b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !
Bzdura. Nikt jeszcze w tym temacie nie nazwał rzeczy po imieniu. Chłopak przykręcił turbo do kolektora, w marny sposób doprowadził smarowanie oleju do turba, nie zrobił porządnego dolotu z intercoolerem i co najgorsze...nie zrobił nic w kierunku sterowania silnikiem na doładowaniu,zero kontroli składu mieszanki itp... Czy taki drut-mod może stworzyć opinię o silniku ABK i sensowności turbienia takiego silnika? Od początku projekt skazany na zagładę. Nie mogło być inaczej.
no dobrze koledzy a powiedzcie mi z waszego punktu widzenia bo zapewne siedzicie glebiej w temacie niz ja....jest sens robienia takiego moda do ABK? bo ile watkow i artykulow przeczytalem na ten temat to kazdy sceptycznie do tego podchodzi i wszyscy mowia ze to gra nie warta swieczki! a na przykladzie kolegi marioT zrobienie z sensem turba do ABK tak jak bog przykazal ma to jakas racje bytu czy raczej slabo? chcialbym na motorze zrobic chociaz z 10 tys. km :D czy raczej odrazu myslec o swapie :mrgreen:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Oczywiscie ze sie da, jestem pewnien ze w budzecie około 2-3 tys zł. da sie zrobić bezawaryjne turbo ABK. Nie jest to moze bezsensowne poprostu nikt tego szlaku dobrze nie przetarł.
Podstawowe sprawy to:
-dobrać turbo do pojemności
-dobrać FMIC
-zrobić kolektor wydechowy z prawdziwego zdarzenia
- poprawić układ paliwowy (wieksze wtryski lub mocniejsza pompa, inny regulator)
- zaingerować w układ elektroniczny dopasowując do turbo
- jakiś wskaźnik EGT, boost i ewentualnie knock sensor
-zrobienie odmy
-i jeszcze jakieś orurowanie z prawdziwego zdarzenia z rur nierozciagliwych
Podejrzewam ze cos jesczze zapomniałem. Sam pomysł turbo ABK nie jest głupi, ze wzgledu na to ze za czapke drobnych mozna go kupić w razie fuckupa.
Najlepiejbyłoby zrobić miks ABT+ABK tzn tłoki z ABT blok z ABK z knock sensorem, nattyskiem na denka i chłodniczką oleju idealnie byłoby znaleść jescze jakieś lepsze korby i zrobić fajny wałek, ale to juz koszta....
Prawda jest taka ze za około 3-4 kzł zamontujesz AEBa i nawet dobrze bedzie to latać.
Podstawowe sprawy to:
-dobrać turbo do pojemności
-dobrać FMIC
-zrobić kolektor wydechowy z prawdziwego zdarzenia
- poprawić układ paliwowy (wieksze wtryski lub mocniejsza pompa, inny regulator)
- zaingerować w układ elektroniczny dopasowując do turbo
- jakiś wskaźnik EGT, boost i ewentualnie knock sensor
-zrobienie odmy
-i jeszcze jakieś orurowanie z prawdziwego zdarzenia z rur nierozciagliwych
Podejrzewam ze cos jesczze zapomniałem. Sam pomysł turbo ABK nie jest głupi, ze wzgledu na to ze za czapke drobnych mozna go kupić w razie fuckupa.
Najlepiejbyłoby zrobić miks ABT+ABK tzn tłoki z ABT blok z ABK z knock sensorem, nattyskiem na denka i chłodniczką oleju idealnie byłoby znaleść jescze jakieś lepsze korby i zrobić fajny wałek, ale to juz koszta....
Prawda jest taka ze za około 3-4 kzł zamontujesz AEBa i nawet dobrze bedzie to latać.
Jasne, że jest sens. Silniki w technologii dwu-zaworowej mają fajną charakterystykę. Lepiej jadą dołem niż cztery zawory na cylinder. Są fajne na trasy i do miejskiego upalania. Jest tylko jeden wymóg...za 500PLN tego nie zrobisz.
Licząc po najmniejszej linii oporu do ABK:
- kolektor wydechowy z 10V turbo R5 z wastegate i turbosprężarką K24 - 400-800,
- przewody zasilające i powrotne oleju - 60-150,
- uszczelki - miski, kol wydechowego, ssącego, pod turbo i za turbo - 100,
- większe wtryski - 200-600,
- kawałek wydechu - 100,
- intercooler- 100-400,
- DV lub BOV - 50-350,
- dolot - 200 - 1000,
- sterowanie - 450-1500,
A tak naprawdę powinniśmy:
- zdjąć głowicę i zrobić jej pełną regenerację - 250-400,
- odprężyć silnik uszczelką stalową lub dwiema - 120-240,
- nowe śruby głowicy - 60-100
- zajrzeć do panewek i ewentualnie je wymienić - ok 100
- kupić o świece zapłonowe o stopień zimniejsze od seryjnych - 100.
- przygotować się na wymianę sprzęgła.
- zapłacić godnie dla warsztatu.
Licząc po najmniejszej linii oporu do ABK:
- kolektor wydechowy z 10V turbo R5 z wastegate i turbosprężarką K24 - 400-800,
- przewody zasilające i powrotne oleju - 60-150,
- uszczelki - miski, kol wydechowego, ssącego, pod turbo i za turbo - 100,
- większe wtryski - 200-600,
- kawałek wydechu - 100,
- intercooler- 100-400,
- DV lub BOV - 50-350,
- dolot - 200 - 1000,
- sterowanie - 450-1500,
A tak naprawdę powinniśmy:
- zdjąć głowicę i zrobić jej pełną regenerację - 250-400,
- odprężyć silnik uszczelką stalową lub dwiema - 120-240,
- nowe śruby głowicy - 60-100
- zajrzeć do panewek i ewentualnie je wymienić - ok 100
- kupić o świece zapłonowe o stopień zimniejsze od seryjnych - 100.
- przygotować się na wymianę sprzęgła.
- zapłacić godnie dla warsztatu.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
ha no to mam juz + do przodu bo glowice mialem regenerowana max z 1,5 roku temu a do tego wszystkiego sprzeglo i tak musze wymienic i tak bo juz mam padaczke a jak juz bede mial skrzynie na ziemi to odrazu musze powymieniac wszystkie gumki, poduszki oslonki na przeguby itd. szkoda ze nie ma juz takiego gotowego moda z fotkami zeby podgladnac co i jak...ale z tego co kolega kefirsky, mowi idac po najmniejszej lini oporu to granica zdrowego rozsadku(pln-y) jest jeszcze do zaakceptowania...a powiedz mi jeszcze kolego czy kolektor wydechowy z 10V R5 do mnie podejdzie? bo nie wiem czy dobrze rozumuje ale on jest z 5 garkow tak? a ja mam tylko 4 i przydaly by sie jeszcze ze 4 :mrgreen: <ok>
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a powiedzcie mi jeszcze koledzy czy lepiej sie pakowac w turbawke czy moze w kompresor? ale z tego co kolega kefirsky, mowi to zaczynam kompletowac po malu graty do moda a jeszcze tak na marginesie to lepiej bawic sie z ABK czy w swapa np. 1.8T? kiedys gdzies wyczytalem ze nie ma wiekszych problemow z wlozeniem 1.8 do naszych audioli:) poza tym chyba w cabrio pod koniec produkcji juz pakowali seryjnie takie motory do B4 czy sie myle?