[b4 1z] Auto strasznie zamulone
[b4 1z] Auto strasznie zamulone
Od jakiegoś czasu mam problem z autem. Raz na jakiś czas, kiedy to tylko jego wymysł, auto zamula. Kompletnie nie reaguje na gaz. Pedał w podłogę, a obroty żeby podniosły się do 2000 to z 10s trzeba czekać. Ogólnie jest masakra.
Nie jest to cały czas, ale jak się już zamuli to koniec. Ostatnimi czasy coraz częściej się tak dzieje. Jest też takie dziwne uczucie, że jak dam pedał w podłogę, auto prawie nie jedzie to przy cofaniu pedału gazu do góry auto tak jak by na ułamek sekundy dostaje minimalnego kopa. Dziwne bo dzieje się tak przy odpuszczaniu gazu, nie deptaniu go...
Dodam tylko, że wymiana N75 na całkiem nowy nic nie dała.
Staram się teraz umówić z gościem z mojego miasta na podpięcie VAGa ale może macie jakieś sugestie?
Nie jest to cały czas, ale jak się już zamuli to koniec. Ostatnimi czasy coraz częściej się tak dzieje. Jest też takie dziwne uczucie, że jak dam pedał w podłogę, auto prawie nie jedzie to przy cofaniu pedału gazu do góry auto tak jak by na ułamek sekundy dostaje minimalnego kopa. Dziwne bo dzieje się tak przy odpuszczaniu gazu, nie deptaniu go...
Dodam tylko, że wymiana N75 na całkiem nowy nic nie dała.
Staram się teraz umówić z gościem z mojego miasta na podpięcie VAGa ale może macie jakieś sugestie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Faktycznie gdyby to był nastawnik potencjometryczny ,to wskazywało by na niego ,ale skoro indukcyjny to nie ma co wymyślać ,podepniesz vaga i będzie wiadomo ...Dreamer pisze:Staram się teraz umówić z gościem z mojego miasta na podpięcie VAGa ale może macie jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2012, 13:42 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ustawiłem się na dziś na 16. Napiszę co wyszło.
[ Dodano: 2012-04-01, 20:00 ]
Tak więc:
-falowanie obrotów pomiędzy 840 a 860obr/min na biegu jałowym
-za mała dawka paliwa
-coś nie tak z jednym cylindrem. gość twierdzi, że mała kompresja lub lejący wtrysk
-walnięty czujnik temp. pokazywał -17stopni
Z grubsza i na szybko tyle wyszło. Ogólnie podpowiedział mi, że to może być wina nastawnika. Co o tym twierdzicie?
[ Dodano: 2012-04-01, 20:00 ]
Tak więc:
-falowanie obrotów pomiędzy 840 a 860obr/min na biegu jałowym
-za mała dawka paliwa
-coś nie tak z jednym cylindrem. gość twierdzi, że mała kompresja lub lejący wtrysk
-walnięty czujnik temp. pokazywał -17stopni
Z grubsza i na szybko tyle wyszło. Ogólnie podpowiedział mi, że to może być wina nastawnika. Co o tym twierdzicie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
na początek ten czujnik do wymiany.Dreamer pisze: Ogólnie podpowiedział mi, że to może być wina nastawnika. Co o tym twierdzicie?
a co do nastawnika odepnij wtyczke od impulsatora,( ta druga wtyczka wpinana pionowo przy skrzyni biegow )
i przejedz sie. jak bedzie rowno pracowal to znaczy, ze nastawnik moze powodowac te falowanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zacznij od wymiany czujnika temp...mam nadzieję że wiesz którego .Za mała dawka czyli jaka ? coś nie tak z cylindrem czyli jaka wartość korekcji ? ...widziałem już różne wartości korekcji, i odczuwalnego wpływu na chodzenie silnika nie miały .Falowanie na jałowym może być objawem skrajnie brudnego nastawnika ,ale nie jest to objaw od którego się zaczyna ,a raczej na nim się kończy ,zbyt duża dawka ,ponizej 2 mg ,również bedzie powodowała falowanie obrotów na jałowymDreamer pisze:Tak więc:
-falowanie obrotów pomiędzy 840 a 860obr/min na biegu jałowym
-za mała dawka paliwa
-coś nie tak z jednym cylindrem. gość twierdzi, że mała kompresja lub lejący wtrysk
-walnięty czujnik temp. pokazywał -17stopni
Z grubsza i na szybko tyle wyszło. Ogólnie podpowiedział mi, że to może być wina nastawnika. Co o tym twierdzicie?
