[b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
[b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny
Wiem ze tematów było sporo ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Mam silnik 1V z golfa 2 silnik ten posiada turbo kk14 i pompe wtryskowa od mojego poprzedniego silnika 1.6D JK. W pompie trochę zwiększyłem dawkę paliwa i samochód nawet dobrze przyspiesza, ale gdy podkręcę jeszcze odrobinę to jeszcze lepiej się zbiera ale juz niezle dymi... chcialbym dlatego lekko zwiekszyc cisnienie w turbinie ale nie za bardzo wiem jak. Nie mam manometru, tzn mam ale taki od sprężarki i ma skale do 8barow chyba i on raczej nie podejdzie?
Mam silnik 1V z golfa 2 silnik ten posiada turbo kk14 i pompe wtryskowa od mojego poprzedniego silnika 1.6D JK. W pompie trochę zwiększyłem dawkę paliwa i samochód nawet dobrze przyspiesza, ale gdy podkręcę jeszcze odrobinę to jeszcze lepiej się zbiera ale juz niezle dymi... chcialbym dlatego lekko zwiekszyc cisnienie w turbinie ale nie za bardzo wiem jak. Nie mam manometru, tzn mam ale taki od sprężarki i ma skale do 8barow chyba i on raczej nie podejdzie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny
Lepiej żebys kupił taki do 2 barów , będziesz miał dokładniejsze wskazania i bardziej wyraźne do odczytania.Paweeel822 pisze: Nie mam manometru, tzn mam ale taki od sprężarki i ma skale do 8barow chyba i on raczej nie podejdzie?
Bez manometru to raczej nie zabieraj się do regulacji turbo. 8 bar skala to mało dokładny pomiar będzie, chociaż ja posługuję się takim z Gazpromu ze skalą 6 bar ale jest duży i bardzo precyzyjny.
Co do regulacji kiedyś w moim Golfiku uzyskałem bez trudu nawet 1 bar ale przy wyższych obr. dopiero. Ostatecznie zostawiłem na 0,7. Sama regulacja polegała na wykręceniu lub wkręceniu śrubki (dokładnie nie pamiętam) w gruszce przy turbinie. Potrzebny był klucz płaski oczkowy i imbusowy.
Zobacz tutaj:
http://imageshack.us/photo/my-images/214/img1126e.jpg/
Co do regulacji kiedyś w moim Golfiku uzyskałem bez trudu nawet 1 bar ale przy wyższych obr. dopiero. Ostatecznie zostawiłem na 0,7. Sama regulacja polegała na wykręceniu lub wkręceniu śrubki (dokładnie nie pamiętam) w gruszce przy turbinie. Potrzebny był klucz płaski oczkowy i imbusowy.
Zobacz tutaj:
http://imageshack.us/photo/my-images/214/img1126e.jpg/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
no tak wiem, narazie nie mam funduszy... A oryginalna pompa z 1v ma tloczki 8 mm wiec juz moja z jk jest lepsza:)
[ Dodano: 2012-03-27, 22:46 ]
Wracając do tematu to nie znalazłem żadnego miejsca gdzie można by bylo podłączyć manometr... Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie - czy jest u mnie takie cos jak zawor bezpieczeństwa? Bo zauważyłem dzisiaj ze np na 3 biegu turbo ciągnie tylko do 4,2tys obrotów a potem jakby przestawało... Jeżeli jest taki zawór to gdzie go szukac:)?
[ Dodano: 2012-03-27, 22:46 ]
Wracając do tematu to nie znalazłem żadnego miejsca gdzie można by bylo podłączyć manometr... Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie - czy jest u mnie takie cos jak zawor bezpieczeństwa? Bo zauważyłem dzisiaj ze np na 3 biegu turbo ciągnie tylko do 4,2tys obrotów a potem jakby przestawało... Jeżeli jest taki zawór to gdzie go szukac:)?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
Ale jak on wyglada?andi77 pisze:Paweeel822, Zaworu spustowego szukaj na kolektorze dolotowym.
