[B3 2,3 NG] Bierze olej - powód?
[B3 2,3 NG] Bierze olej - powód?
Pytanie raczej czysto teoretyczne - jakie mogą być przyczyny brania oleju przez ten silniczek?
uszczelniacze zaworowe? uszczelki silnika?
Spotkałem się już kilka razy na tym forum, że NG z racji na wtrysk mechaniczny lubi sie rozszczelnić? CO TO ZNACZY? Gdzie się dokładnie lubi rozszczeknić? No i czy jest na to rada?
uszczelniacze zaworowe? uszczelki silnika?
Spotkałem się już kilka razy na tym forum, że NG z racji na wtrysk mechaniczny lubi sie rozszczelnić? CO TO ZNACZY? Gdzie się dokładnie lubi rozszczeknić? No i czy jest na to rada?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Sam materiał to ok. 550 zł Jeśli będzie chciał zmieniać również zawory to jeszcze ok. 300 zł. Do tego robota głowicy jakieś 200 no i robocizna za zdjęcie i założenie czapki.master72 pisze:ps . sama głowica - chyba trochę mniej , zresztą zależy od warsztatu
Niedawno robiłem swoją . W cenach już uwzględniłem, że NG to 5 cylindrów.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
master72, Jak już będzie miał zwaloną czapkę to moim zdaniem warto zrobić gruntowny remont głowicy łącznie z wymianą prowadnic zaworowych, docieraniem gniazd itd. Jak się okaże, że zawory (trzonki) też są zużyte to można i zawory zmienić, ale nie pisałem, że to konieczne. Pozostałe koszty materiału to uszczelki, uszczelniacze, króćce wodne, szpilki do głowicy, płyn chłodzący (warto przy okazji go zmienić). Tak się zdaje, że to niewiele ale w sumie robi się z tego spory wydatek.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
yhm, kolega dobrze mówi. To pierwsze co należy wymienić. lata robie swoje a to tylko zwykłe gumki, które sztywnieją i słabo zgarniają oliwę. Zdecydowanie spalanie oliwy spadnie po wymianie uszczelniaczy.master72 pisze:przez uszczelniacze wciągał mi 1litr na 1000 km
Jeśli przy 10 000 km bierze poltora litra to nic nie robić i jeżdzić dalej.
Danek - zgadzam się z tobą . zawsze trzeba się liczyć z dodatkowymi kosztami . moim zdaniem w "starszym" samochodzie nie ma co przesadzać z wymianami , po za tym wg. mnie jakość części produkowanych obecnie jest dużo gorsza niż tych sprzed 10 - 20 lat.
wracając do tematu samo sprawdzenie głowicy ciśnieniowo może kosztować kilkaset złotych .
Cobra jeżeli np. czasem kręcisz po czerwonym polu obrotomierza to takie zużycie oleju jest wręcz idealne :mrgreen:
wracając do tematu samo sprawdzenie głowicy ciśnieniowo może kosztować kilkaset złotych .
Cobra jeżeli np. czasem kręcisz po czerwonym polu obrotomierza to takie zużycie oleju jest wręcz idealne :mrgreen:
Problem w tym, że to nie moje autko (jeszcze), a innego właściciela. I tak się właśnie zastanawiałem ile ewentualna zabawa z tym by mnie wyniosła... ale z doświadczenia wiem że 1,5litra na 10000km to nie jest tak dużo...
Dzięki Panowie, zobaczę jeszcze jakim olejem jest zalewany, czy są widoczne wycieki itp
Dzięki Panowie, zobaczę jeszcze jakim olejem jest zalewany, czy są widoczne wycieki itp
No u mnie w 1.8 zżerał litr na 1000 i to bez wzgledu na to czy trasa czy miasto,czy katowany czy oszczedzany.
Proba olejowa wskazywala na glowice,wyjalem silnik, zdjalem glowice,wymienilem wszystkie uszczelnienia w calym silniku nie pomijajac uszczelniaczy i teraz od wymiany do wymiany ubywa ok 100-150ml. Kurcze szkoda ze w audi 8v/10v nie da sie wymienic uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.W polonezie dało sie to zrobic
Proba olejowa wskazywala na glowice,wyjalem silnik, zdjalem glowice,wymienilem wszystkie uszczelnienia w calym silniku nie pomijajac uszczelniaczy i teraz od wymiany do wymiany ubywa ok 100-150ml. Kurcze szkoda ze w audi 8v/10v nie da sie wymienic uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.W polonezie dało sie to zrobic