[ Dodano: 2012-04-01, 20:20 ]
Jak już jest tak skrajnie brudny ,że faluje na jałowym ,odpinanie wtyczki ,praktycznie nic juz nie daje ...Krzysiek 84 pisze: co do nastawnika odepnij wtyczke od impulsatora,( ta druga wtyczka wpinana pionowo przy skrzyni biegow )
i przejedz sie. jak bedzie rowno pracowal to znaczy, ze nastawnik moze powodowac te falowanie.
bardzo podobne objawy wystąpiły u mnie gdy wymieniałem górną pokrywę filtra powietrza... bo odpiąłem od tej pokrywy wtyczkę i zapomniałem jej wpiąć :lol:Dreamer pisze:Od jakiegoś czasu mam problem z autem. Raz na jakiś czas, kiedy to tylko jego wymysł, auto zamula. Kompletnie nie reaguje na gaz. Pedał w podłogę, a obroty żeby podniosły się do 2000 to z 10s trzeba czekać. Ogólnie jest masakra.
Nie jest to cały czas, ale jak się już zamuli to koniec. Ostatnimi czasy coraz częściej się tak dzieje. Jest też takie dziwne uczucie, że jak dam pedał w podłogę, auto prawie nie jedzie to przy cofaniu pedału gazu do góry auto tak jak by na ułamek sekundy dostaje minimalnego kopa. Dziwne bo dzieje się tak przy odpuszczaniu gazu, nie deptaniu go...
Niby taka pierdoła
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Podnosisz maske i z prawej strony skrzyni biegów, bedziesz widział 2 wtyczki. Ta pierwsza wyzej wpinana poziomo to od wstecznego biegu czujnik, a ta druga troche niżej i wpinana pionowo to jest od impulsatora, po odpieciu nie bedzie Ci pokazywać predkości.Dreamer pisze:Która to wtyczka od czujnika prędkości przy skrzyni biegów i jak ją znajdę. Jak ona wygląda?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jesli masz zabrudzony nastawnik pompy i szarpanie podczas jazdy, to po odpieciu powinno ustapic to. ale jesli juz porządnie zanieczyszczony to i odpięcie wtyczki nie pomoże.Dreamer pisze:Sposobem na odpinanie wtyczki mogę tylko falowanie sprawdzić tak? Nic to do jazdy i zamuły nie będzie się odnosiło?
Byłem dziś u specjalisty od silników diesela i stwierdził, że to będzie praktycznie na pewno nastawnik. Kazał mi jednak wymienić ten czujnik i zobaczyć co się będzie działo z samochodem.
Pytanie: gdzie go szukać i jaki kupić. Nie będę go zamawiał przez neta bo potrzeba mi go jak najszybciej więc proszę o podpowiedzi jaki to czujnik.
Pytanie: gdzie go szukać i jaki kupić. Nie będę go zamawiał przez neta bo potrzeba mi go jak najszybciej więc proszę o podpowiedzi jaki to czujnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
czujnik temperatury masz z tyłu głowicy i ma kolor niebieski
napewno nie kupuj toprana aha jak zmienisz go to podepnij vaga i zobacz jaką wtedy temp. widzi bo czasem nowy i jest do bani przy wymianie nie musisz spuszczać płynu
zrób to szybko to dużo nie wyleci
aha i przed założeniem koniecznie wysusz kostkę od niego bo zrobi się zwarcie ja już jeden kiedyś tak załatwiłem po prostu przy montażu nowego żeby było wszystko dobrze wysuszone <ok>
napewno nie kupuj toprana aha jak zmienisz go to podepnij vaga i zobacz jaką wtedy temp. widzi bo czasem nowy i jest do bani przy wymianie nie musisz spuszczać płynu
zrób to szybko to dużo nie wyleci
aha i przed założeniem koniecznie wysusz kostkę od niego bo zrobi się zwarcie ja już jeden kiedyś tak załatwiłem po prostu przy montażu nowego żeby było wszystko dobrze wysuszone <ok>