[ B4 1Z BOSCH ] Przepływ masy powietrza , problem
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
[ B4 1Z BOSCH ] Przepływ masy powietrza , problem
Witam !
szukałem na forum podobnego tematu , lecz nic takiego nie znalazłem niestety...
Jest to mój pierwszy post na tym forum , dlatego z góry przepraszam za jakiekolwiek nieścisłości i mało fachową terminologie!:)
Mój problem wyglada następująco : od 2 tygodni jestem posiadaczem audi b4 1.9 tdi 1z , auto od początku nie tyle było słabe co brakowało mu przyśpieszenia na chwile obecna zaślepiony jest egr , wycięty kat. wymienione filtry , a dwa dni temu byłem na diagnostyce mechanik skorygował kąt wtrysku ( był opóźniony ) , dawke (była podobno za duża) korekty poskutkowały tym ze auto z niskich obrotów jest żwawsze ale po 2 tys. obrotów nie ma kopa, auto nie dymi w ogóle , mechanik sprawdzając doładowanie stwierdził ze jest za małe (wynosiło cos max 1200 hPa) troszke więcej po zdjeciu niebieskiego przewodu z n75 ale najdziwniejszy był odczyt z przepływu masy powietrza bo pokazywało ok 500 a po depnięciu spadało , a według diagnosty powinno rosnać , auto nie zbiera sie tak jak inne chodz by na boshu. w zwiazku z tym wszystkim moze ktos coś zasugeruje , z czego sie bierze ta anomalia we wskazaniach masy powietrza? co z tym cisnieniem doładowania , czy powinno byc wieksze?
szukałem na forum podobnego tematu , lecz nic takiego nie znalazłem niestety...
Jest to mój pierwszy post na tym forum , dlatego z góry przepraszam za jakiekolwiek nieścisłości i mało fachową terminologie!:)
Mój problem wyglada następująco : od 2 tygodni jestem posiadaczem audi b4 1.9 tdi 1z , auto od początku nie tyle było słabe co brakowało mu przyśpieszenia na chwile obecna zaślepiony jest egr , wycięty kat. wymienione filtry , a dwa dni temu byłem na diagnostyce mechanik skorygował kąt wtrysku ( był opóźniony ) , dawke (była podobno za duża) korekty poskutkowały tym ze auto z niskich obrotów jest żwawsze ale po 2 tys. obrotów nie ma kopa, auto nie dymi w ogóle , mechanik sprawdzając doładowanie stwierdził ze jest za małe (wynosiło cos max 1200 hPa) troszke więcej po zdjeciu niebieskiego przewodu z n75 ale najdziwniejszy był odczyt z przepływu masy powietrza bo pokazywało ok 500 a po depnięciu spadało , a według diagnosty powinno rosnać , auto nie zbiera sie tak jak inne chodz by na boshu. w zwiazku z tym wszystkim moze ktos coś zasugeruje , z czego sie bierze ta anomalia we wskazaniach masy powietrza? co z tym cisnieniem doładowania , czy powinno byc wieksze?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, 08:42 przez lord17_1991, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jak po odpieciu wtyczki jest zamulony to prawidlowo, znaczy ze przepływomierz sprawny.lord17_1991 pisze:czy to możliwe , że przepływomierzowi odbija? bo gdy go odepnę całkiem to auto zachowuje się jak wolnossący dieselek, więc to chyba normalne i wskazywało by że jest w porządku, czy nie koniecznie?
[ Dodano: 2012-03-30, 12:27 ]
1200 hPa to jak dobrze przeliczam to jest 1.2 Bar wiec za duzo, powinno byc do 0,9 Bar'a przy pelnym obciążeniu.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie koniecznie dopiero podmiana na 100% pewny jest pewnym sposobem na sprawdzenie przepływkiKrzysiek 84 pisze:Jak po odpieciu wtyczki jest zamulony to prawidlowo, znaczy ze przepływomierz sprawny.
Jak na vagu widzi 1,2 bara czyli 1200milibarów ,to lipa totalna ,bo to tylko 0,2 bara doładowania , i albo jest gdzieś nieszczelność w dolocie ,wtedy by dymił , albo nieszczelnośc jest na wężyku doprowadzającym ciśnienie z dolotu do kompa ,wtedy nie bedzie dymił ,ale i nie będzie jechał z racji cięcia dawki przez kompa ...Przy uszkodzonej przepływce ,która "tnie''górę ,też nie będzie jechał i zbytnio nie będzie dymił...No chyba że te 1,2 bara wskazuje manometr...wtedy też jest lipa bo jest przeładowanie i tryb awaryjny ...i też nie będzie jechał ,proste :mrgreen:lord17_1991 pisze:mechanik stwierdził ze nie doładowuje ,że rzekomo powinno być coś ok 1.6 bara
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
auto nie było podpinane do vaga a do jakiegoś Bosch'owskiego programu i pokazywało w hPa nie pamiętam dokładnie jak było na wolnych obrotach z doładowaniem , ale po depnięciu 1100-1200 hpa a po odłączeniu niebieskiego przewodu od n75 to i ponad 1300 hpa..
A z kąd biegnie i którędy ten przewód do kompa aby go sprawdzić?? a co do tego przeładowania jak można to zwalczyć , doprowadzić do odpowiedniego doładowania?
A z kąd biegnie i którędy ten przewód do kompa aby go sprawdzić?? a co do tego przeładowania jak można to zwalczyć , doprowadzić do odpowiedniego doładowania?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niezły ten twój macher ,ciśnienie doładowania sprawdza na stojącym aucie ,gazując :shock: ,zapłaciłeś mu kasę to niech robi porządek i szuka przyczyny a nie zakończył robotę na stwierdzeniu "jest tyle ,a powinno być tyle "...wielka mi filozofia :roll:lord17_1991 pisze:auto nie było podpinane do vaga a do jakiegoś Bosch'owskiego programu i pokazywało w hPa nie pamiętam dokładnie jak było na wolnych obrotach z doładowaniem , ale po depnięciu 1100-1200 hpa a po odłączeniu niebieskiego przewodu od n75 to i ponad 1300 hpa..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
w tomaszowie lub. są tacy "specjaliści" swoją drogą i tak jedyny który ma pojecie bo reszta diagnostyków ogranicza się do usuwania błędów :mrgreen: twierdził że jak jest pierburg to wsiada w auto w drogę i wtedy sprawdza , a że przy moim Boschu takowej możliwości nie ma to sprawdzał tak.. ustawił dawkę bo była podobno przy duża i kąt bo był opóźniony i stówę wzią.. ale przynajmniej od zera zaczą się zdecydowanie żwawiej ruszać , chodź tak naprawdę spalanie chyba trochę wzrosło..
[ Dodano: 2012-03-30, 20:07 ]
[ Dodano: 2012-03-30, 20:14 ]
mechanik też stwierdził i chciał podmienić n75, ale nie miał na stanie , zasugerował też, że klapka wg może być uchylona..
[ Dodano: 2012-03-30, 20:07 ]
dlatego może jak szukałem dziś tego przewodu to go nie znalazłemKrzysiek 84 pisze:w boschu kabel nie jest podlaczony do kompa, tylko do mapsensora ktory znajduje sie pod blaszka przykrecony do prawego błotnika. Przewod idzie od tego mapsensora do IC (chłodnica powietrza)
[ Dodano: 2012-03-30, 20:14 ]
mechanik też stwierdził i chciał podmienić n75, ale nie miał na stanie , zasugerował też, że klapka wg może być uchylona..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to cofam to co powiedziałem ,bo to co ci powiedział to akurat wszystko prawda .Myślałem ze masz auto na pierburgu ,bo z tego <ok>lord17_1991 pisze: twierdził że jak jest pierburg to wsiada w auto w drogę i wtedy sprawdza , a że przy moim Boschu takowej możliwości nie ma to sprawdzał tak..
wynikało że masz na pierburgulord17_1991 pisze:auto nie zbiera sie tak jak inne chodz by na boshu.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
a może ktoś zna kogoś albo sam jest z okolicy zamościa / tomaszowa aby zajrzeć , połączyć sie z kompem auta i posprawdzać??
[ Dodano: 2012-03-30, 20:28 ]
[ Dodano: 2012-03-30, 20:28 ]
mój błąd , skrót myślowy , chodziło o to , że wiem iż te na pierburgu sobie lepiej poczynają i że wcale nie porównywałem osiągów mojego Boscha z PierburgiemMUNIOR pisze:wynikało że masz na pierburgu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ale tam zbytnio nie ma czego sprawdzać ,co było można juz ci mechanik sprawdził i poprawił.A doładowanie najlepiej zwykłym manometrem sprawdziclord17_1991 pisze:a może ktoś zna kogoś albo sam jest z okolicy zamościa / tomaszowa aby zajrzeć , połączyć sie z kompem auta i posprawdzać??
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, 21:41 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.