Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[AAH] Problem z układem chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników V6
Artur_Lbn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
Lokalizacja: Lublin

[AAH] Problem z układem chłodzenia

Post autor: Artur_Lbn » 26 mar 2012, 19:05

Na początku chciałbym się przywitać - jestem Artur, mieszkam w Lublinie, niedawno kupiłem Audi 90S B4 2.8 V6 w wersji na rynek USA i posiadam jeszcze BMW E34 525i, ale mowa będzie tu o Audi... Otóż problem polega na tym: kupując auto sprzedający powiedział, że auto się grzeje no to ja pomyślałem, że pewnie termostat jest przycięty i tylko tyle, no to w sobotę zabrałem się za wymianę tegoż termostatu - oczywiście poleciało kilka nieprzyjemnych słów ale dzięki poradom na forum wymieniłem termostat bez rozpinania rozrządu. Po wymianie napełniłem cały układ płynem, wcześniej chłodnicę przepłukałem ale mniejsza z tym, odpaliłem auto, pochodziło trochę powoli wzrastała temperatura nawiew na gorąco ale lipa z kratek leciało jedynie zimne powietrze. Wskazówka wskoczyła na 3/4 skali wentylatory się nie włączyły i wyrzuciło mi 1/2 płynu przez zbiorniczek. Auto chodzi w miarę równo na PB na gazie nie odpalałem jeszcze. Poprzedni właściciel robił remont głowic, wymieniał uszczelniacze, ogólnie zrobiona była obróbka głowic i nowe uszczelki no i nówka rozrząd. Może podpowiecie koledzy od czego zacząć bo nie uśmiecha mi się ściągać głowic i sprawdzać uszczelek - to była by ostateczność. Dodam, że oleju w płynie nie ma i na odwrót również. Bo chyba gdyby były walnięte głowice to poziom płynu w zbiorniczku wzrastał by zaraz po odpaleniu auta, a nie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury???
Ostatnio zmieniony 31 mar 2012, 16:34 przez Artur_Lbn, łącznie zmieniany 2 razy.

alkazz@vp.pl

Post autor: alkazz@vp.pl » 26 mar 2012, 19:22

z tego co mi wiadomo to jest ciśnieniowy układ chłodzenia czy jakos tak korek musi byc zakrecony od zbiorniczka. i trzeba dobrze odpowietrzyc układ, a robi sie to na przsewodzie ktory wychodzi od nagrzewnicy jest taka śrubka z ktorej musi leciec płyn.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 mar 2012, 21:16

Artur_Lbn, na początek _uwaga

objaw jak najbardziej normalny po wymianie termostatu. Masz zapowietrzony układ, w 2.6 dość cięzko go się odpowietrza i płynu można stracić znacznie więcej. próbuj z zakręconym zbiorniczkiem na podwuższonych obrotach silnika. Ja ze swoim walczyłem kiedyś prawie godzinę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl