Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
piox2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 26 lut 2010, 23:12
Lokalizacja: BSU 68LC

Post autor: piox2 » 26 mar 2012, 19:34

Najnowsze info - korba pękła ;)

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 27 mar 2012, 15:16

przykro bo zapowiadalo sie ciekawie...jednak to prawda co mowia...ABK to dobra maszyna do przemieszczania sie z pkt. A do pkt. B a nie do modow a szkoda :-|

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 27 mar 2012, 16:13

Bzdura. Nikt jeszcze w tym temacie nie nazwał rzeczy po imieniu. Chłopak przykręcił turbo do kolektora, w marny sposób doprowadził smarowanie oleju do turba, nie zrobił porządnego dolotu z intercoolerem i co najgorsze...nie zrobił nic w kierunku sterowania silnikiem na doładowaniu,zero kontroli składu mieszanki itp... Czy taki drut-mod może stworzyć opinię o silniku ABK i sensowności turbienia takiego silnika? Od początku projekt skazany na zagładę. Nie mogło być inaczej.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 mar 2012, 16:55

Kef było to pisane ale właściciel był mądrzejszy. I wie lepiej. Każdy czekał kiedy to wybuchnie. Bo to akurat było oczywiste :mrgreen:

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 27 mar 2012, 17:37

no dobrze koledzy a powiedzcie mi z waszego punktu widzenia bo zapewne siedzicie glebiej w temacie niz ja....jest sens robienia takiego moda do ABK? bo ile watkow i artykulow przeczytalem na ten temat to kazdy sceptycznie do tego podchodzi i wszyscy mowia ze to gra nie warta swieczki! a na przykladzie kolegi marioT zrobienie z sensem turba do ABK tak jak bog przykazal ma to jakas racje bytu czy raczej slabo? chcialbym na motorze zrobic chociaz z 10 tys. km :D:D czy raczej odrazu myslec o swapie :mrgreen:

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 mar 2012, 18:05

Oczywiscie ze sie da, jestem pewnien ze w budzecie około 2-3 tys zł. da sie zrobić bezawaryjne turbo ABK. Nie jest to moze bezsensowne poprostu nikt tego szlaku dobrze nie przetarł.
Podstawowe sprawy to:
-dobrać turbo do pojemności
-dobrać FMIC
-zrobić kolektor wydechowy z prawdziwego zdarzenia
- poprawić układ paliwowy (wieksze wtryski lub mocniejsza pompa, inny regulator)
- zaingerować w układ elektroniczny dopasowując do turbo
- jakiś wskaźnik EGT, boost i ewentualnie knock sensor
-zrobienie odmy
-i jeszcze jakieś orurowanie z prawdziwego zdarzenia z rur nierozciagliwych

Podejrzewam ze cos jesczze zapomniałem. Sam pomysł turbo ABK nie jest głupi, ze wzgledu na to ze za czapke drobnych mozna go kupić w razie fuckupa.

Najlepiejbyłoby zrobić miks ABT+ABK tzn tłoki z ABT blok z ABK z knock sensorem, nattyskiem na denka i chłodniczką oleju idealnie byłoby znaleść jescze jakieś lepsze korby i zrobić fajny wałek, ale to juz koszta....


Prawda jest taka ze za około 3-4 kzł zamontujesz AEBa i nawet dobrze bedzie to latać.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 27 mar 2012, 18:08

Jasne, że jest sens. Silniki w technologii dwu-zaworowej mają fajną charakterystykę. Lepiej jadą dołem niż cztery zawory na cylinder. Są fajne na trasy i do miejskiego upalania. Jest tylko jeden wymóg...za 500PLN tego nie zrobisz.

Licząc po najmniejszej linii oporu do ABK:
- kolektor wydechowy z 10V turbo R5 z wastegate i turbosprężarką K24 - 400-800,
- przewody zasilające i powrotne oleju - 60-150,
- uszczelki - miski, kol wydechowego, ssącego, pod turbo i za turbo - 100,
- większe wtryski - 200-600,
- kawałek wydechu - 100,
- intercooler- 100-400,
- DV lub BOV - 50-350,
- dolot - 200 - 1000,
- sterowanie - 450-1500,

A tak naprawdę powinniśmy:
- zdjąć głowicę i zrobić jej pełną regenerację - 250-400,
- odprężyć silnik uszczelką stalową lub dwiema - 120-240,
- nowe śruby głowicy - 60-100
- zajrzeć do panewek i ewentualnie je wymienić - ok 100
- kupić o świece zapłonowe o stopień zimniejsze od seryjnych - 100.
- przygotować się na wymianę sprzęgła.
- zapłacić godnie dla warsztatu.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 mar 2012, 18:31

Teoretyzujac to mozna znalesc lepsze sprezarki do tego silnika w mniejszej kasie z DV i wastegate ale nie o to tu chodzi ;)

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 27 mar 2012, 18:41

Oczywiście...np. turbosprężarkę z AEB - 1.8 20VT, ale do tego jeszcze kombinacja z kolektorem wydechowym...a to już tańsze nie będzie.

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 27 mar 2012, 19:38

ha no to mam juz + do przodu bo glowice mialem regenerowana max z 1,5 roku temu a do tego wszystkiego sprzeglo i tak musze wymienic i tak bo juz mam padaczke :-/ :D a jak juz bede mial skrzynie na ziemi to odrazu musze powymieniac wszystkie gumki, poduszki oslonki na przeguby itd.:) szkoda ze nie ma juz takiego gotowego moda z fotkami zeby podgladnac co i jak...ale z tego co kolega kefirsky, mowi idac po najmniejszej lini oporu to granica zdrowego rozsadku(pln-y) jest jeszcze do zaakceptowania...a powiedz mi jeszcze kolego czy kolektor wydechowy z 10V R5 do mnie podejdzie? bo nie wiem czy dobrze rozumuje ale on jest z 5 garkow tak? a ja mam tylko 4 i przydaly by sie jeszcze ze 4 :mrgreen: <ok>

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 27 mar 2012, 19:55

Kolektor wydechowy z silnika 10V turbo KG/MC pasuje po obcięciu jednego kanału i zaślepieniu go. Taki sam patent działa w 16V. Kolektor wydechowy z 20V turbo po obcięciu jednego kanału pasi i się sprawdza w projektach.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 mar 2012, 00:16

A skad pewność ze pasuje do głowicy 8v?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 28 mar 2012, 00:59

Bo w przeciwieństwie do autora tematu twierdzącego,że to jedyny w Polsce projekt...miałem okazję wgryźć sie w temat wcześniej.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 28 mar 2012, 06:24

Ciekawy pomysł kefirsky, jak myślisz, jakim momentem i hp by to pluło zakładając, że mamy k03 z aeb na booscie 1 bar z dv 710n?

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 28 mar 2012, 09:33

a powiedzcie mi jeszcze koledzy czy lepiej sie pakowac w turbawke czy moze w kompresor? ale z tego co kolega kefirsky, mowi to zaczynam kompletowac po malu graty do moda :) a jeszcze tak na marginesie to lepiej bawic sie z ABK czy w swapa np. 1.8T? kiedys gdzies wyczytalem ze nie ma wiekszych problemow z wlozeniem 1.8 do naszych audioli:) poza tym chyba w cabrio pod koniec produkcji juz pakowali seryjnie takie motory do B4 czy sie myle?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl