Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Auto strasznie zamulone

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

[b4 1z] Auto strasznie zamulone

Post autor: Dreamer » 01 kwie 2012, 12:57

Od jakiegoś czasu mam problem z autem. Raz na jakiś czas, kiedy to tylko jego wymysł, auto zamula. Kompletnie nie reaguje na gaz. Pedał w podłogę, a obroty żeby podniosły się do 2000 to z 10s trzeba czekać. Ogólnie jest masakra.
Nie jest to cały czas, ale jak się już zamuli to koniec. Ostatnimi czasy coraz częściej się tak dzieje. Jest też takie dziwne uczucie, że jak dam pedał w podłogę, auto prawie nie jedzie to przy cofaniu pedału gazu do góry auto tak jak by na ułamek sekundy dostaje minimalnego kopa. Dziwne bo dzieje się tak przy odpuszczaniu gazu, nie deptaniu go... :-?

Dodam tylko, że wymiana N75 na całkiem nowy nic nie dała.
Staram się teraz umówić z gościem z mojego miasta na podpięcie VAGa ale może macie jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 kwie 2012, 13:13

Zajezdza mi to nastawnikiem :mrgreen:

ten brak reakcji na gaz

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 01 kwie 2012, 13:17

Osprzęt na Pierburgu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2012, 13:41

Dreamer pisze:Staram się teraz umówić z gościem z mojego miasta na podpięcie VAGa ale może macie jakieś sugestie?
Faktycznie gdyby to był nastawnik potencjometryczny ,to wskazywało by na niego ,ale skoro indukcyjny to nie ma co wymyślać ,podepniesz vaga i będzie wiadomo ...
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2012, 13:42 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 kwie 2012, 13:42

przeplywka do sprawdzenia, ewentualnie odlacz wtyczke od przeplywki i przejedz sie, dobrze bylo by vagiem popatrzec, moze cos wyskoczy.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 01 kwie 2012, 13:43

Ustawiłem się na dziś na 16. Napiszę co wyszło.

[ Dodano: 2012-04-01, 20:00 ]
Tak więc:
-falowanie obrotów pomiędzy 840 a 860obr/min na biegu jałowym
-za mała dawka paliwa
-coś nie tak z jednym cylindrem. gość twierdzi, że mała kompresja lub lejący wtrysk
-walnięty czujnik temp. pokazywał -17stopni

Z grubsza i na szybko tyle wyszło. Ogólnie podpowiedział mi, że to może być wina nastawnika. Co o tym twierdzicie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 kwie 2012, 20:11

Dreamer pisze: Ogólnie podpowiedział mi, że to może być wina nastawnika. Co o tym twierdzicie?
na początek ten czujnik do wymiany.
a co do nastawnika odepnij wtyczke od impulsatora,( ta druga wtyczka wpinana pionowo przy skrzyni biegow )
i przejedz sie. jak bedzie rowno pracowal to znaczy, ze nastawnik moze powodowac te falowanie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2012, 20:18

Dreamer pisze:Tak więc:
-falowanie obrotów pomiędzy 840 a 860obr/min na biegu jałowym
-za mała dawka paliwa
-coś nie tak z jednym cylindrem. gość twierdzi, że mała kompresja lub lejący wtrysk
-walnięty czujnik temp. pokazywał -17stopni

Z grubsza i na szybko tyle wyszło. Ogólnie podpowiedział mi, że to może być wina nastawnika. Co o tym twierdzicie?
Zacznij od wymiany czujnika temp...mam nadzieję że wiesz którego .Za mała dawka czyli jaka ? coś nie tak z cylindrem czyli jaka wartość korekcji ? ...widziałem już różne wartości korekcji, i odczuwalnego wpływu na chodzenie silnika nie miały .Falowanie na jałowym może być objawem skrajnie brudnego nastawnika ,ale nie jest to objaw od którego się zaczyna ,a raczej na nim się kończy ;-) ,zbyt duża dawka ,ponizej 2 mg ,również bedzie powodowała falowanie obrotów na jałowym

[ Dodano: 2012-04-01, 20:20 ]
Krzysiek 84 pisze: co do nastawnika odepnij wtyczke od impulsatora,( ta druga wtyczka wpinana pionowo przy skrzyni biegow )
i przejedz sie. jak bedzie rowno pracowal to znaczy, ze nastawnik moze powodowac te falowanie.
Jak już jest tak skrajnie brudny ,że faluje na jałowym ,odpinanie wtyczki ,praktycznie nic juz nie daje ...

