Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

[b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny

Post autor: Paweeel822 » 26 mar 2012, 22:01

Wiem ze tematów było sporo ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Mam silnik 1V z golfa 2 silnik ten posiada turbo kk14 i pompe wtryskowa od mojego poprzedniego silnika 1.6D JK. W pompie trochę zwiększyłem dawkę paliwa i samochód nawet dobrze przyspiesza, ale gdy podkręcę jeszcze odrobinę to jeszcze lepiej się zbiera ale juz niezle dymi... chcialbym dlatego lekko zwiekszyc cisnienie w turbinie ale nie za bardzo wiem jak. Nie mam manometru, tzn mam ale taki od sprężarki i ma skale do 8barow chyba i on raczej nie podejdzie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny

Post autor: Krzysiek 84 » 26 mar 2012, 22:39

Paweeel822 pisze: Nie mam manometru, tzn mam ale taki od sprężarki i ma skale do 8barow chyba i on raczej nie podejdzie?
Lepiej żebys kupił taki do 2 barów , będziesz miał dokładniejsze wskazania i bardziej wyraźne do odczytania.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 26 mar 2012, 22:44

Bez manometru to raczej nie zabieraj się do regulacji turbo. 8 bar skala to mało dokładny pomiar będzie, chociaż ja posługuję się takim z Gazpromu ze skalą 6 bar ale jest duży i bardzo precyzyjny.
Co do regulacji kiedyś w moim Golfiku uzyskałem bez trudu nawet 1 bar ale przy wyższych obr. dopiero. Ostatecznie zostawiłem na 0,7. Sama regulacja polegała na wykręceniu lub wkręceniu śrubki (dokładnie nie pamiętam) w gruszce przy turbinie. Potrzebny był klucz płaski oczkowy i imbusowy.
Zobacz tutaj:
http://imageshack.us/photo/my-images/214/img1126e.jpg/

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 26 mar 2012, 22:48

no ok rozumiem, a jak ten manometr podłączyć? (gdzie)

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 26 mar 2012, 22:50

Ja podłączałem do takiego króćca na aluminiowym kolanku dolotu zaślepionym takim czopkiem gumowym.

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 26 mar 2012, 22:52

Ciekawe czy ja mam coś takiego... jutro popatrzę

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 27 mar 2012, 21:11

Kolego poszukaj pompy z prawdziwego TD z LDA, bo na takiej z 1,6D troche koni ginie.

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 27 mar 2012, 22:42

no tak wiem, narazie nie mam funduszy... A oryginalna pompa z 1v ma tloczki 8 mm wiec juz moja z jk jest lepsza:)

[ Dodano: 2012-03-27, 22:46 ]
Wracając do tematu to nie znalazłem żadnego miejsca gdzie można by bylo podłączyć manometr... Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie - czy jest u mnie takie cos jak zawor bezpieczeństwa? Bo zauważyłem dzisiaj ze np na 3 biegu turbo ciągnie tylko do 4,2tys obrotów a potem jakby przestawało... Jeżeli jest taki zawór to gdzie go szukac:)?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 28 mar 2012, 14:32

Paweeel822, Zaworu spustowego szukaj na kolektorze dolotowym.

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 28 mar 2012, 20:56

andi77 pisze:Paweeel822, Zaworu spustowego szukaj na kolektorze dolotowym.
Ale jak on wyglada?
Umieszczam pod spodem parę zdjęć jeżeli jest na zdjęciu widoczne to proszę zaznacz mi to jakoś:)
zdjecie pierwsze

zdjecie drugie

zdjecie trzecie
Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 21:05 przez Paweeel822, łącznie zmieniany 2 razy.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 28 mar 2012, 21:03

http://pinbpajeczno.republika.pl/1.6td.b3.turbo.shtml tutaj masz o zaworze

[ Dodano: 2012-03-28, 21:05 ]
Sprawdź jak mocno jest wkręcona śruba w nim jeżeli się da wkręć ją głębiej to przy wyższym ciśnieniu dopiero się otworzy.

[ Dodano: 2012-03-28, 21:10 ]
Ale u Ciebie na kolektorze nie widać tego zaworu może jest w innym miejscu?

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 28 mar 2012, 21:12

ok o ile go znajde ;-)

[ Dodano: 2012-03-28, 21:13 ]
no wlasnie nie widac nic...
jutro poszukam dokladniej

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 28 mar 2012, 21:20

teraz na forum golfa rzuciłem okiem i piszą że nie każde JR mają ten zawór to zależy od turbo. Poszukaj na forum golfa od JR jak ją podkręcić. Tam mają sporą bazę danych :mrgreen:

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 28 mar 2012, 21:46

z tego co tam wyczytałem to faktycznie mogę nie mieć tego zaworu...

[ Dodano: 2012-03-28, 21:51 ]
a jeszcze jedno mnie meczy... Bo już wiem gdzie te turbo się podkręca, ale gdzieś kiedyś na forum wyczytałem ze tam przy tym podkręcaniu może się ten zawór zapiec i turbo będzie waliło cały czas na maxa??Jak to sprawdzić??Jeszcze nic nie kręciłem ta śruba od turba bo nie wiem gdzie ten manometr podpiąć...

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 mar 2012, 23:29

Silniki TD po za 1V każdy masz zwór bezpieczeństwa na dolocie, tylko niektóre 1V go nie miały,

i Ty kolego go nie masz. co do podkręcania to tak jak koedzy Ci pisali. najpierw manometr, najlepiej ze skalą do 2 barów ale ja na Twoim miejscu z racji króciutkiej skrzyni poszukałbym czegoś większego jeśli o turbo chodzi.
np T3, K24, a jeśli masz apetyt na naprawdę dużą moc to szukaj jakiegoś HOLSET'a HX27W lub HX30, ewentualnie ich odpowiedników. np z KKK K!6.

a jak chcesz sprawdzić czy się nie zapiekoto najpierw się zaopatrz w manometr, i na drogę, czwórka jakieś 2500rpm i but w podłogę. jak nie masz zapieczonego zaworu to ciśnienie będzie nie więsze niż 0,8 bara
a jak masz kompresor w domu to napompuj do butli 2 bary, ( nie więcej bo możena uszkodzić zawór WG) i dmuchnij w króciec na zaworze WG. w momencie kiedy przestaniesz dmuchać w WG i odsuniesz pistolet to powinno stuknąć w nim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl