 1 raz.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 21 mar 2012, 20:15

No no szacun fajny icek <ok> wiadomo im zimniejsze powietrze tym lepiej a najbardziej się to przydaje podczas gorących dni jak wszystko jest gorące i dlatego dymią nasze podkręcone 1z-y , A kolega ma zwykły zderzak? i gdzie go myślisz zamontować zaraz za ta długą kratką ? bo w seryjnych zderzakach nie ma za bardzo miejsca na taki icek tez sie zastanawiam nad montażem takiego icka

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 21 mar 2012, 20:26

Mam zwykły zderzak.

Z tego co mierzyłem to IC o takich wymiarach powinien wejść, oczywiście nie obejdzie się bez przerabiania przedniego wzmocnienia - trzeba będzie pociąć tę blachę przed chłodnicą, oraz wyciąć dolne mocowanie do którego jest przykręcana aby IC jak najniżej osadzić.

Pewnie zderzak też zostanie trochę pocięty.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 20:28

Kup od Iveco i masz 400zł w kieszeni.

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 21 mar 2012, 21:22

karolas123 pisze:Kup od Iveco i masz 400zł w kieszeni.
Od jakiego Iveco (model)?

Jest wiele IC do wyboru ale z wlotem i wylotem umieszczonym z jednej strony praktycznie wszystkie są dosyć grube (ok 8 cm) a takie będzie bardzo ciężko zmieścić pod ORI zderzak.

Poza tym chciałbym IC jednostronny aby jak najmniej rur było.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 21:27

Daily turbo jakiegos nie powiem dokładnie ale znajdziesz bez problemu. Jezeli chcesz miec rury z jednej strony to niestety musisz kupic chinczyka. Przypominam ze im ic grubszy tym lepszy.

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 22 mar 2012, 20:31

karolas123 pisze:Daily turbo jakiegos nie powiem dokładnie ale znajdziesz bez problemu. Jezeli chcesz miec rury z jednej strony to niestety musisz kupic chinczyka. Przypominam ze im ic grubszy tym lepszy.
Oglądając kilka rozwiązań montażu FMIC to myślę że u mnie pod ORI zderzakiem najlepiej sprawdzi się IC jednostronny, zależy mi żeby jak najmniej rur do IC było.

Znalazłem na forum golfa fotostory gdzie zamontowano taki sam IC do Golfa MK4 i wyszło to naprawdę fajnie.

Rury na pewno będą 50mm, no i ponoć kolektor ARL u mnie nie da za wiele i się nie zmieści ale spróbuje go zamontować.
Kolega Apsik z vwgolf może dorobić mi dystans pod kolektor wydechowy aby zrobić miejsce pod ARL.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 25 lip 2012, 20:23

a wtryski skad bedziesz zalatwial ???

Awatar użytkownika
tygrxek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tygrxek » 30 lip 2012, 16:22

tez sie przymierzam do montazu FMIC
i takze zastanawiam sie nad jednostronnym czy nie beda przez to gorsze osiagni niz na dwu stronnym
bo chyba montaz jedno stronnego bedzie tanszy i prostrzy?

Pozdro

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lip 2012, 20:00

http://www.allegromat.pl/aukcja113983
Napewno montaż będzie łatwiejszy a i zamiast potem tyle rury puszczać pod tym Ic to lepiej zastosować wiekszy jednokierunkowy.

Awatar użytkownika
tygrxek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tygrxek » 30 lip 2012, 21:19

no dobrze a co z kolektorem?
nie lepiej dac od ARL? skoro mam od AAZ?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 30 lip 2012, 21:42

Zarzuc kolektor od 1Y bedzie lepszy od serii i od aaz i latwo zamontowac. A co do icka to moze byc troche lag na t2 i nie wiem jak bedzie z tym 1.3 bara.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 30 lip 2012, 21:56

No panowie taki icek trochę kosztuje i jego największa zaleta jednostronny również przymierzam się do montażu icka ale ciężko znaleźć coś fajnego a turbo t2 czy t15 spokojnie może pracować do 1,5 bara ja u siebie mam podkręcone do 1,5 i nic mu się nie dzieje

Awatar użytkownika
tygrxek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tygrxek » 30 lip 2012, 22:19

akurat u mnie fmic to jest baza do wiekszego turbo
gt20 vnt albo z bmw 2,5 tds

tylko te jedno strone i zeby sie nie wykosztowac to z jakiego auta?

[ Dodano: 2012-08-20, 14:00 ]
http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 72089.html

całkowitych: 700x180x65mm, ze średnicą wlot/wylot 57mm

taki mi powinien wejsc pod zderzak cabrio czy bedzie problem?

Orzeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 10 lip 2011, 15:25
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Orzeł » 31 sie 2012, 13:55

Ja też się przymierzam do montażu fmic-a do mojej b4. Turbo GT20 VNT już czeka na montaż w miejsce T2, a seryjny icek nie ma zapasu. Po ostatnich oględzinach widzę, że bez zmiany zderzaka się nie obejdzie, bo mam klimę i pod seryjnym zderzakiem nie ma miejsca na solidny fmic. Zastanawiam się z jakiego modelu dobrać zderzak S2, czy może z Coupe. Co radzicie :?:
Pewnie koszt zderzaka z S2 wyniesie więcej zł. niż solidny fmic <osohozi>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl