Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 Quattro/B4 Quattro]Skrzynia do B3 z B4

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
cichusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: cichusz » 01 kwie 2012, 09:54

chmiel25 pisze:Leo muszę cię poprawić wszystkie skrzynie pasuje miedzy silnikami czy to od V6 czy R4 czy R5 i nie ważne czy diesel czy benzyna.

pozdro

Ps Przy wymianie skrzyni należy pamiętać że przełożenie główne skrzyni musi się zgadzać z mostem.
zgadzam się co do słowa z kolegą

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 01 kwie 2012, 15:29

A dostęp do skrzyni jakiś jest? Możliwość przełożenia przedniego dyferencjału z innymi przełożeniami? Np. wywalić 4.556 i wsadzić 4.111? Oczywiście bez spawania.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 02 kwie 2012, 09:06

Stifan pisze:A dostęp do skrzyni jakiś jest? Możliwość przełożenia przedniego dyferencjału z innymi przełożeniami? Np. wywalić 4.556 i wsadzić 4.111? Oczywiście bez spawania.
Zupełnie niewiem o co ci chodzi??

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 02 kwie 2012, 16:05

chmiel25 pisze: Ps Przy wymianie skrzyni należy pamiętać że przełożenie główne skrzyni musi się zgadzać z mostem.
Przełożenie główne, to przełożenie na mechanizmie różnicowym/dyferencjale. W przypadku FWD nic dla bezpieczeństwa samochodu nie musi się zgadzać. Różnica przełożeń wpłynie najwyżej na prędkość jazdy na danym biegu. W quattro natomiast przełożenie, które wychodzi na przednie półosie musi być takie samo jak przełożenie, które wychodzi na tylne półosie, bo inaczej torsen się "posra". Inaczej mówiąc przełożenie tylnego dyferencjału ("mostu"), musi się zgadzać z przełożeniem przedniego dyferencjału, który jest w skrzyni, czyli to co napisałeś. Chyba, że Audi 80 ma przedni dyferencjał poza skrzynią, ale z tego co widziałem, to półosie wychodzą ze skrzyni, więc tam też musi być dyfer. Podsumowując, moje pytanie brzmi: Czy ta skrzynia to konstrukcja zamknięta, gdzie nic się już nie da zrobić/zmienić, czy jest możliwość dostanie się do przedniego dyferencjału i wsadzenie innych przełożeń np. ze skrzyni z przełożeniem głównym 4.111 czyli takie jak większości skrzyń FWD w Audi 80?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 kwie 2012, 16:11

Da się wyjąć przedni kosz ze satelitami, mi tak robiono.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 02 kwie 2012, 16:12

O teraz dokładnie wiem o co ci chodzi.
Skrzynie są montowane z elementów wspólnych dla grupy VAG. Przekładać można co sie chce i jak się chce. Można nawet dokupić poszczególne elementy skrzyni.
Różnica w skrzyni FWD i AWD polega na jednym wałku który w FWD jest pełny a w AWD drążony i w nim porusza się drugi wałek który dochodzi do torsena. Cała zabawa polega że właśnie ten wałek będzie głównym i na nim będzie tryb atakujacy do przedniego mostu.

Z głowy na szybko nie pamietam. Ale mogę ci to sprawdzić jeżeli to bardzo ważne.

Jak dla mnie to nie wiem czemu taka zabawa?? Wolałbym poszukać skrzyni.

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 02 kwie 2012, 16:32

Nie chce na razie nic zdradzać, bo to tylko pomysły w mojej głowie. Właśnie problem w tym, że nie ma takiej skrzyni. Nie ma skrzyni quattro z przełożeniami biegów zbliżonymi do tych jakie są w większości FWD i z przełożeniem głównym 4.111. Wszystkie skrzynie quattro z podobnymi przełożeniami biegów jak FWD mają przełożenia główne 4.556, natomiast skrzynie quattro z przełożeniem głównym 4.111 (występowały np. w 2.6E), mają całkiem inne przełożenia biegów. Ja chciałbym skrzynie z przełożeniami biegów takimi jak skrzynie quattro z głównym 4.556, a jednocześnie przełożenie główne 4.111. To przełożenie główne nawet nie musi podejść ze skrzyni FWD. Ważne, żeby chociaż podeszło, ze skrzyni jakie występowały w 2.6E Quattro, bo one też miały przełożenia główne 4.111.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 02 kwie 2012, 16:53

Pisz jaśniej bo podejrzewam o co ci chodzi. Może być PW. Jeśli chodzi o skrzynie to wybór jest naprawdę duzy , musisz tylko sprecyzować bardziej co chcesz osiągnąć.

Stifan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2012, 13:47

Post autor: Stifan » 02 kwie 2012, 19:42

Skrzynia Audi 80 B3 1.6TD:

Kod: Zaznacz cały

I	
3.545 

II	
1.857 

III	
1.156 

IV	
0.838 

V	
0.683 

R	
3.5

Final Drive Ratio
4.111
Skrzynia Audi 80 B3 Quattro 1.8S:

Kod: Zaznacz cały

I	
3.545 

II	
2.105 
III	
1.3 

IV	
0.889 

V	
0.725 

R	
3.5

Final Drive Ratio
4.556
Audi 80 B4 Quattro 2.6E:

Kod: Zaznacz cały

I	
3.545 

II	
1.857 

III	
1.3 

IV	
1.029 

V	
0.838 

R
3.5

Final Drive Ratio
4.111
Skrzynia, która mnie interesuje:

Kod: Zaznacz cały

I	
3.545 

II	
2.105 

III	
1.3 

IV	
0.889 

V	
0.725 

R	
3.5

Final Drive Ratio
4.111

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 02 kwie 2012, 19:50

Spoko po liczbach niewiele ci powiem. Naj krótsza skrzynia jest w B4 2.0 e / 2.0 16v
I tam masz 4.111 . Napisz mi na PW skoro tutaj niechcesz. To powiem ci jakiej skrzyni szukać. I z czego.
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl