Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi B3 Coupe 2.0E, problem z badaniem technicznym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Seba83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:50

Audi B3 Coupe 2.0E, problem z badaniem technicznym

Post autor: Seba83 » 26 mar 2012, 14:42

Witam,

W lutym zakupiłem autko sprowadzone z Niemiec. Dziś byłem na badaniu technicznym i go nie przeszło, notując ogromne wartości emisji spalin (coś kolo 8, podczas gdy powinno być chyba ok. 0,5). Dodam że auto pali sporo, w mieście ok 15 litrów.
Nie znam się na tych autach i nie wiem jaka może być przyczyna. Facet na badaniu powiedział że może to sonda. Jak myślicie?

I czy ktoś zna się akurat na tym modelu i może coś powiedzieć o jego specyfice, awaryjności etc.

Dzięki!

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 26 mar 2012, 19:41

Jak się nie mylę to kod silnika ABK ale na mechanicznym wtrysku?
Jak tak to trzeba jechać do gazownika i mu wyregulować na podstawie spalin. Według mnie powinno być 0,8.
Wrzuć zdjęcie silnika.

Seba83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:50

Post autor: Seba83 » 28 mar 2012, 16:01

Nie wiem jaki kod silnika, ale zgadza się mechaniczny wtrysk K-Jetronic.

I mam jeszcze jedno pytanie, to będzie pierwsza rejestracja auta w PL, czy wobec braku katalizatora (bo chyba nie ma) nie będzie z tym problemów?

[ Dodano: 2012-03-28, 16:08 ]
Silnik: Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 mar 2012, 17:22

To z całą pewnością nie ABK, to będzie raczej 3A albo AAD ale oba miały katalizatory, chyba że ktoś go wywalił.
rafalaudi1 pisze:Jak tak to trzeba jechać do gazownika i mu wyregulować na podstawie spalin.
a po co do gazownika, kolega nic nie pisał że gaz posiada

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 28 mar 2012, 18:40

Sprawdź vagiem lub miernikiem (napięcie na czarnym kablu powinno się zmieniać sinusoidalnie od 0-1V) czy sonda jest sprawna może to być powodem takiej emisji spalin. Ale wydaje mi się że możesz nie mieć katalizatora.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 28 mar 2012, 20:15

PieterB, Bo ten wtrysk reguluje się na analizatorze spalin.

[ Dodano: 2012-03-28, 20:18 ]
m@x1313, Vagiem to może sobie sprawdzać pogodę a nie kompa w tym silniku.
Musi jechać na analizator spalin i wyregulować wtrysk kluczem imbusowym nr 3.
Sonda też może spowodować skoki spalania.
Prawda jest taka że trzeba jechać do gazownika a on sprawdzi sondę i spaliny.
WStrsyk mechaniczny to ciężka sprawa.

[ Dodano: 2012-03-28, 20:31 ]
Obrazek
tu masz narysowane gdzie znajduje się regulacja wtrysku i mieszanki.
NIGDY NIE USTAWIAJ NA OKO BO BEDZIESZ MIAŁ SPORY PROBLEM CZYLI NIE ODPALI.
Otwór do regulacji znajduje się pomiędzy gumą która idzie do kolektora a przewodami którymi idzie paliwo do wtryskiwaczy w kolektorze.
Jest to bardzo delikatne ustrojstwo więc nie pozwól aby brał się za to jakiś partacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl