Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi B3 Coupe 2.0E, problem z badaniem technicznym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Seba83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:50

Audi B3 Coupe 2.0E, problem z badaniem technicznym

Post autor: Seba83 » 26 mar 2012, 14:42

Witam,

W lutym zakupiłem autko sprowadzone z Niemiec. Dziś byłem na badaniu technicznym i go nie przeszło, notując ogromne wartości emisji spalin (coś kolo 8, podczas gdy powinno być chyba ok. 0,5). Dodam że auto pali sporo, w mieście ok 15 litrów.
Nie znam się na tych autach i nie wiem jaka może być przyczyna. Facet na badaniu powiedział że może to sonda. Jak myślicie?

I czy ktoś zna się akurat na tym modelu i może coś powiedzieć o jego specyfice, awaryjności etc.

Dzięki!

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 26 mar 2012, 19:41

Jak się nie mylę to kod silnika ABK ale na mechanicznym wtrysku?
Jak tak to trzeba jechać do gazownika i mu wyregulować na podstawie spalin. Według mnie powinno być 0,8.
Wrzuć zdjęcie silnika.

Seba83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:50

Post autor: Seba83 » 28 mar 2012, 16:01

Nie wiem jaki kod silnika, ale zgadza się mechaniczny wtrysk K-Jetronic.

I mam jeszcze jedno pytanie, to będzie pierwsza rejestracja auta w PL, czy wobec braku katalizatora (bo chyba nie ma) nie będzie z tym problemów?

[ Dodano: 2012-03-28, 16:08 ]
Silnik: Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 mar 2012, 17:22

To z całą pewnością nie ABK, to będzie raczej 3A albo AAD ale oba miały katalizatory, chyba że ktoś go wywalił.
rafalaudi1 pisze:Jak tak to trzeba jechać do gazownika i mu wyregulować na podstawie spalin.
a po co do gazownika, kolega nic nie pisał że gaz posiada

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 28 mar 2012, 18:40

Sprawdź vagiem lub miernikiem (napięcie na czarnym kablu powinno się zmieniać sinusoidalnie od 0-1V) czy sonda jest sprawna może to być powodem takiej emisji spalin. Ale wydaje mi się że możesz nie mieć katalizatora.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 28 mar 2012, 20:15

PieterB, Bo ten wtrysk reguluje się na analizatorze spalin.

[ Dodano: 2012-03-28, 20:18 ]
m@x1313, Vagiem to może sobie sprawdzać pogodę a nie kompa w tym silniku.
Musi jechać na analizator spalin i wyregulować wtrysk kluczem imbusowym nr 3.
Sonda też może spowodować skoki spalania.
Prawda jest taka że trzeba jechać do gazownika a on sprawdzi sondę i spaliny.
WStrsyk mechaniczny to ciężka sprawa.

[ Dodano: 2012-03-28, 20:31 ]
Obrazek
tu masz narysowane gdzie znajduje się regulacja wtrysku i mieszanki.
NIGDY NIE USTAWIAJ NA OKO BO BEDZIESZ MIAŁ SPORY PROBLEM CZYLI NIE ODPALI.
Otwór do regulacji znajduje się pomiędzy gumą która idzie do kolektora a przewodami którymi idzie paliwo do wtryskiwaczy w kolektorze.
Jest to bardzo delikatne ustrojstwo więc nie pozwól aby brał się za to jakiś partacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl