Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8S JN/1.8E DZ] Różnica mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

[1.8S JN/1.8E DZ] Różnica mocy

Post autor: Stifan » 27 mar 2012, 00:21

Chciałem się zapytać na czym silnik 1.8S traci aż 22 KM w stosunku do 1.8E. Rozumiem, że katalizator może zabrać max do 10 KM, ale 22? Czyżby K-Jetronic miał taką przewagę nad KE-Jetronic? Czyżby miał w ogóle przewagę? Może coś jest źle napisane w specyfikacjach? Może 1.8S ma po prostu jednopunktowy wtrysk? Wyjaśni mi to ktoś? Z góry dziękuje.

Edit by Stifan:

Dotarłem do specyfikacji tych silników na stronie http://www.automobile-catalog.com/list-audi.html i wynika z niej, że:

1.8S JN Bosch Mono-Jetronic (To jednak dane silnika PM)
1.8E DZ Bosch KE-Jetronic

Czyli wychodzi na to, że PM jest na jednopunkcie, a 1.8E DZ na wielopunkcie - oba na mechanicznym, z tym że DZ ma elektryczne sterowanie zmiany ciśnienia paliwa. Dobrze zrozumiałem?

Ciekawostką jest też, że do 1990 produkowano wersje quattro również z silnikiem 1.8 S na gaźniku (jak się nie myle oznaczenia (JV, NE), czego nie mogłem wyczytać na polskich stronach.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 13:36 przez Stifan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 mar 2012, 16:37

Stifan pisze:Czyli wychodzi na to, że JN jest na jednopunkcie,
JN to wielowtrysk KE-Jetronic, a DZ to też wielowtrysk K-Jetronic

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 28 mar 2012, 02:18

Co więc z kwestią poruszoną w temacie? Mam rozumieć, że nowocześniejszy wtrysk wielopunktowy generuje o 22 KM mniejszą moc niż starszy wtrysk wielopunktowy? Specyfikacje polskich stron znam - napisałem. Interesuje mnie zagadnienie "dlaczego", a nie "bo tak".

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 mar 2012, 07:05

Dlaczego nie wiem, nie jestem mechanikiem napisałem tylko sprostowanie do Twojego postu, że JN nie jest wtryskiem jednopunktowym.
Wiem też że silnik DZ ma odrobinę większe ciśnienie sprężania od JN ale czy to daje mu te 22 KM więcej, nie wiem :?:

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 28 mar 2012, 13:34

Faktycznie, stopnie sprężania różnią się. W takim razie wie ktoś dlaczego? Inne głowice? Hamował ktoś kiedyś ten silnik?

Poprawiam, że Mono-Jetronic odnosił się do silnika PM.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 mar 2012, 20:37

Inne głowice, wałek, wydech wtrysk itd.

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 28 mar 2012, 22:29

Poważnie? Że też Niemcom chciało się produkować każdą wersje na innych podzespołach.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 mar 2012, 22:52

Przecież te wszystkie 1,8 różnią sie praktycznie tylko głowica i układem zasilania, i dodatkowo wystepowały w VW bo taki 1,8 112KM (w audi DZ) to jeździł i w Golfie GTI i B3 i wcześniej w B2 GTE.

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 28 mar 2012, 23:04

Wiem, wiem że to silniki wspólne dla koncernów Audi i VW. To itd. zinterpretowałem jako, że różnic jest więcej. Czyli lepszy wtrysk, ale słabszy stopień sprężania, do tego katalizator i mamy 22 KM mniej? A może KE wcale nie jest lepszym wtryskiem od K? "Lepszy" mam na myśli osiągi. Co do różnic wałka, to jeśli głowica inna, to wałek też.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 29 mar 2012, 17:03

Stifan pisze:Czyli lepszy wtrysk, ale słabszy stopień sprężania, do tego katalizator i mamy 22 KM mniej?
DZ ma wiekszy stopień sprężania, nie ma katalizatora, wtrysk nie jest lepszy tylko różni sie troche od KE-Jetronica bo nie ma np. sterowania sondą lambda itd. W DZ masz kolekor wydechowy cos na kształt 4-2-1 a w JN 4-1. Ojciec miał DZ i chodziło to jak 2,0 115km, czuć było różnice w stosunku do JN.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl