Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Lekkie szarpanie i kontrolka Check Engine.

kimaro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 19 maja 2008, 19:05
Lokalizacja: kalisz

Re: [] Lekkie szarpanie i kontrolka Check Engine.

Post autor: kimaro1 » 14 cze 2009, 13:13

piotr1269 pisze:Witam sznownych kolegow mam problem i niewiem co to moze byc dzis rono jak wyjechalem do pracy po przejechaniu 15km zauwazyle ze autko szrplo pare razy i przestalo myslale ze to nic takiego ale po przejechaniu 200a moze 300 metrow zapalil sie autocheck ,wiec stanolem i zgasilem silnik po odpaleniu ac zgaslo i ruszylem dalej nic sie nie dzialo,po pracy wracalem do domu i znow zaczelo szarpac co jakis czas i po okolo 20km znuw sie zapalil ac wiec stanolem i zgasilem silnik po odpaleniu zgasl ac i nic sie nie dzaialo ,dojechalem do domu koledzy powiedzcie mi co to moze byc bo ja jestem zielony i przestraszony z góry dziekuje.
Witam. Nic dodać nic ująć miałem ten sam problem od kilku tygodni z tym że na początku zdarzało się sporadycznie szarpanie silnikiem i kontrolka check podjechałem do warsztatu i pokazało na błąd wtrysku sterującego mechanik wykasował mi błędy i auto nagle odżyło taki kop jak nigdy dotąd i po przejechaniu około 100 km to samo z tym że zawsze zaczynało się przerywanie jak silnik osiągnoł 90 stopni więc wizyta w warsztacie poraz kolejny z tym że innym i przegląd wszystkich wtyczek i kabli nic nie znależliśmy wag pokazał poraz kolejny błąd wtrysku wymieniliśmy go i problem ustąpił od ręki. Ale żeby nie było tak pięknie to auto załapało lekkiego muła i z tąd pytanie do fachowców czemu? pozdro.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 15:47 przez kimaro1, łącznie zmieniany 1 raz.

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 14 cze 2009, 21:57

witam
skorzystam z tego postu ponieważ u mnie wystepuje lekkie poszarpywanie na 5 biegu przy obrotach ok 1600 - 1800 przy 2000 jest ok tzn mogę trzymac prędkośc i nie czuć szarpania przepływka bosch nastawnik potencjometryczny, brak jakiego kolwiek falowania obrotów na postoju tylko wydaje mi się że za słabo się wkręca na obroty przeczyściłem czujnik predkości obrotowej i troszkę muszę powiedziec pomogło, są takie dni że czuć jakby lekko się wkręcał na obroty a czasami tak topornie, wiem że powinienem podłączyc pod Vaga , miałem uszczelnianą pompę czy przyczyną tego mogą być złe nastawy tzn dawka kąt wtrysku itd czy tylko i wyłącznie nastawnik dodam że odpinałem kostkę predkosciomierza i było jeszcze gorzej dopiero zaczęło szarpac ale po przejechaniu paru kilometrów ustapiło ale był bardzo mułowaty sam nie wiem co o tym sadzic

Awatar użytkownika
Niesamowity90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:28
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Niesamowity90 » 25 mar 2012, 21:34

I ja też się tu podłączę. U mnie z kolei po wymianie jednej żarówki nagle auto zaczęło głośno pracować po dodaniu gazu, zapalała się i gasła ta żółta kontrolka CHECK, też takie szarpanie wystąpiło. W pierwszej chwili, kiedy nie było tej kontrolki pomyślałem, że coś z olejem, ta głośna praca silnika, ale nie, olej był... Czy to możliwe, że od tej żarówki takie objawy? Czyżby też coś z wtryskiem i podłączać do kompa? :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 mar 2012, 22:38

Niesamowity90 pisze: U mnie z kolei po wymianie jednej żarówki nagle auto zaczęło głośno pracować po dodaniu gazu, zapalała się i gasła ta żółta kontrolka CHECK, też takie szarpanie wystąpiło
Na pewno zmiana żarówki nie ma z tym nic wspólnego ...auto pod vaga i zobacz jakie błędy

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 mar 2012, 23:53

Podaj więcej objawów tego szarpania czy to przy jakieś prędkości obrotowej występuje czy cały czas? Auto na przepływomierzu Boscha sądząc po opisie. Na początek możesz sprawdzić opornosc wtrysku sterującego, bezpiecznik z czerwoną nasadka z napisem motor. Najlepiej zapnij pod vaga to będziemy wiedzieli w która stronę iść.

Awatar użytkownika
Niesamowity90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:28
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Niesamowity90 » 26 mar 2012, 00:36

Z tym bezpiecznikiem z nasadką motor może coś być, ruszałem go dziś niechcący, ciemno było więc może coś popsułem. Jutro zajrzę i zobaczę co nabroiłem, dzięki za poradę :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 mar 2012, 12:04

Może nie łączyć i nie będzie przestawiać dynamicznego kąta wtrysku i może być objaw klekotania.

Awatar użytkownika
Niesamowity90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:28
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Niesamowity90 » 26 mar 2012, 14:34

W moim przypadku majstrowanie przy bezpiecznikach było przyczyną. Już wszystko jest git malina :D Dzięki Krzysiek 84, <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 mar 2012, 14:40

Rada na przyszłość to nie majstrówac jak jest ciemno <lupa> . Ważne że chodzi i jest malyna <cieszy>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl