Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1Z BOSCH ] Przepływ masy powietrza , problem

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

[ B4 1Z BOSCH ] Przepływ masy powietrza , problem

Post autor: lord17_1991 » 29 mar 2012, 23:29

Witam !
szukałem na forum podobnego tematu , lecz nic takiego nie znalazłem niestety...
Jest to mój pierwszy post na tym forum , dlatego z góry przepraszam za jakiekolwiek nieścisłości i mało fachową terminologie!:)
Mój problem wyglada następująco : od 2 tygodni jestem posiadaczem audi b4 1.9 tdi 1z , auto od początku nie tyle było słabe co brakowało mu przyśpieszenia na chwile obecna zaślepiony jest egr , wycięty kat. wymienione filtry , a dwa dni temu byłem na diagnostyce mechanik skorygował kąt wtrysku ( był opóźniony ) , dawke (była podobno za duża) korekty poskutkowały tym ze auto z niskich obrotów jest żwawsze ale po 2 tys. obrotów nie ma kopa, auto nie dymi w ogóle , mechanik sprawdzając doładowanie stwierdził ze jest za małe (wynosiło cos max 1200 hPa) troszke więcej po zdjeciu niebieskiego przewodu z n75 ale najdziwniejszy był odczyt z przepływu masy powietrza bo pokazywało ok 500 a po depnięciu spadało , a według diagnosty powinno rosnać , auto nie zbiera sie tak jak inne chodz by na boshu. w zwiazku z tym wszystkim moze ktos coś zasugeruje , z czego sie bierze ta anomalia we wskazaniach masy powietrza? co z tym cisnieniem doładowania , czy powinno byc wieksze?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, 08:42 przez lord17_1991, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 mar 2012, 06:22

_uwaga

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 mar 2012, 09:49

Jak masz możliwosc podmiany przepływomierza to zrob to i zobaczysz jak zachowuje sie na sprawnym przepływomierzu.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 30 mar 2012, 11:10

czy to możliwe , że przepływomierzowi odbija? bo gdy go odepnę całkiem to auto zachowuje się jak wolnossący dieselek, więc to chyba normalne i wskazywało by że jest w porządku, czy nie koniecznie? ;-) a co z tym doładowaniem czy nie jest za małe?? bo auto do 1,9 - 2,2 tys. wkręca się lepiej niż wyżej.. :-/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 mar 2012, 12:17

lord17_1991 pisze:czy to możliwe , że przepływomierzowi odbija? bo gdy go odepnę całkiem to auto zachowuje się jak wolnossący dieselek, więc to chyba normalne i wskazywało by że jest w porządku, czy nie koniecznie? ;-)
Jak po odpieciu wtyczki jest zamulony to prawidlowo, znaczy ze przepływomierz sprawny.

[ Dodano: 2012-03-30, 12:27 ]
1200 hPa to jak dobrze przeliczam to jest 1.2 Bar wiec za duzo, powinno byc do 0,9 Bar'a przy pelnym obciążeniu.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 30 mar 2012, 16:09

mechanik stwierdził ze nie doładowuje ,że rzekomo powinno być coś ok 1.6 bara..
Czyli jesli ciśnienie powinno być ok 0,9 a jest 1.2 - 1.3 to może to mieć jakiś negatywny wpływ na prace silnika ??:)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 mar 2012, 16:34

Krzysiek 84 pisze:Jak po odpieciu wtyczki jest zamulony to prawidlowo, znaczy ze przepływomierz sprawny.
Nie koniecznie ;-) dopiero podmiana na 100% pewny jest pewnym sposobem na sprawdzenie przepływki
lord17_1991 pisze:mechanik stwierdził ze nie doładowuje ,że rzekomo powinno być coś ok 1.6 bara
Jak na vagu widzi 1,2 bara czyli 1200milibarów ,to lipa totalna ,bo to tylko 0,2 bara doładowania , i albo jest gdzieś nieszczelność w dolocie ,wtedy by dymił , albo nieszczelnośc jest na wężyku doprowadzającym ciśnienie z dolotu do kompa ,wtedy nie bedzie dymił ,ale i nie będzie jechał z racji cięcia dawki przez kompa ...Przy uszkodzonej przepływce ,która "tnie''górę ,też nie będzie jechał i zbytnio nie będzie dymił...No chyba że te 1,2 bara wskazuje manometr...wtedy też jest lipa bo jest przeładowanie i tryb awaryjny ...i też nie będzie jechał ,proste :mrgreen:

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 30 mar 2012, 19:47

auto nie było podpinane do vaga a do jakiegoś Bosch'owskiego programu i pokazywało w hPa nie pamiętam dokładnie jak było na wolnych obrotach z doładowaniem , ale po depnięciu 1100-1200 hpa a po odłączeniu niebieskiego przewodu od n75 to i ponad 1300 hpa..
A z kąd biegnie i którędy ten przewód do kompa aby go sprawdzić?? a co do tego przeładowania jak można to zwalczyć , doprowadzić do odpowiedniego doładowania?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 mar 2012, 19:55

lord17_1991 pisze:auto nie było podpinane do vaga a do jakiegoś Bosch'owskiego programu i pokazywało w hPa nie pamiętam dokładnie jak było na wolnych obrotach z doładowaniem , ale po depnięciu 1100-1200 hpa a po odłączeniu niebieskiego przewodu od n75 to i ponad 1300 hpa..
Niezły ten twój macher ,ciśnienie doładowania sprawdza na stojącym aucie ,gazując :shock: ,zapłaciłeś mu kasę to niech robi porządek i szuka przyczyny ;-) a nie zakończył robotę na stwierdzeniu "jest tyle ,a powinno być tyle "...wielka mi filozofia :roll:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 mar 2012, 19:59

lord17_1991 pisze: A z kąd biegnie i którędy ten przewód do kompa aby go sprawdzić??
w boschu kabel nie jest podlaczony do kompa, tylko do mapsensora ktory znajduje sie pod blaszka przykrecony do prawego błotnika. Przewod idzie od tego mapsensora do IC (chłodnica powietrza)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 30 mar 2012, 20:04

w tomaszowie lub. są tacy "specjaliści" ;-) swoją drogą i tak jedyny który ma pojecie bo reszta diagnostyków ogranicza się do usuwania błędów :mrgreen: twierdził że jak jest pierburg to wsiada w auto w drogę i wtedy sprawdza , a że przy moim Boschu takowej możliwości nie ma to sprawdzał tak..:) ustawił dawkę bo była podobno przy duża i kąt bo był opóźniony i stówę wzią..:) ale przynajmniej od zera zaczą się zdecydowanie żwawiej ruszać , chodź tak naprawdę spalanie chyba trochę wzrosło..:/

[ Dodano: 2012-03-30, 20:07 ]
Krzysiek 84 pisze:w boschu kabel nie jest podlaczony do kompa, tylko do mapsensora ktory znajduje sie pod blaszka przykrecony do prawego błotnika. Przewod idzie od tego mapsensora do IC (chłodnica powietrza)
dlatego może jak szukałem dziś tego przewodu to go nie znalazłem ;-)

[ Dodano: 2012-03-30, 20:14 ]
mechanik też stwierdził i chciał podmienić n75, ale nie miał na stanie , zasugerował też, że klapka wg może być uchylona..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 mar 2012, 20:14

Sprawdz te wezyki przy N75 czy nie sa przetarte.
Wezyk wychodzacy od zimnej strony turbo idzie do dolnego metalowego krocca zaworu.
krociec pionowy zaworu jest połączony do obudowy filtra powietrza, a ten skierowany w prawa strone do gruszki WG.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 mar 2012, 20:23

lord17_1991 pisze: twierdził że jak jest pierburg to wsiada w auto w drogę i wtedy sprawdza , a że przy moim Boschu takowej możliwości nie ma to sprawdzał tak..:)
No to cofam to co powiedziałem ,bo to co ci powiedział to akurat wszystko prawda .Myślałem ze masz auto na pierburgu ,bo z tego <ok>
lord17_1991 pisze:auto nie zbiera sie tak jak inne chodz by na boshu.
wynikało że masz na pierburgu

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 30 mar 2012, 20:24

a może ktoś zna kogoś albo sam jest z okolicy zamościa / tomaszowa aby zajrzeć , połączyć sie z kompem auta i posprawdzać??

[ Dodano: 2012-03-30, 20:28 ]
MUNIOR pisze:wynikało że masz na pierburgu
mój błąd , skrót myślowy , chodziło o to , że wiem iż te na pierburgu sobie lepiej poczynają i że wcale nie porównywałem osiągów mojego Boscha z Pierburgiem ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 mar 2012, 21:28

lord17_1991 pisze:a może ktoś zna kogoś albo sam jest z okolicy zamościa / tomaszowa aby zajrzeć , połączyć sie z kompem auta i posprawdzać??
Ale tam zbytnio nie ma czego sprawdzać ,co było można juz ci mechanik sprawdził i poprawił.A doładowanie najlepiej zwykłym manometrem sprawdzic
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, 21:41 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl