zgadzam się co do słowa z kolegąchmiel25 pisze:Leo muszę cię poprawić wszystkie skrzynie pasuje miedzy silnikami czy to od V6 czy R4 czy R5 i nie ważne czy diesel czy benzyna.
pozdro
Ps Przy wymianie skrzyni należy pamiętać że przełożenie główne skrzyni musi się zgadzać z mostem.
[B3 Quattro/B4 Quattro]Skrzynia do B3 z B4
Przełożenie główne, to przełożenie na mechanizmie różnicowym/dyferencjale. W przypadku FWD nic dla bezpieczeństwa samochodu nie musi się zgadzać. Różnica przełożeń wpłynie najwyżej na prędkość jazdy na danym biegu. W quattro natomiast przełożenie, które wychodzi na przednie półosie musi być takie samo jak przełożenie, które wychodzi na tylne półosie, bo inaczej torsen się "posra". Inaczej mówiąc przełożenie tylnego dyferencjału ("mostu"), musi się zgadzać z przełożeniem przedniego dyferencjału, który jest w skrzyni, czyli to co napisałeś. Chyba, że Audi 80 ma przedni dyferencjał poza skrzynią, ale z tego co widziałem, to półosie wychodzą ze skrzyni, więc tam też musi być dyfer. Podsumowując, moje pytanie brzmi: Czy ta skrzynia to konstrukcja zamknięta, gdzie nic się już nie da zrobić/zmienić, czy jest możliwość dostanie się do przedniego dyferencjału i wsadzenie innych przełożeń np. ze skrzyni z przełożeniem głównym 4.111 czyli takie jak większości skrzyń FWD w Audi 80?chmiel25 pisze: Ps Przy wymianie skrzyni należy pamiętać że przełożenie główne skrzyni musi się zgadzać z mostem.
O teraz dokładnie wiem o co ci chodzi.
Skrzynie są montowane z elementów wspólnych dla grupy VAG. Przekładać można co sie chce i jak się chce. Można nawet dokupić poszczególne elementy skrzyni.
Różnica w skrzyni FWD i AWD polega na jednym wałku który w FWD jest pełny a w AWD drążony i w nim porusza się drugi wałek który dochodzi do torsena. Cała zabawa polega że właśnie ten wałek będzie głównym i na nim będzie tryb atakujacy do przedniego mostu.
Z głowy na szybko nie pamietam. Ale mogę ci to sprawdzić jeżeli to bardzo ważne.
Jak dla mnie to nie wiem czemu taka zabawa?? Wolałbym poszukać skrzyni.
Skrzynie są montowane z elementów wspólnych dla grupy VAG. Przekładać można co sie chce i jak się chce. Można nawet dokupić poszczególne elementy skrzyni.
Różnica w skrzyni FWD i AWD polega na jednym wałku który w FWD jest pełny a w AWD drążony i w nim porusza się drugi wałek który dochodzi do torsena. Cała zabawa polega że właśnie ten wałek będzie głównym i na nim będzie tryb atakujacy do przedniego mostu.
Z głowy na szybko nie pamietam. Ale mogę ci to sprawdzić jeżeli to bardzo ważne.
Jak dla mnie to nie wiem czemu taka zabawa?? Wolałbym poszukać skrzyni.
Nie chce na razie nic zdradzać, bo to tylko pomysły w mojej głowie. Właśnie problem w tym, że nie ma takiej skrzyni. Nie ma skrzyni quattro z przełożeniami biegów zbliżonymi do tych jakie są w większości FWD i z przełożeniem głównym 4.111. Wszystkie skrzynie quattro z podobnymi przełożeniami biegów jak FWD mają przełożenia główne 4.556, natomiast skrzynie quattro z przełożeniem głównym 4.111 (występowały np. w 2.6E), mają całkiem inne przełożenia biegów. Ja chciałbym skrzynie z przełożeniami biegów takimi jak skrzynie quattro z głównym 4.556, a jednocześnie przełożenie główne 4.111. To przełożenie główne nawet nie musi podejść ze skrzyni FWD. Ważne, żeby chociaż podeszło, ze skrzyni jakie występowały w 2.6E Quattro, bo one też miały przełożenia główne 4.111.
Skrzynia Audi 80 B3 1.6TD:
Skrzynia Audi 80 B3 Quattro 1.8S:
Audi 80 B4 Quattro 2.6E:
Skrzynia, która mnie interesuje:
Kod: Zaznacz cały
I
3.545
II
1.857
III
1.156
IV
0.838
V
0.683
R
3.5
Final Drive Ratio
4.111
Kod: Zaznacz cały
I
3.545
II
2.105
III
1.3
IV
0.889
V
0.725
R
3.5
Final Drive Ratio
4.556
Kod: Zaznacz cały
I
3.545
II
1.857
III
1.3
IV
1.029
V
0.838
R
3.5
Final Drive Ratio
4.111
Kod: Zaznacz cały
I
3.545
II
2.105
III
1.3
IV
0.889
V
0.725
R
3.5
Final Drive Ratio
4.111