[B4 2.0 ABK] wzost spalania LPG po wycięciu kata?
[B4 2.0 ABK] wzost spalania LPG po wycięciu kata?
witajcie,
parę dni temu został wycięty katalizator i wstawione coś co się niby nazywa "strumokat" taka lekko spłaszczona puszka w czasie tej operacji konieczne było wycięcie gniazda sondy lambda z katalizatora i wspawanie go do tego czegoś. Po tych akcjach spalanie wzrosło z 11-12 do 15 l LPG. Czy to może być związane z przekładaniem lambdy?
parę dni temu został wycięty katalizator i wstawione coś co się niby nazywa "strumokat" taka lekko spłaszczona puszka w czasie tej operacji konieczne było wycięcie gniazda sondy lambda z katalizatora i wspawanie go do tego czegoś. Po tych akcjach spalanie wzrosło z 11-12 do 15 l LPG. Czy to może być związane z przekładaniem lambdy?
Katalizator nie był sprawny , po prostu się rozleciał. Niestety nie ja to wycinałem i wstawiałem, co do sondy byłem sprawdzić na kompie pokazuje że sonda stoi i nie pracuje. Ciekawe czy jak dam nową ( nie wiem czy gniazdo jest wspawane pod tym samym kątem) to będzie to działać?m@x1313 pisze:Kolego moim zdaniem zrobiłeś błąd wycinając katalizator jeżeli był sprawny, to nic nie daje, natomiast sonda w tej nowej "puszce" musi być pod tym samym kątem co była w kacie inaczej jak widać ma błędne odczyty. Mam nadzieje że przy wycinaniu i spawaniu sondę miałeś wykręconą
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
martwi mnie to czy gniazdo sondy jest wspawane pod odpowiednim kątem. Ma to aż takie znaczenie? Co powiecie o samych sondach? Ta która teraz padła to była uniwersalna BOSCHA zastanawiam się czy nie wsadzić teraz takiej no name za 90 zł?m@x1313 pisze:jak sonda stoi to znaczy że jest nie sprawna, po wymianie powinno wrócić normalne spalanie.
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
ja jezdzilem na takiej za 70 zl i tez bylo dobrze do kad sam jej nie uszkodziłem. Duzego znaczenie raczej nie ma byle byla wspawana mniej wiecej w górnej czesci blizej podlogi . Normalnie jest ułozona dodatkowo w przechyle na strone pasazera ale to napewno nie ma znaczenia. Mozesz kupic sonde i tak wypadalo by zrobic do montazu przed katalizator ale do aut bez katalizatora maja delikatnie inne parametry i pewnie sprawniej by dzialaly z autek bez kata
[ Dodano: 2012-03-28, 20:19 ]
tu masz dokladnie taka o ktorej mowie
http://allegro.pl/bosch-sonda-lambda-au ... 14389.html
a tu normalna jaka powinna byc
http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-100 ... 82978.html
dodatkowo ta co jest do aut bez kata ta pierwsza jest tansza
[ Dodano: 2012-03-28, 20:23 ]
ja mialem ta sonde i naprawde moge polecic sam ja mialem ale ja spalilem jak sie nia bawiłem do auta kuzyna tez taka montowalem i jezdzi dobry rok i nic
http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-80- ... 98149.html
[ Dodano: 2012-03-28, 20:19 ]
tu masz dokladnie taka o ktorej mowie
http://allegro.pl/bosch-sonda-lambda-au ... 14389.html
a tu normalna jaka powinna byc
http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-100 ... 82978.html
dodatkowo ta co jest do aut bez kata ta pierwsza jest tansza
[ Dodano: 2012-03-28, 20:23 ]
ja mialem ta sonde i naprawde moge polecic sam ja mialem ale ja spalilem jak sie nia bawiłem do auta kuzyna tez taka montowalem i jezdzi dobry rok i nic
http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-80- ... 98149.html
z tego co pamiętam to m/w jest tak wspawana więc nie jest tak źlekroliqster pisze: Duzego znaczenie raczej nie ma byle byla wspawana mniej wiecej w górnej czesci blizej podlogi . Normalnie jest ułozona dodatkowo w przechyle na strone pasazera ale to napewno nie ma znaczenia.
czyli co, lepiej kupić sondę do auta bez kata?kroliqster pisze:Mozesz kupic sonde i tak wypadalo by zrobic do montazu przed katalizator ale do aut bez katalizatora maja delikatnie inne parametry i pewnie sprawniej by dzialaly z autek bez kata
http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-80- ... 98149.html
myślałem o takiej:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2198861543 lub ostatecznie o uniwersalnej BOSCH za około 200 zł jaką miałem wcześniej.
OK, thx jutro posprawdzam te numery, choć cały czas mnie kusi wsadzić takie coś za 100 zł (już mnie te wydatki na markowe części zaczynają trochę wk...., ta ostania sonda BOSCH wymieniana była pół roku temu i w sumie nie wiem czemu padła, może przez kat, może przy wymianie kata, a może sama z siebie). Jest możliwe że sonda jest dobra a gdzieś nie ma styku i dlatego stoi? (może gdzieś przy wtyczce , albo łączenie przewodów puściło - bo ta uniwersalna BOSCH nie miała wtyczki i trzeba było ze starej dać). Jak to sprawdzić?m@x1313 pisze:nr z ETKA 034 906 265 F, BOSCH 0 258 003 957, NGK chyba 1859.
za 100zł napewno nic ciekawego nie kupisz tyle ze wydasz i dlugo sie nie nacieszyszszoton pisze:OK, thx jutro posprawdzam te numery, choć cały czas mnie kusi wsadzić takie coś za 100 zł (już mnie te wydatki na markowe części zaczynają trochę wk...., ta ostania sonda BOSCH wymieniana była pół roku temu i w sumie nie wiem czemu padła, może przez kat, może przy wymianie kata, a może sama z siebie). Jest możliwe że sonda jest dobra a gdzieś nie ma styku i dlatego stoi? (może gdzieś przy wtyczce , albo łączenie przewodów puściło - bo ta uniwersalna BOSCH nie miała wtyczki i trzeba było ze starej dać). Jak to sprawdzić?m@x1313 pisze:nr z ETKA 034 906 265 F, BOSCH 0 258 003 957, NGK chyba 1859.
nie jestes jedyny ja w swoim od groma pierdół wymienilem tez na markowe dedykowane jak byl problem ze spalaniem PB okazal sie komp ktory swirowal w trakcie odczytu z sondy