[1.8S JN/1.8E DZ] Różnica mocy
[1.8S JN/1.8E DZ] Różnica mocy
Chciałem się zapytać na czym silnik 1.8S traci aż 22 KM w stosunku do 1.8E. Rozumiem, że katalizator może zabrać max do 10 KM, ale 22? Czyżby K-Jetronic miał taką przewagę nad KE-Jetronic? Czyżby miał w ogóle przewagę? Może coś jest źle napisane w specyfikacjach? Może 1.8S ma po prostu jednopunktowy wtrysk? Wyjaśni mi to ktoś? Z góry dziękuje.
Edit by Stifan:
Dotarłem do specyfikacji tych silników na stronie http://www.automobile-catalog.com/list-audi.html i wynika z niej, że:
1.8S JN Bosch Mono-Jetronic (To jednak dane silnika PM)
1.8E DZ Bosch KE-Jetronic
Czyli wychodzi na to, że PM jest na jednopunkcie, a 1.8E DZ na wielopunkcie - oba na mechanicznym, z tym że DZ ma elektryczne sterowanie zmiany ciśnienia paliwa. Dobrze zrozumiałem?
Ciekawostką jest też, że do 1990 produkowano wersje quattro również z silnikiem 1.8 S na gaźniku (jak się nie myle oznaczenia (JV, NE), czego nie mogłem wyczytać na polskich stronach.
Edit by Stifan:
Dotarłem do specyfikacji tych silników na stronie http://www.automobile-catalog.com/list-audi.html i wynika z niej, że:
1.8S JN Bosch Mono-Jetronic (To jednak dane silnika PM)
1.8E DZ Bosch KE-Jetronic
Czyli wychodzi na to, że PM jest na jednopunkcie, a 1.8E DZ na wielopunkcie - oba na mechanicznym, z tym że DZ ma elektryczne sterowanie zmiany ciśnienia paliwa. Dobrze zrozumiałem?
Ciekawostką jest też, że do 1990 produkowano wersje quattro również z silnikiem 1.8 S na gaźniku (jak się nie myle oznaczenia (JV, NE), czego nie mogłem wyczytać na polskich stronach.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 13:36 przez Stifan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem, wiem że to silniki wspólne dla koncernów Audi i VW. To itd. zinterpretowałem jako, że różnic jest więcej. Czyli lepszy wtrysk, ale słabszy stopień sprężania, do tego katalizator i mamy 22 KM mniej? A może KE wcale nie jest lepszym wtryskiem od K? "Lepszy" mam na myśli osiągi. Co do różnic wałka, to jeśli głowica inna, to wałek też.
DZ ma wiekszy stopień sprężania, nie ma katalizatora, wtrysk nie jest lepszy tylko różni sie troche od KE-Jetronica bo nie ma np. sterowania sondą lambda itd. W DZ masz kolekor wydechowy cos na kształt 4-2-1 a w JN 4-1. Ojciec miał DZ i chodziło to jak 2,0 115km, czuć było różnice w stosunku do JN.Stifan pisze:Czyli lepszy wtrysk, ale słabszy stopień sprężania, do tego katalizator i mamy 22 KM mniej?