Awatar użytkownika
depe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 wrz 2011, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: depe » 02 kwie 2012, 00:34

Dreamer pisze:Od jakiegoś czasu mam problem z autem. Raz na jakiś czas, kiedy to tylko jego wymysł, auto zamula. Kompletnie nie reaguje na gaz. Pedał w podłogę, a obroty żeby podniosły się do 2000 to z 10s trzeba czekać. Ogólnie jest masakra.
Nie jest to cały czas, ale jak się już zamuli to koniec. Ostatnimi czasy coraz częściej się tak dzieje. Jest też takie dziwne uczucie, że jak dam pedał w podłogę, auto prawie nie jedzie to przy cofaniu pedału gazu do góry auto tak jak by na ułamek sekundy dostaje minimalnego kopa. Dziwne bo dzieje się tak przy odpuszczaniu gazu, nie deptaniu go... :-?
bardzo podobne objawy wystąpiły u mnie gdy wymieniałem górną pokrywę filtra powietrza... bo odpiąłem od tej pokrywy wtyczkę i zapomniałem jej wpiąć :lol:
Niby taka pierdoła ;-)

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 04 kwie 2012, 14:58

Która to wtyczka od czujnika prędkości przy skrzyni biegów i jak ją znajdę. Jak ona wygląda?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 kwie 2012, 15:12

Dreamer pisze:Która to wtyczka od czujnika prędkości przy skrzyni biegów i jak ją znajdę. Jak ona wygląda?
Podnosisz maske i z prawej strony skrzyni biegów, bedziesz widział 2 wtyczki. Ta pierwsza wyzej wpinana poziomo to od wstecznego biegu czujnik, a ta druga troche niżej i wpinana pionowo to jest od impulsatora, po odpieciu nie bedzie Ci pokazywać predkości.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 04 kwie 2012, 16:22

Sposobem na odpinanie wtyczki mogę tylko falowanie sprawdzić tak? Nic to do jazdy i zamuły nie będzie się odnosiło?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 kwie 2012, 16:46

Dreamer pisze:Sposobem na odpinanie wtyczki mogę tylko falowanie sprawdzić tak? Nic to do jazdy i zamuły nie będzie się odnosiło?
Jesli masz zabrudzony nastawnik pompy i szarpanie podczas jazdy, to po odpieciu powinno ustapic to. ale jesli juz porządnie zanieczyszczony to i odpięcie wtyczki nie pomoże.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 05 kwie 2012, 11:33

Byłem dziś u specjalisty od silników diesela i stwierdził, że to będzie praktycznie na pewno nastawnik. Kazał mi jednak wymienić ten czujnik i zobaczyć co się będzie działo z samochodem.

Pytanie: gdzie go szukać i jaki kupić. Nie będę go zamawiał przez neta bo potrzeba mi go jak najszybciej więc proszę o podpowiedzi jaki to czujnik.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 kwie 2012, 11:54

czujnik temperatury masz z tyłu głowicy i ma kolor niebieski ;-)
napewno nie kupuj toprana aha jak zmienisz go to podepnij vaga i zobacz jaką wtedy temp. widzi bo czasem nowy i jest do bani :-/ przy wymianie nie musisz spuszczać płynu
zrób to szybko to dużo nie wyleci ;-)
aha i przed założeniem koniecznie wysusz kostkę od niego bo zrobi się zwarcie ja już jeden kiedyś tak załatwiłem :-/ po prostu przy montażu nowego żeby było wszystko dobrze wysuszone <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl