[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zaczynając od początku to:
-sprawdź zasilanie grzałki (dwa białe przewody) ma być 12V. Poza tym te sondy są powiązane z napięciem zasilania i nie pracują należycie,
-jak masz 3-przewodową to być może traci się masa (3- biorą masę z gwintu, 4-mają szary dodatkowy przewód do masy aku), czyli być może wystarczy poruszać sondą (odkręcić i zakręcić 1/4 obrotu i tak kilka razy
-wracając do diagnostyki VAG wejdź tak: engine> meas. blocks > i tam masz grupy. Grupa 000 jest przypisana inaczej do danego silnika i poczytaj wcześniej w tym temacie bo była opisywana. Ale... wpisuj od grupy 001, 002, 003 itd. Nie patrz na opisy pod polami bo te legendy kłamią. Ważna jest wartość na zielono w środku i jednostka. Po krótce:
znajdź pole, w którym będzie się zmieniać wartość napięcia od 0,2V do 0,8V. Jak skacze raz np. 0,25 i potem pokazuje 0,76 to znaczy sonda działa. Jak stoi na 0,5 lub 0,45 to znaczy, że sonda uszkodzona lub nie ma zasilania. Bodajże przy gwałtownym przygazowaniu powinno napięcie to powinno spaść do minimum (bogato) a przy odjęciu gazu powinno być w granicach 0,8V (ubogo, bo wtryskiwacze są wyłączone)
Jest jeszcze taki bezpiecznik od sondy. Kiedyś miałem podobny objaw w ABK i winą była nieprawidłowo pracująca sonda. Jak nie ma zasilania to spalanie wzrośnie o ok. 1-2L.
Co do halla to nigdy mi ten błąd nie wyskoczył.
Wypadałoby zrobić screeny z poszczególnych logów.
Miłej zabawy.
-sprawdź zasilanie grzałki (dwa białe przewody) ma być 12V. Poza tym te sondy są powiązane z napięciem zasilania i nie pracują należycie,
-jak masz 3-przewodową to być może traci się masa (3- biorą masę z gwintu, 4-mają szary dodatkowy przewód do masy aku), czyli być może wystarczy poruszać sondą (odkręcić i zakręcić 1/4 obrotu i tak kilka razy
-wracając do diagnostyki VAG wejdź tak: engine> meas. blocks > i tam masz grupy. Grupa 000 jest przypisana inaczej do danego silnika i poczytaj wcześniej w tym temacie bo była opisywana. Ale... wpisuj od grupy 001, 002, 003 itd. Nie patrz na opisy pod polami bo te legendy kłamią. Ważna jest wartość na zielono w środku i jednostka. Po krótce:
znajdź pole, w którym będzie się zmieniać wartość napięcia od 0,2V do 0,8V. Jak skacze raz np. 0,25 i potem pokazuje 0,76 to znaczy sonda działa. Jak stoi na 0,5 lub 0,45 to znaczy, że sonda uszkodzona lub nie ma zasilania. Bodajże przy gwałtownym przygazowaniu powinno napięcie to powinno spaść do minimum (bogato) a przy odjęciu gazu powinno być w granicach 0,8V (ubogo, bo wtryskiwacze są wyłączone)
Jest jeszcze taki bezpiecznik od sondy. Kiedyś miałem podobny objaw w ABK i winą była nieprawidłowo pracująca sonda. Jak nie ma zasilania to spalanie wzrośnie o ok. 1-2L.
Co do halla to nigdy mi ten błąd nie wyskoczył.
Wypadałoby zrobić screeny z poszczególnych logów.
Miłej zabawy.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dreamer, jaki posiadasz interfejs? Podaj link, foto, czy coś.
Jak masz na USB to musisz zainstalować sterowniki bo bez nich nie będzie działać. Sterowniki powinieneś dostać razem z interfejsem. Ja posiadam sterowniki do interfejsów Viakena, mogę podesłać.
Druga sprawa to musisz w ustawieniach komputera wybrać odpowiedni port COM od 1 do 4 nie używany przez inne urządzenie (mój komputer - właściwości - sprzęt - menedżer urządzeń - porty com i lpt). Dokładną instrukcję powinieneś także dostać od sprzedawcy. Ten sam port ustawiasz w VAG-COMIE i naciskasz TEST i musi wyskoczyć napis ,,port status OK,,. Interfejs wtedy cały czas wpięty pod komputer, do samochodu niekoniecznie.
Gdy ze sterownikiem silnika się nie łączy to próbuj też z innymi np. ABS, airbag.
Jak masz na USB to musisz zainstalować sterowniki bo bez nich nie będzie działać. Sterowniki powinieneś dostać razem z interfejsem. Ja posiadam sterowniki do interfejsów Viakena, mogę podesłać.
Druga sprawa to musisz w ustawieniach komputera wybrać odpowiedni port COM od 1 do 4 nie używany przez inne urządzenie (mój komputer - właściwości - sprzęt - menedżer urządzeń - porty com i lpt). Dokładną instrukcję powinieneś także dostać od sprzedawcy. Ten sam port ustawiasz w VAG-COMIE i naciskasz TEST i musi wyskoczyć napis ,,port status OK,,. Interfejs wtedy cały czas wpięty pod komputer, do samochodu niekoniecznie.
Gdy ze sterownikiem silnika się nie łączy to próbuj też z innymi np. ABS, airbag.
WIN XP
Prosi mnie właśnie za każdym razem o sterowniki ale niestety nie dostałem ich razem z kablami.
http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 16700.html
http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 92836.html
Prosi mnie właśnie za każdym razem o sterowniki ale niestety nie dostałem ich razem z kablami.
http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 16700.html
http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 92836.html
witam mam od 2 mies problem z gasnacym autem odrazu mowie ze to nie krokoweic bo po odpieciu tez gasnie od 1,5 roku wywala mi blad halla ale jak wkrece auto na 2 tys obrotow to nie ma bledu ... a jak opadna na wolne to blad halla wyskakuje autko czasem jezdzi super ostatnio 350 km spoko jezdzil a nastepne 50 to byla masakra gasl jak by paliwa nie bylo robil tylko buuuuu i koniec jak odpalilem to normalnie na chwile chodzil ale jak chce ruszyc to gasnie i tak w kolko raz dobrze raz nie .. zminilem filtr paliwa i to samo .. wrzucam tu moje logi moze cos wypatrzycie bo ja juz nie mam koncepcji na to co mu dolega ;( http://speedy.sh/QZsfx/logi.rar
pozdro
[ Dodano: 2012-04-04, 13:02 ]
dreamer sterowniki znajdziesz na stronie producenta napisz na prv jakie to masz sprzety jaki kabel jaki progr jaki win i cos wymyslimy
pozdro
[ Dodano: 2012-04-04, 13:02 ]
dreamer sterowniki znajdziesz na stronie producenta napisz na prv jakie to masz sprzety jaki kabel jaki progr jaki win i cos wymyslimy