Umieszczam pod spodem parę zdjęć jeżeli jest na zdjęciu widoczne to proszę zaznacz mi to jakoś:)
zdjecie pierwsze
zdjecie drugie
zdjecie trzecie
Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 21:05 przez Paweeel822, łącznie zmieniany 2 razy.
http://pinbpajeczno.republika.pl/1.6td.b3.turbo.shtml tutaj masz o zaworze
[ Dodano: 2012-03-28, 21:05 ]
Sprawdź jak mocno jest wkręcona śruba w nim jeżeli się da wkręć ją głębiej to przy wyższym ciśnieniu dopiero się otworzy.
[ Dodano: 2012-03-28, 21:10 ]
Ale u Ciebie na kolektorze nie widać tego zaworu może jest w innym miejscu?
[ Dodano: 2012-03-28, 21:05 ]
Sprawdź jak mocno jest wkręcona śruba w nim jeżeli się da wkręć ją głębiej to przy wyższym ciśnieniu dopiero się otworzy.
[ Dodano: 2012-03-28, 21:10 ]
Ale u Ciebie na kolektorze nie widać tego zaworu może jest w innym miejscu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
z tego co tam wyczytałem to faktycznie mogę nie mieć tego zaworu...
[ Dodano: 2012-03-28, 21:51 ]
a jeszcze jedno mnie meczy... Bo już wiem gdzie te turbo się podkręca, ale gdzieś kiedyś na forum wyczytałem ze tam przy tym podkręcaniu może się ten zawór zapiec i turbo będzie waliło cały czas na maxa??Jak to sprawdzić??Jeszcze nic nie kręciłem ta śruba od turba bo nie wiem gdzie ten manometr podpiąć...
[ Dodano: 2012-03-28, 21:51 ]
a jeszcze jedno mnie meczy... Bo już wiem gdzie te turbo się podkręca, ale gdzieś kiedyś na forum wyczytałem ze tam przy tym podkręcaniu może się ten zawór zapiec i turbo będzie waliło cały czas na maxa??Jak to sprawdzić??Jeszcze nic nie kręciłem ta śruba od turba bo nie wiem gdzie ten manometr podpiąć...
Silniki TD po za 1V każdy masz zwór bezpieczeństwa na dolocie, tylko niektóre 1V go nie miały,
i Ty kolego go nie masz. co do podkręcania to tak jak koedzy Ci pisali. najpierw manometr, najlepiej ze skalą do 2 barów ale ja na Twoim miejscu z racji króciutkiej skrzyni poszukałbym czegoś większego jeśli o turbo chodzi.
np T3, K24, a jeśli masz apetyt na naprawdę dużą moc to szukaj jakiegoś HOLSET'a HX27W lub HX30, ewentualnie ich odpowiedników. np z KKK K!6.
a jak chcesz sprawdzić czy się nie zapiekoto najpierw się zaopatrz w manometr, i na drogę, czwórka jakieś 2500rpm i but w podłogę. jak nie masz zapieczonego zaworu to ciśnienie będzie nie więsze niż 0,8 bara
a jak masz kompresor w domu to napompuj do butli 2 bary, ( nie więcej bo możena uszkodzić zawór WG) i dmuchnij w króciec na zaworze WG. w momencie kiedy przestaniesz dmuchać w WG i odsuniesz pistolet to powinno stuknąć w nim.
i Ty kolego go nie masz. co do podkręcania to tak jak koedzy Ci pisali. najpierw manometr, najlepiej ze skalą do 2 barów ale ja na Twoim miejscu z racji króciutkiej skrzyni poszukałbym czegoś większego jeśli o turbo chodzi.
np T3, K24, a jeśli masz apetyt na naprawdę dużą moc to szukaj jakiegoś HOLSET'a HX27W lub HX30, ewentualnie ich odpowiedników. np z KKK K!6.
a jak chcesz sprawdzić czy się nie zapiekoto najpierw się zaopatrz w manometr, i na drogę, czwórka jakieś 2500rpm i but w podłogę. jak nie masz zapieczonego zaworu to ciśnienie będzie nie więsze niż 0,8 bara
a jak masz kompresor w domu to napompuj do butli 2 bary, ( nie więcej bo możena uszkodzić zawór WG) i dmuchnij w króciec na zaworze WG. w momencie kiedy przestaniesz dmuchać w WG i odsuniesz pistolet to powinno stuknąć w nim.