Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 03 mar 2012, 19:42

sonda zmieniona jakis miesiac temu na nowa ... czy to ma cos wspolnego z gasnieciem ??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 mar 2012, 19:54

Czy po wymianie komputer był resetowany z błędów?

I czy te błędy co podałeś to teraźniejsze?

Z gaszeniem teoretycznie tak. Ale bardziej czujnik hala ma wspólnego ADA ten czujnik jest informacją o czwartym cylindrze.

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 03 mar 2012, 20:04

tak wszystko bylo resetowane jak nie gasnie to chodzi jak rakieta .. po nocy stania odpalam i ma blad halla i niskie napiecie na sondzie ... jak zapale pochodzi chwile . i skasuje blad sondy to juz pozniej nie pokazuje sie .. az do nocy albo po dluzszym postoju .. akku jest dobry ...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 mar 2012, 20:30

W sumie jedno z drugim nic nie ma wspólnego z przodów. Wiec albo faktycznie masz uszkodzone komponenty albo uszkodzony ECU.

Mimo wszystko musisz sprawdzić połączenia i przewody dla pewności, chyba że masz oscyloskop do zbadania tych rzeczy?

A jaka była wkładana sonda marka?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 mar 2012, 21:57

Zaczynając od początku to:

-sprawdź zasilanie grzałki (dwa białe przewody) ma być 12V. Poza tym te sondy są powiązane z napięciem zasilania i nie pracują należycie,
-jak masz 3-przewodową to być może traci się masa (3- biorą masę z gwintu, 4-mają szary dodatkowy przewód do masy aku), czyli być może wystarczy poruszać sondą (odkręcić i zakręcić 1/4 obrotu i tak kilka razy
-wracając do diagnostyki VAG wejdź tak: engine> meas. blocks > i tam masz grupy. Grupa 000 jest przypisana inaczej do danego silnika i poczytaj wcześniej w tym temacie bo była opisywana. Ale... wpisuj od grupy 001, 002, 003 itd. Nie patrz na opisy pod polami bo te legendy kłamią. Ważna jest wartość na zielono w środku i jednostka. Po krótce:

znajdź pole, w którym będzie się zmieniać wartość napięcia od 0,2V do 0,8V. Jak skacze raz np. 0,25 i potem pokazuje 0,76 to znaczy sonda działa. Jak stoi na 0,5 lub 0,45 to znaczy, że sonda uszkodzona lub nie ma zasilania. Bodajże przy gwałtownym przygazowaniu powinno napięcie to powinno spaść do minimum (bogato) a przy odjęciu gazu powinno być w granicach 0,8V (ubogo, bo wtryskiwacze są wyłączone)

Jest jeszcze taki bezpiecznik od sondy. Kiedyś miałem podobny objaw w ABK i winą była nieprawidłowo pracująca sonda. Jak nie ma zasilania to spalanie wzrośnie o ok. 1-2L.

Co do halla to nigdy mi ten błąd nie wyskoczył.

Wypadałoby zrobić screeny z poszczególnych logów.

Miłej zabawy.

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 03 mar 2012, 23:52

dzieki koledzy bd sprawdzal niestety oscyloskopu nie mam ale mam multimetr i vaga to cos sproboje zrobic
sonda jest NGK
niestety na org bosch nie bylo mnie stac ..:(

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 mar 2012, 10:26

Odpal VAG-scope i sprawdz przebiegi.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 24 mar 2012, 16:55

Dziś chcąc podłączyć VAGa i próbie skanowanie błędów wyskakuje mi komunikat "can't acces COM1". Jak co ominąć?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 mar 2012, 17:13

Dreamer, Zmień w ustawieniach COMa to pewnie problem się rozwiąże.COM1 jest już zajęty i stąd wyskakujący błąd.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 24 mar 2012, 17:58

Udało się. Na COM 3 zadziałało. Ale jest koleny problem, zaczyna wyszukiwać błędy i po chwili wyskakuje to:

Obrazek

Niby przy adapterze, po podłączeniu czarnego kabla świeci się kontrolka sygnalizująca pracę ale mimo to coś jest pewnie nie tak z wtyką białą K i L ;/
Możecie coś i tu poradzić?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 mar 2012, 18:42

Program nie widzi interfejsu.

Zły program zależny od wersji, źle skonfigurowane porty, zły interfejs itd. Przyczyn braku komunikacji interfejs-program jest mnóstwo.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 mar 2012, 18:59

Czy Ty nie probujesz robic tego na Win 7? Jesli taj to grubsza sprawa, i moze byc ciezko.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 24 mar 2012, 19:08

Dreamer, jaki posiadasz interfejs? Podaj link, foto, czy coś.
Jak masz na USB to musisz zainstalować sterowniki bo bez nich nie będzie działać. Sterowniki powinieneś dostać razem z interfejsem. Ja posiadam sterowniki do interfejsów Viakena, mogę podesłać.
Druga sprawa to musisz w ustawieniach komputera wybrać odpowiedni port COM od 1 do 4 nie używany przez inne urządzenie (mój komputer - właściwości - sprzęt - menedżer urządzeń - porty com i lpt). Dokładną instrukcję powinieneś także dostać od sprzedawcy. Ten sam port ustawiasz w VAG-COMIE i naciskasz TEST i musi wyskoczyć napis ,,port status OK,,. Interfejs wtedy cały czas wpięty pod komputer, do samochodu niekoniecznie.

Gdy ze sterownikiem silnika się nie łączy to próbuj też z innymi np. ABS, airbag.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 24 mar 2012, 19:55

WIN XP

Prosi mnie właśnie za każdym razem o sterowniki ale niestety nie dostałem ich razem z kablami.

http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 16700.html
http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 92836.html

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 04 kwie 2012, 12:59

witam mam od 2 mies problem z gasnacym autem odrazu mowie ze to nie krokoweic bo po odpieciu tez gasnie od 1,5 roku wywala mi blad halla ale jak wkrece auto na 2 tys obrotow to nie ma bledu ... a jak opadna na wolne to blad halla wyskakuje autko czasem jezdzi super ostatnio 350 km spoko jezdzil a nastepne 50 to byla masakra gasl jak by paliwa nie bylo robil tylko buuuuu i koniec jak odpalilem to normalnie na chwile chodzil ale jak chce ruszyc to gasnie i tak w kolko raz dobrze raz nie .. zminilem filtr paliwa i to samo .. wrzucam tu moje logi moze cos wypatrzycie bo ja juz nie mam koncepcji na to co mu dolega ;( http://speedy.sh/QZsfx/logi.rar
pozdro

[ Dodano: 2012-04-04, 13:02 ]
dreamer sterowniki znajdziesz na stronie producenta napisz na prv jakie to masz sprzety jaki kabel jaki progr jaki win i cos wymyslimy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl