Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM]Rezystancja przewodów zapłonowych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

[B3 1.8 PM]Rezystancja przewodów zapłonowych

Post autor: BLUECONECT » 01 kwie 2012, 21:24

Pytanie do znawców-jaka powinna być prawidłowa rezystancja kabli?
Oto wyniki ponad 20-letniego Boscha:
Obrazek

Obrazek

Na nowych przewodach Sentecha ( zrdzeniem ferrytowym) wyszło 2.20 - 2.60 kΩ

Co o tym sądzicie? czy to są prawidłowe wyniki? :-P
Warto kupować taki prosty tester do pomiaru iskry np. z Alledrogo.pl

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2012, 21:28

BLUECONECT pisze:Pytanie do znawców-jaka powinna być prawidłowa rezystancja kabli?


Nie ma na to zasad może być od "0" do kilkunastu zależy z czego zbudowany. W tych przewodach liczy się "izolacja" a rezystancja to tylko przeciwko zakłóceniowa.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 01 kwie 2012, 21:35

...czyli te wszystkie opisy na stronach producentów o pomiarach itp. można sobie
'wsadzić' :-D :?:
Można pakować 'miedziaki', węglowe i ferrytowe i wszystko 'to samo' :?:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2012, 22:10

Prawie to samo wyjdzie dla świecy. Ta rezystancja jest jak powiedziałem przeciwko zakłóceniowa, dla zwykłego kowalskiego to będzie po to by nie słyszeć słuchając radia iskrzenia w głośnikach.

Kolega wyżej zapytał czy warto kupić przyrząd do pomiaru iskry, powiem że warto bo ten pomiar to też pomiar izolacji im iska większa tym bardziej izolacja pewniejsza, im mniejsza to efekt przebicia izolacji na którymś kablu. Oczywiście jeżeli jest sprawna cewka bo jak cewka kaput to i pomiar na kablach wyjdzie zły.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 kwie 2012, 08:54

Kilka lat temu kupiłem taki tester http://moto.allegro.pl/tester-iskry-i2247374241.html , przy jego pomocy można sprawdzić nie tylko czy jest iskra ale przede wszystkim czy ma wystarczająco dobą moc . W przypadku zerwania iskry na danym cylindrze możesz zaobserwować ( musi być ciemno ) gdzie są ewentualne przeskoki - osłabiona izolacja . Jestem z niego bardzo zadowolony mimo symbolicznej ceny .

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 02 kwie 2012, 17:04

Dzięki 'marko' za sensowną odpowiedź: właśnie rozważałem zakup takiego urządzenia za kilka złotych- więc wystarczy go rozchylać i obserwować dokąd będzie iskra?
No właśnie można nawet sprawdzić chyba tym pojedyncze przewody a nie od razu zmieniać komplet... <ok> A poza tym ewentualne niedomagania cewki też powinny wyjść... szkoda, że nie ma jeszcze takiego urządzonka, którym by można sprawdzić pojedyncze świece-jaką dają iskrę... ;-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 kwie 2012, 08:36

Świec nie musisz sprawdzać . Ustawiasz odpowiednią przerwę , delikatnie rozchylasz podłączony przyżąd między świecę a przewód do niej dochodzący i patrzysz na jaką długość rozciągniesz iskrę . Na dole urządzonka jest kolorowa skala , jeżeli będzie na zielonym i nie zgubi zapłonów to iskra ma odpowiednią moc . W przeciwnym przypadku coś nie tak ze świecą lub przewodem WN . A jeżeli na każdym garnku będzie słaba iskra bez widocznych przskoków to można podejżewać cewkę , rozdzielacz lub moduł .

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 03 kwie 2012, 19:42

Dowiedziałem się,że świece sparawdzane są w następujący sposób: wymontowany rozdzielacz zapłonu, akumulator i wiertarka i można sprawdzać jak pojedyncze świece dają iskrę... Oczywiście ten rozdzielacz to z jakiegoś 'szrotu' np. Poloneza... <ok>
...fajnie mieć przyrząd, którym można sprawdzić jakość świec w każdym aucie w każdej chwili :!: :-D
Sprawdziłem też przewód od cewki do rozdzielacz-on ma najniższy opór(bosch) ok. 210 k&#937;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl