Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Zle pracuje na ciepłym po odpaleniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Panaspirant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
Lokalizacja: Lublin

[2.0 ABK] Zle pracuje na ciepłym po odpaleniu

Post autor: Panaspirant » 21 mar 2012, 10:26

Witam. Mój problem polega na tym że po odpaleniu ciepłego silnika jak dodam gazu to po prostu muli się i zdycha. Nie chce wejść w obroty i tylko strzela w filtr powietrza ale po kilkunastu sekundach problem ustaje i auto jedzie normalnie. Nieraz jest tak że go zgaszę i odpalę kilka razy i wtedy też zaczyna chodzić normalnie.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 21 mar 2012, 11:10

ja bym obstawiał ,, czujnik Halla'' podobne objawy miałem

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 21 mar 2012, 17:25

ja mam ten sam problem, wiem że mam uszkodzoną sonde lambda i ją odłączyłem i problem zniknął więc do wymiany sonda, ona powinna pracować w zakresie napięcia 0-1V jak jest uszkodzona może wysyłać do kompa sygnał o ujemnym napięciu (u mnie tak w golfie było)

Panaspirant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Panaspirant » 21 mar 2012, 18:16

No dobra. Ale dlaczego problem ustaje po kilkunastu sekundach?
A może ktoś mi poleci dobrego speca z okolicy lubelskiego żeby podpiął pod kompa i był kumaty w ABK.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 21 mar 2012, 20:59

Rownież bym się kierował w strone sondy, możliwe że podaje ci złe wartości, sprubój ją odpiąć i w tedy zapal silnik czy nie będzie lepiej. Sonda jes w układzie wydechowym a wtyczka do jej rozpięcia pod maską.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 22 mar 2012, 00:15

zrób tak jak koledzy wyżej piszą odepnij wtyczke od sondy i odpal,a sama sonda u Ciebie w ABK w kręcona jest w katalizator.Sprawdź jeszcze niebieski czujnik czy nie jest czasem padnięty, oporność na ciepłym silniku powinna mieścić się miedzy 200-300 Ohm,zaś na zimnym silniku 2000-3000 Ohm.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 22 mar 2012, 00:56

sonda lambda stoi na bogatej i taki bedzie efekt

Panaspirant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Panaspirant » 27 mar 2012, 18:23

Zrobiłem tak jak mówiliście. Ale po odpięciu sondy zauważyłem że auto zaczęło chodzić jeszcze gorzej. Potem odpiąłem wtyczkę od przepływomierza powietrza i problem zniknął. Ale czy to na pewno on jest padnięty czy coś mu daje złe parametry i dlatego tak się dzieje? Z odpiętą wtyczką to chyba jazda nie wskazana chociaż auto chodzi dużo lepiej?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 mar 2012, 18:42

Panaspirant pisze:Potem odpiąłem wtyczkę od przepływomierza powietrza i problem zniknął.
u mnie po odpięciu wtyczki od przepływomierza auto zgasło i nie dało się odpalić

Panaspirant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Panaspirant » 27 mar 2012, 19:08

kolego z Zamościa a znasz może kogoś co zna się na tych silnikach z naszej okolicy?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 mar 2012, 19:17

Panaspirant pisze:kolego z Zamościa a znasz może kogoś co zna się na tych silnikach z naszej okolicy?
niestety nie :-( ,

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 27 mar 2012, 22:15

Panaspirant, masz LPG ??
Poszukaj w necie jakie parametry ma mieć przepływomierz, rezystancja (opór) czujnika temp. zasysanego powietrza na 1 i 4 wartości takie same na niebieskiego czujnika temp. płynu chłodzącego tj. Obrazek
wtyczka odpięta i rezystancja klapki piny 3 i 4 wartość 560 - 1600 ohm
Na pinach 2 i 4 mierzy się napięcie zależne od wychylenia klapki w przepływce zakres 0,5V do 4,5V wtyczka wpięta i przekręcona stacyjka wymontuj filtra lub całą przepływkę żebyś mógł swobodnie pacem zmieniać położenie klapki, musi ona swobodnie chodzić bez żadnych zcięć.
Podepnij też VAG poda jakie błędy są.

Panaspirant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Panaspirant » 03 kwie 2012, 19:48

Szukam dobrego speca z okolic lubelskiego który podepnie auto pod komputer i powie co jest nie tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl